Návod na hru Bermen
Na úvod odporúčam prehľadať každú vec v každej miestnosti a v dialogách s postavami vyčerpať všetky otázky, aby ste pozbierali čriepky celého príbehu.
Po havárii vrtuľníka choďte k mestu. Hneď pred prvým domom vás prekvapí zmutovaný pes, a keďže ste ranený a neozbrojený, posiela vás kolega Bruno prehľadať dom.
Dostať sa z pivnice
Ocitáte sa v kotolni, choďte doprava a porozprávajte sa s obyvateľom
domu. Môžete sa ho skúsiť spýtať na kľúče, čo má pri páse, ale nedá
vám ich.
Z pivnice nemožno odísť kvôli uzamknutým bezpečnostným dverám, ktoré tu
pravdepodobne pobláznený obyvateľov domu z neznámeho dôvodu nainštaloval.
Ich prívod elektriny vypadol.
Z poličky na náradie v počítačovej miestnosti zoberieme kladivo, kľúč a
skrutkovač. Po poklepaní na bicykel v kotolni zistíme, že je na ňom dynamo.
Nejde odskrutkovať kľúčom ani skrutkovačom, tak použijeme trochu násilia
- kladivo. Po rozbití kolesá odoberieme dynamo a železnú tyč.
Skrutkovačom otvoríme počítačovú skriňa, v ktorej následne nájdeme
nezapojený kábel. Ten pripojíme na dynamo a ako rukovä? na dynamo nasadíme
kľúč. Skrutkovačom otvoríme poistkovú skriňa na stene a pripojíme k nej
dynamo s káblom a kľučkou.
O ovládací panel oprieme železnú tyč, aby tlačidlo na otváranie dverí
zostalo stlačené. Teraz zatočíme kľukou od dynama a dvere sa so sykotom
otvoria.
Vyrobiť sérum proti infekcii a dostať sa do mesta
Teraz sa môžeme pohybovať po dome, von však nemôžeme, pretože hrdina
odmieta opustiť dom ranený a pohryznutí.
Z práčky v kotolni vylovíme zapadnutý prací prášok. V kúpeľni otvoríme
lekárničku, kde zoberieme ovínadlo a injekčnú striekačku. Použijeme
ovínadlo na hrdinu, čím sa čiastočne vylieči.
Odhrnieme záves pri vani a sprístupní sa nám vaňa, v ktorej nájdeme
gumové rukavice. Vyjdeme po schodoch do obývačky a zo skrinky na stene
odoberieme prášky s tlmiacou zložkou.
Prehľadáme posteľ v druhej časti obývačky, kde nachádzame fľašu
Becherovky. (V Úvaloch trochu vzácnosť, všade sa presadil Bermen) Ideme do
kuchyne. Na linke zoberieme hrniec a postavíme ho na sporák. Teraz do neho
vhodíme nasledujúce prísady:
lieky na utlmenie infekcie prací prášok kvôli modrej skalicu a Becherovku,
ktorá bude hlavnou zložkou celej protilátky
Z hrnca začne stúpať para. Naberieme protilátku z hrnca do injekčnej
striekačky a aplikujeme sérum hrdinovi. Teraz je plne vyliečený a môžeme
ísť na záhradu.
Bránka je zamknutá a hrdina sa odmieta plaziť ventiláciou nahor. Ideme do
kôlne. Na stole odoberieme olejničku a zo steny sekeru. Pozrieme sa na sud a
dozvieme sa, že v ňom čosi buble, ale keďže je plný nafty a ťažký, asi
nepôjde prevrátiť. Presekne ho teda sekerou a vyjdeme z kôlne.
Keď sa vrátime späť, je pod sudom kaluže nafty az neho trčí ľudská
paže. Hrdina s hrôzou zis? Uje, že je tam telo a vydáva sa na to opýtať
obyvateľov domu.
Ten však v pivnici už nie je, zostali po ňom len kľúče na podlahe. Teraz
môžeme opustiť záhradu a ísť na ulicu.
Město
Pred domom stretneme mŕtveho psa, ale po Brunovi, ktorý sľúbil, že sa
vráti, ani stopa.
