Zásady spracovania osobných údajov
Sieť si zakladá na ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a na náležitom zabezpečení príslušných osobných údajov. V nasledujúcich riadkoch tak v nadväznosti na Prevádzkové podmienky (a pri dodržaní tam uvedenej terminológie) nájdete jasné, zrozumiteľné a transparentné informácie o všetkých aspektoch týkajúcich sa spracovania osobných údajov v rámci Siete, aby bola zo strany prevádzkovateľa Siete splnená povinnosť korektného a transparentného spracovania osobných údajov.
Pre lepšiu orientáciu sú Zásady spracovania osobných údajov rozčlenené na nasledujúce kapitoly:
- Identifikácia prevádzkovateľa osobných údajov;
- Kategórie osobných údajov;
- Účel a právny základ spracovania osobných údajov;
- Obdobie spracovania osobných údajov;
- Zabezpečenie osobných údajov;
- Odovzdávanie a poskytovanie osobných údajov;
- Automatizované spracovanie, profilovanie a marketing;
- Práva Členov.
Tieto Zásady spracovania osobných údajov môžu byť postupom času zmenené; všetky zmeny pritom budú zverejnené na tomto mieste. Ak pritom pôjde o významné zmeny, ktoré by ovplyvňovali práva Členov vyplývajúce z týchto Zásad, budú Členovia informovaní prostredníctvom e-mailovej adresy spracovávanej medzi osobnými údajmi. Predchádzajúce verzie týchto Zásad budú archivované, aby k nim nebol zamedzený prístup v budúcnosti, a budú dostupné z odkazu Aktivity, ktorý sa nachádza na konci tejto stránky.
Tieto Zásady spracovania osobných údajov sú účinné od 1. 4. 2021.
1. IDENTIFIKÁCIA PREVÁDZKOVATEĽA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Prevádzkovateľom osobných údajov (ďalej len Prevádzkovateľ) je s ohľadom na prevádzkovú štruktúru Siete pre územie Českej republiky spoločnosť ITnetwork s.r.o., IČO 05861381, so sídlom na adrese Karlovo námestie 290/16, 120 00 Praha 2, vedená na Mestskom súde v Prahe pod sp. zn. C 272077, a pre územie Slovenska spoločnosť ITnetwork Academy Slovensko s.r.o., IČO 52681581, so sídlom na adrese Tomášikova 1973/32, 831 04 Bratislava).
2. Kategórie osobných údajov
Medzi spracovávané osobné údaje patria s ohľadom na minimalizáciu
osobných údajov (i)
registračné údaje, (ii)
dodatočné údaje v profile Člena a (iii)
ostatné osobné
údaje.
Registračné údaje:
- meno a priezvisko;
- e-mailová adresa;
- pohlavie;
- heslo;
- identifikátor profilu Člena na sociálnej sieti Facebook.
Dodatočné údaje v profile Člena:
- web;
- avatar;
- tapeta;
- podpis/motto;
- podpis redaktora;
- geografické umiestnenie;
- fakturačné údaje;
- dátum narodenia;
- telefónne číslo.
Ostatné osobné údaje:
- IP adresa;
- cookies.
2.1. Kategorizácia osobných údajov
Medzi osobné údaje, ktoré slúžia na priamu identifikáciu Člena, patria:
- meno a priezvisko;
- fakturačné údaje.
Medzi osobné údaje, ktoré slúžia na nepriamu identifikáciu Člena, patria:
- e-mailová adresa;
- identifikátor profilu Člena na sociálnej sieti Facebook;
- IP adresa;
- cookies;
- telefónne číslo.
Medzi ďalšie údaje, ktoré sú o Členoch zhromažďované a ktoré sú osobným údajom len v najnutnejšom prípade a len v určitých špecifických situáciách, patria:
- pohlavie;
- heslo;
- web;
- avatar;
- tapeta;
- podpis/motto;
- podpis redaktora;
- geografické umiestnenie;
- dátum narodenia;
- vzdelanie;
Prevádzkovateľ v žiadnom prípade nespracováva v žiadnom rozsahu zvláštne kategórie osobných údajov (údaje vypovedajúce o rasovom či etnickom pôvode, politických názoroch, náboženskom vyznaní či filozofickom presvedčení alebo členstve v odboroch, genetické údaje, biometrické údaje s cieľom jedinečnej identifikácie Člena, údaje o zdravotnom stave či o sexuálnom živote alebo sexuálnej orientácii Člena) ani nijako citlivé údaje. Prevádzkovateľ takisto nespracováva v žiadnom rozsahu údaje o trestných veciach Člena.
