Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Návod na hru Bermen

Na úvod odporúčam prehľadať každú vec v každej miestnosti a v dialogách s postavami vyčerpať všetky otázky, aby ste pozbierali čriepky celého príbehu.

Po havárii vrtuľníka choďte k mestu. Hneď pred prvým domom vás prekvapí zmutovaný pes, a keďže ste ranený a neozbrojený, posiela vás kolega Bruno prehľadať dom.

Dostať sa z pivnice

Ocitáte sa v kotolni, choďte doprava a porozprávajte sa s obyvateľom domu. Môžete sa ho skúsiť spýtať na kľúče, čo má pri páse, ale nedá vám ich.
Z pivnice nemožno odísť kvôli uzamknutým bezpečnostným dverám, ktoré tu pravdepodobne pobláznený obyvateľov domu z neznámeho dôvodu nainštaloval. Ich prívod elektriny vypadol.
Z poličky na náradie v počítačovej miestnosti zoberieme kladivo, kľúč a skrutkovač. Po poklepaní na bicykel v kotolni zistíme, že je na ňom dynamo. Nejde odskrutkovať kľúčom ani skrutkovačom, tak použijeme trochu násilia - kladivo. Po rozbití kolesá odoberieme dynamo a železnú tyč.
Skrutkovačom otvoríme počítačovú skriňa, v ktorej následne nájdeme nezapojený kábel. Ten pripojíme na dynamo a ako rukovä? na dynamo nasadíme kľúč. Skrutkovačom otvoríme poistkovú skriňa na stene a pripojíme k nej dynamo s káblom a kľučkou.
O ovládací panel oprieme železnú tyč, aby tlačidlo na otváranie dverí zostalo stlačené. Teraz zatočíme kľukou od dynama a dvere sa so sykotom otvoria.

Vyrobiť sérum proti infekcii a dostať sa do mesta

Teraz sa môžeme pohybovať po dome, von však nemôžeme, pretože hrdina odmieta opustiť dom ranený a pohryznutí.
Z práčky v kotolni vylovíme zapadnutý prací prášok. V kúpeľni otvoríme lekárničku, kde zoberieme ovínadlo a injekčnú striekačku. Použijeme ovínadlo na hrdinu, čím sa čiastočne vylieči.
Odhrnieme záves pri vani a sprístupní sa nám vaňa, v ktorej nájdeme gumové rukavice. Vyjdeme po schodoch do obývačky a zo skrinky na stene odoberieme prášky s tlmiacou zložkou.
Prehľadáme posteľ v druhej časti obývačky, kde nachádzame fľašu Becherovky. (V Úvaloch trochu vzácnosť, všade sa presadil Bermen) Ideme do kuchyne. Na linke zoberieme hrniec a postavíme ho na sporák. Teraz do neho vhodíme nasledujúce prísady:
lieky na utlmenie infekcie prací prášok kvôli modrej skalicu a Becherovku, ktorá bude hlavnou zložkou celej protilátky
Z hrnca začne stúpať para. Naberieme protilátku z hrnca do injekčnej striekačky a aplikujeme sérum hrdinovi. Teraz je plne vyliečený a môžeme ísť na záhradu.
Bránka je zamknutá a hrdina sa odmieta plaziť ventiláciou nahor. Ideme do kôlne. Na stole odoberieme olejničku a zo steny sekeru. Pozrieme sa na sud a dozvieme sa, že v ňom čosi buble, ale keďže je plný nafty a ťažký, asi nepôjde prevrátiť. Presekne ho teda sekerou a vyjdeme z kôlne.
Keď sa vrátime späť, je pod sudom kaluže nafty az neho trčí ľudská paže. Hrdina s hrôzou zis? Uje, že je tam telo a vydáva sa na to opýtať obyvateľov domu.
Ten však v pivnici už nie je, zostali po ňom len kľúče na podlahe. Teraz môžeme opustiť záhradu a ísť na ulicu.