Ideme doprava na autobusovú zastávku. Prehľadáme havarovaný bager, v
ktorého kabíne nachádzame stavebné plány kanalizácie. Vnútri autobusovej
zastávky vyberieme z odpadkového koša za pomoci gumových rukavíc
baterku.
Teraz zostúpime dole do otvoreného kanála.
V druhej miestnosti kanalizácie narážame na prípojku, z ktorej vyteká
zelenej čosi. Kohút na trubkách na stene je zaseknutý. Naolejuje ho
olejničkou a zastavíme splašky.
Podľa plánov kanalizácie vedie táto prípojka až do metra, ďalej je
zamrežované. Vydávame sa do metra, kde nájdeme zraneného Bruna, opretého o
vlak.
Zistíme, čo sa stalo, a dostaneme za úlohu priniesť niečo, čo dá kolegu
dohromady. Vyjdeme hore po eskalátoroch. Dostávame sa do druhej časti mesta,
ktorá nám bola predtým odrezaná kvôli bagra.
Pred stanicou metra je akýsi obchodík s Becherovkou. Rozbijeme sekerou výlohu
a zoberieme posledné fľašu Becherovky. za ktorú nám dá Bruno svoju
zbraň.
Vyjdeme opäť hore a dáme sa k obchodu. Ten je však zavretý a prázdny.
Ideme dozadu ulicou ku kostolu.
Kostol
Pred kostolom je akási fontána. Socha na nej chýba hlavu. Tú vylovíme zo
dna fontány.
Vojdeme do kostola, kde pristihneme farára pri vyháňanie diabla zo
zmutovaného obyvateľov mesta. Dozvieme sa, že podľa neho v meste nastala
apokalypsa a to kvôli zanevření na nápoj boží - Becherovku.
Dostávame za úlohu spravit hodiny nádeje vo zvonici. Vyjdeme po schodoch do
zvonica, kde na misku na závažia v hodinovom stroji položíme ťažkú
kamennú hlavu sochy. Hodiny sa rozbehnúť a zvon rozoznie.
Ideme späť k farárovi, kde zis? Ujeme, že madonu vpravo je možné odsunúť
a pod ňou je vchod do podzemného tunela, ktorý kedysi ústil do malého
cintoríne pri lese. Ale teraz by mohol viesť niekam do novo vystavané
továrne na nápoj Bermen.
Vďaka baterke nám hrdina dovolí zísť do podzemia.
Prejdeme tunelom, ktorý prechádza v železnú únikovú šachtu.
Komplex Bermen
Hrdina sa ocitá v akejsi laboratóriu. Keď prehľadáme mŕtvolu vedca na
podlahe, nič nenájdeme. Ak sa pokúsime o to však ešte raz, nájdeme jeho
prístupovú kartu. Bezpečnostné dvere na druhom konci miestnosti ju ale
odmietajú.
Na skrini pre tela nachádzame akýsi zápis o plánovanej skúške novej
substancie na subjektu Márie. U notesu je ceruzka s gumou.
Gumou na ceruzke vyčistíme prístupovú kartu a dostávame sa do výrobnej
haly komplexu.
Podľa nášho očakávania sa tam stretneme s bláznom z domu. Zis? Ujeme, že
je viac šialený, než sme tušili. Dozvedáme sa, čo sa stalo s obyvateľmi
mesta, prečo tie mohutné dvere v pivnici, kto bol muž v sude a prečo doktor
Maestus zomrel.
Teraz máme byť svedkami toho, ako si Hugo aplikuje novú substanciu B56, s
ktorej pomocou chce poslať chaos do celého sveta. Potom, čo sa dvere
aplikačné komory otvoria, máme dosť času na to, aby sme použili Brunovu
brokovnicu na párok sudov s označením "Nebezpečenstvo výbuchu".
Hrdina sa vzdiali k bezpečnostným dverám a vystrelí. Mohutná explózia sa
postará o Huga a priláka ďalšie výzvedný tím, ktorý hrdinu spolu s
Brunom dopraví do nemocnice.
Tajomstvo receptúry Becherovky bolo obhájené a tak končí hra Bermen