V rámci registrácie Používateľa sa navyše vyžaduje informácia o veku Používateľa. Ide o zákonnú požiadavku zistenia, či je Používateľ mladší ako 15 rokov. V prípade, že je Používateľ mladší ako 15 rokov, je na registráciu nutný súhlas zodpovedného zástupcu v súlade s príslušnými právnymi predpismi, na čo je Používateľ upozornený pri registrácii.
Tieto Zásady spracovania osobných údajov zároveň nemajú nijaký vplyv na osobné údaje Členov či tretích osôb, ktoré si Členovia v rámci Siete medzi sebou oznamujú alebo ich Členovia vystavujú v rámci využívaných služieb Fotoalbumy, Školy, Znalostné kvízy a ďalšie. Prevádzkovateľ nijako nezodpovedá za osobné údaje takto zverejnené.
3. Účel a právny základ spracovania osobných údajov
Registráciou sa z Používateľa stáva Člen Siete; registračné
údaje sa preto využívajú na samotné sprístupnenie obsahu a na
efektívne fungovanie Siete, ako aj na prihlasovanie a autorizáciu Člena.
Neposkytnutie týchto údajov má za dôsledok nemožnosť využívať služby
Siete vyžadujúce registráciu. Registračné údaje sú potom takisto
používané na komunikáciu s Členom, identifikáciu a oslovenie Člena na
Sieti a skloňovanie jeho mena (napr. „Adam sa zaregistroval“, „Eva sa
zaregistrovala“). Registračné údaje sú verejne dostupné pre
ostatných Používateľov len v rozsahu (i)
mena a priezviska a
(ii)
pohlavia.
Dodatočné údaje v profile Člena slúžia na dobrovoľné poskytnutie informácií ostatným Členom siete a na uľahčenie sociálnej interakcie medzi Členmi. Zobrazenie dodatočných údajov v profile Člena je verejne dostupné pre ostatných Používateľov. Výnimku z toho tvoria telefónne číslo a fakturačné údaje, ktoré verejne dostupné nie sú a slúžia najmä na splnenie zmluvnej povinnosti Prevádzkovateľa sprostredkovať zamestnanie Členovi, ktorý o to prejaví záujem, popr. na plnenie zákonných a zmluvných povinností.
Ostatné osobné údaje sa používajú na účely obrany proti spamu alebo kyberšikanu, prípadne ďalšie zneužitia Siete (IP adresa), rovnako ako na samotné fungovanie služieb Siete a obmedzené štatistické účely na potreby efektívneho fungovania Siete a verejný záujem. Sieť pritom ukladá iba tzv. funkčné cookies, t. j. tie súbory cookies, ktoré sú nevyhnutné na prevádzku Siete a zaisťujú napríklad prihlasovanie Členov a poskytovanie obmedzených štatistických informácií. Tieto cookies preto ani nie je možné akokoľvek deaktivovať. Sieť nad rámec cookies špecifikovaných na príslušnom mieste „cookies lišty“ (zmeniť súhlas s cookies) nepoužíva žiadne ďalšie kategórie súborov cookies, najmä pre sledovanie Členov na marketingové účely alebo cookies iných sociálnych sietí, s výnimkou cookies potrebných v rámci registrácie a prihlasovania prostredníctvom identifikátora profilu Člena na sociálnej sieti Facebook.
3.1. Právny základ spracovania pre jednotlivé kategórie osobných údajov
Osobné údaje, ktoré slúžia na priamu identifikáciu
Člena, a osobné údaje, ktoré slúžia na nepriamu
identifikáciu Člena, sú spracovávané v nevyhnutnom rozsahu s
ohľadom na ich nevyhnutnosť pre (i)
splnenie zmluvy, ktorých
zmluvnou stranou je Člen (registráciou dochádza k založeniu zmluvného
vzťahu medzi Členom a Prevádzkovateľom; žiadosťou o sprostredkovanie
zamestnania dochádza k čiastkovému založeniu zmluvného vzťahu),
(ii)
splnenie právnej povinnosti, ktorá sa na Prevádzkovateľa
vzťahuje (najmä archívnej, zodpovedností, štatistickej, účtovnej a
prípadne ďalšie povinnosti, ktoré môžu súvisieť aj so sprostredkovaním
zamestnania), ako aj (iii)
účely oprávnených záujmov
Prevádzkovateľa, ako opísané vyššie v účele ich spracovania.