Město

Pred domom stretneme mŕtveho psa, ale po Brunovi, ktorý sľúbil, že sa vráti, ani stopa.
Ideme doprava na autobusovú zastávku. Prehľadáme havarovaný bager, v ktorého kabíne nachádzame stavebné plány kanalizácie. Vnútri autobusovej zastávky vyberieme z odpadkového koša za pomoci gumových rukavíc baterku.
Teraz zostúpime dole do otvoreného kanála.
V druhej miestnosti kanalizácie narážame na prípojku, z ktorej vyteká zelenej čosi. Kohút na trubkách na stene je zaseknutý. Naolejuje ho olejničkou a zastavíme splašky.
Podľa plánov kanalizácie vedie táto prípojka až do metra, ďalej je zamrežované. Vydávame sa do metra, kde nájdeme zraneného Bruna, opretého o vlak.
Zistíme, čo sa stalo, a dostaneme za úlohu priniesť niečo, čo dá kolegu dohromady. Vyjdeme hore po eskalátoroch. Dostávame sa do druhej časti mesta, ktorá nám bola predtým odrezaná kvôli bagra.
Pred stanicou metra je akýsi obchodík s Becherovkou. Rozbijeme sekerou výlohu a zoberieme posledné fľašu Becherovky. za ktorú nám dá Bruno svoju zbraň.
Vyjdeme opäť hore a dáme sa k obchodu. Ten je však zavretý a prázdny. Ideme dozadu ulicou ku kostolu.

Kostol

Pred kostolom je akási fontána. Socha na nej chýba hlavu. Tú vylovíme zo dna fontány.
Vojdeme do kostola, kde pristihneme farára pri vyháňanie diabla zo zmutovaného obyvateľov mesta. Dozvieme sa, že podľa neho v meste nastala apokalypsa a to kvôli zanevření na nápoj boží - Becherovku.
Dostávame za úlohu spravit hodiny nádeje vo zvonici. Vyjdeme po schodoch do zvonica, kde na misku na závažia v hodinovom stroji položíme ťažkú kamennú hlavu sochy. Hodiny sa rozbehnúť a zvon rozoznie.
Ideme späť k farárovi, kde zis? Ujeme, že madonu vpravo je možné odsunúť a pod ňou je vchod do podzemného tunela, ktorý kedysi ústil do malého cintoríne pri lese. Ale teraz by mohol viesť niekam do novo vystavané továrne na nápoj Bermen.
Vďaka baterke nám hrdina dovolí zísť do podzemia.
Prejdeme tunelom, ktorý prechádza v železnú únikovú šachtu.

Komplex Bermen

Hrdina sa ocitá v akejsi laboratóriu. Keď prehľadáme mŕtvolu vedca na podlahe, nič nenájdeme. Ak sa pokúsime o to však ešte raz, nájdeme jeho prístupovú kartu. Bezpečnostné dvere na druhom konci miestnosti ju ale odmietajú.
Na skrini pre tela nachádzame akýsi zápis o plánovanej skúške novej substancie na subjektu Márie. U notesu je ceruzka s gumou.
Gumou na ceruzke vyčistíme prístupovú kartu a dostávame sa do výrobnej haly komplexu.
Podľa nášho očakávania sa tam stretneme s bláznom z domu. Zis? Ujeme, že je viac šialený, než sme tušili. Dozvedáme sa, čo sa stalo s obyvateľmi mesta, prečo tie mohutné dvere v pivnici, kto bol muž v sude a prečo doktor Maestus zomrel.
Teraz máme byť svedkami toho, ako si Hugo aplikuje novú substanciu B56, s ktorej pomocou chce poslať chaos do celého sveta. Potom, čo sa dvere aplikačné komory otvoria, máme dosť času na to, aby sme použili Brunovu brokovnicu na párok sudov s označením "Nebezpečenstvo výbuchu".
Hrdina sa vzdiali k bezpečnostným dverám a vystrelí. Mohutná explózia sa postará o Huga a priláka ďalšie výzvedný tím, ktorý hrdinu spolu s Brunom dopraví do nemocnice.
Tajomstvo receptúry Becherovky bolo obhájené a tak končí hra Bermen :)


 

Článok pre vás napísal David Hartinger
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
David je zakladatelem ITnetwork a programování se profesionálně věnuje 15 let. Má rád Nirvanu, nemovitosti a svobodu podnikání.
Unicorn university David sa informačné technológie naučil na Unicorn University - prestížnej súkromnej vysokej škole IT a ekonómie.
Aktivity