Ďalšie údaje, ktoré sú o Členoch zhromažďované, sú spracovávané na základe informovaného súhlasu Člena udeleného na príslušnom mieste, ktorý je možné kedykoľvek odvolať.
4. Obdobie spracovania osobných údajov
Jednotlivé osobné údaje sú spracovávané len v čase nevyhnutnom pre zachovanie ich zmyslu v kontexte konkrétneho účelu podľa tejto kapitoly a s ohľadom na právny základ ich spracovania (t. j. napríklad do odvolania udeleného súhlasu) a plne v súlade s interným systémom retenčných časov Prevádzkovateľa, ktorý je Prevádzkovateľ pripravený na žiadosť poskytnúť (informácie o tom, ako dlho budú osobné údaje spracované).
V prípade odvolania súhlasu so spracovaním osobných údajov či pri
výmaze osobných údajov na základe využitia práva na výmaz sú vybrané
osobné údaje Člena pseudonymizované pomocou moderného hashovacieho
algoritmu a metódy dynamic salt, v súlade s
politikou zabezpečenia osobných údajov. Tieto údaje potom Sieť používa
iba v rámci oprávneného záujmu Prevádzkovateľa na (i)
zamedzenie budúcej registrácii prostredníctvom zhodných osobných údajov,
(ii)
zamedzenie podvodnej manipulácii s účtami a na elimináciu
ďalších činností ohrozujúcich či narušujúcich riadny chod Siete a
poskytovanie jej služieb. Účet člena, ktorý bez osobných údajov priamo
identifikujúcich Člena, zostane zachovaný v oprávnenom záujme Siete
udržať dátovú integritu (napr. v diskusiách na Sieti). Charakter osobného
údaja tak tieto údaje celkovo stráca.
5. Zabezpečenie osobných údajov
Sieť vybrané osobné údaje (najmä IP adresy, poprípade e-maily Členov v určitých situáciách) ukladá v pseudonymizovanej podobe (tzv. hash), t. j. také osobné údaje nemôžu byť priradené konkrétnemu Členovi bez použitia dodatočných informácií, ktoré sú uchovávané oddelene a vzťahujú sa na ne technické a organizačné opatrenia Prevádzkovateľa, aby bolo zaistené, že nebudú priradené konkrétnemu Členovi.
Metóda pseudonymizácie sa ďalej používa najmä na správu dlhodobo neaktívnych účtov Členov. Profily deaktivovaných účtov Členov sú označené hlavičkami pre zamedzenie cachovaniu a archiváciu údajov.
E-mailové adresy sú pri registrácii alebo zmene e-mailu overované pomocou metódy double-opt, teda zaslaním potvrdzujúceho odkazu do e-mailovej schránky, čím sa výrazne obmedzí možnosť registrácie Používateľa treťou osobou bez vedomia tohto Používateľa.
Spojenie so Sieťou je šifrované pomocou zabezpečeného protokolu HTTPS (SSL). Väčšina systému Siete je navyše pokrytá automatizovanými akceptačnými testami pre zaistenie korektnosti jeho funkčností.
Heslá používateľov sa ukladajú iba ako odtlačky, z ktorých nemožno pôvodné heslo spätne získať. Tento efekt je posilnený používaním metódy dynamic salt, ktorá minimalizuje riziko uhádnutia hesla použitím hrubej výpočtovej sily.
Osobné údaje sa nenachádzajú v pracovných staniciach Prevádzkovateľa, popr. zamestnancov Prevádzkovateľa a ďalších zmluvne viazaných spolupracovníkov, napr. v staniciach programátorov informačného systému Siete. Tieto subjekty majú na svojich staniciach iba plne anonymizovanú testovaciu databázu Siete.
Všetky zálohy dát vykonávané Prevádzkovateľom (obsahujúce osobné údaje) sú šifrované a uložené v krajinách EÚ.
Sieť je nastavená tak, aby jej obsah nebol ukladaný do internetového archívu. Týmto spôsobom sa skvalitní okrem iného aj uplatnenie vybraných práv zo strany Členov v súvislosti so spracovaním osobných údajov.
6. Odovzdávanie a poskytovanie osobných údajov
Osobné údaje sa spracovávajú výhradne na území Európskej únie, a nedochádza tak k ich odovzdávaniu mimo tohto územia, tretím krajinám či medzinárodným organizáciám. Také odovzdávanie by bolo nežiaduce a úplne mimo potrieb Prevádzkovateľa.
Osobné údaje sa poskytujú tretím stranám iba na konkrétne, nižšie stanovené účely, a len v nevyhnutnom rozsahu (najmä v prípade rekvalifikačných kurzov na území Slovenska sú osobné údaje poskytované navzájom medzi spoločnosťami Prevádzkovateľa). Pokiaľ je takto zaistený prístup k osobným údajom treťou stranou, robí sa tak vždy na základe adekvátnej zmluvy s touto stranou a so zaistením adekvátnych záruk zabezpečenia osobných údajov po predchádzajúcej dôkladnej kontrole personálneho, procesného aj bezpečnostného nastavenia. Osobné údaje sa tak poskytujú výhradne subjektom najvyššej kvality v súlade s potrebami Siete.
Sieť využíva službu online a offline chat. V prípade, že ju Používateľ využije, môže Sieť spracovávať osobné údaje Používateľa, najmä meno, e-mail a telefón, s cieľom realizácie odpovedí na jeho otázky. Tieto údaje Sieť uchováva len v čase nevyhnutnom pre vyriešenie požiadavky Používateľa a prípadne pre zlepšovanie služieb Siete. Súhlas so spracovaním kontaktných údajov na uvedený účel možno kedykoľvek odvolať žiadosťou odoslanou na gdpr [zavináč] itnetwork [bodka] cz. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracovania vychádzajúca zo súhlasu, ktorý bol daný pred jeho odvolaním.
Sieť pre svoju funkčnosť využíva integrované prvky platforiem tretích strán rovnako ako využíva služby tretích strán tam, kde sú také služby potrebné (napr. služba Creatio). V tomto rozsahu dochádza k potenciálnemu ukladaniu Osobných údajov na platformách tretích strán, vždy však v súlade so zákonnými podmienkami kladenými na tento typ nakladania s osobnými údajmi a v súlade s príslušnou zmluvou o spracovaní osobných údajov, ktorá reflektuje nastavenie záruk a zodpovednosti za bezpečnosti Osobných údajov.
Kategórie príjemcov osobných údajov:
- tretie strany, ktorých platformy využívame (prevádzkovatelia platforiem),
- tretie strany, ktorých služby sú potrebné na zaistenie funkčnosti siete (poskytovateľ služby Creatio),
- spostredkovatelia osobných údajov.
Z dôvodu premenlivosti nie je možné špecifikovať subjekty či sprostredkovateľov, ktorým osobné údaje odovzdávame, a preto tieto subjekty vymedzujeme iba kategoricky vyššie (napr. tretie strany, ktorých platformy využívame), aktuálny zoznam týchto subjektov vám však na vašu žiadosť radi zašleme.
Údaje môžu byť navyše poskytnuté orgánom verejnej moci v prípade, že takúto povinnosť ukladá zákon alebo je takéto zverejnenie potrebné na splnenie povinnosti uloženej zákonom.
S vaším súhlasom alebo na váš príkaz môžu byť osobné údaje poskytnuté aj ďalším subjektom.
7. Automatizované spracovanie, profilovanie a marketing
Na základe poskytnutých registračných údajov sú Členom zasielané priame marketingové oznamy. Ide o základný newsletter relevantný k profesijnému obsahu, odoslaný na základe zmluvných podmienok, ktoré Člen so Sieťou uzavrel svojou registráciou. Jednotlivé zaslané oznamy pritom vždy obsahujú na konci textu možnosť uplatniť právo podať námietku (pozri záverečnú kapitolu týchto Zásad) a odhlásiť sa z odberu týchto oznamov. Jednotlivé oznamy sa zameriavajú na nový výučbový obsah s IT zameraním, nové výučbové služby alebo správy výučbového asistenta s účelom pomôcť členovi s jeho výučbou.
Zasielanie priamych marketingových oznamov sa robí na základe oprávneného záujmu Prevádzkovateľa a prostredníctvom registračných údajov, ktoré sa na tento účel využívajú.
Ostatné reklamné oznamy zobrazované v rámci Siete nie sú nijako spojené s osobnými údajmi.
Profilovaním sa rozumie akákoľvek forma automatizovaného spracovania osobných údajov spočívajúca v ich použití na hodnotenie niektorých osobných aspektov vzťahujúcich sa na Člena, najmä na rozbor alebo odhad aspektov týkajúcich sa jeho pracovného výkonu, ekonomickej situácie, zdravotného stavu, osobných preferencií, záujmov, spoľahlivosti, správania, miesta, kde sa nachádza, alebo pohybu.
Automatizovaným spracovaním osobných údajov sa rozumie také nakladanie s osobnými údajmi, keď na základe ich poskytnutia je automatickým spôsobom vyhodnotený niektorý z relevantných aspektov Člena a výsledné rozhodnutie založené výhradne na takom spracovaní osobných údajov má pre neho právne účinky.
S ohľadom na uvedené je nutné konštatovať, že Sieť nijako nerobí automatizované spracovávanie osobných údajov Členov. Sieť takisto nerobí profilovanie Členov s jedinou výnimkou, a to v rámci sprostredkovania zamestnania pre Člena, ktorý o to prejavil záujem. Profilovanie v tomto prípade prebieha v rozsahu štatistického zisťovania záujmov a osobných preferencií Člena na základe jeho predchádzajúcej aktivity, aby mu mohlo byť sprostredkované adekvátne zamestnanie. Profilovanie v tomto rozsahu je nevyhnutné pre plnenie zmluvy medzi Členom a Prevádzkovateľom, ako aj pre samotné fungovanie ponúkanej služby.
I keď by Členovia mohli namietať, že napríklad ukazovateľ Skill Člena môže podmienky profilovania napĺňať, tento ukazovateľ iba ukazuje na mieru jeho vykonanej aktivity na Sieti a odvíja sa iba od spracovania ostatných osobných údajov pre potreby štatistiky. Takisto nenapĺňajú podmienky profilovania Vedomostné kvízy dostupné medzi ďalšími službami Siete. Výsledky týchto kvízov slúžia iba na vzájomné porovnanie znalostí a záujmov medzi jednotlivými Členmi a v rámci sprostredkovania zamestnania pre Člena, ktorý o to prejavil záujem. Automatizovaným spracovaním ani profilovaním nie je ani prípadné zaradenie oslovenia Člena v rámci priameho marketingu, keďže obsah ani forma marketingových oznamov sa nijako neodvíja od spracovávaných osobných údajov, a oslovenie Člena má tak len informatívnu povahu.
8. Práva Členov
Členovia majú v súvislosti so spracovaním osobných údajov nižšie stanovené práva. Všetky tu zmienené práva môžu Členovia uplatniť bezplatne a primárne prostredníctvom využitia jednotlivých funkcií dostupných v rozhraní Siete na príslušných miestach, popr. sekundárne prostredníctvom e-mailovej adresy gdpr [zavináč] itnetwork [bodka] cz. Medzi takto uplatniteľné práva patria:
- právo na prístup k osobným údajom - Člen má právo získať
potvrdenie, či a akým spôsobom, popr. v akom rozsahu (nie) sú spracovávané
jeho osobné údaje. Člen má tiež právo na získanie potvrdenia, aký je
zdroj spracovávaných osobných údajov, komu sú jeho osobné údaje
sprístupnené, ako dlho budú spracovávané a či má právo na opravu,
výmaz, obmedzenie spracovania, vzniesť námietku či podať návrh na začatie
konania o ochrane osobných údajov. V neposlednom rade má Člen právo
získať potvrdenie, či dochádza na základe spracovania jeho osobných
údajov k automatizovanému rozhodovaniu vrátane prípadného profilovania, ako
aj právo na získanie kópie osobných údajov.
- V Nastavení -> Osobné údaje sa prihlásený Člen môže pozrieť na všetky osobné údaje, ktoré Sieť spracováva. Člen si tu môže stiahnuť ich kópiu, a to v štruktúrovanom, strojovo čitateľnom a výmennom formáte (HTML alebo JSON). Vygenerovanie tejto kópie bude trvať primeraný čas vzhľadom na počet členov siete a technické možnosti Prevádzkovateľa.
- Pri uplatnení tohto práva sekundárnym spôsobom prostredníctvom uvedenej e-mailovej adresy je prvé poskytnutie potvrdenia bezplatné, za ďalšie poskytnutie môže Prevádzkovateľ požadovať primeranú úhradu administratívnych nákladov.
- právo na opravu - Člen má právo na opravu svojich osobných
údajov na Sieti v prípade, že už tieto osobné údaje nie sú aktuálne, sú
nepresné alebo neúplné.
- Toto právo Člen uplatní primárne pomocou bežných nástrojov dostupných na Sieti (napr. úpravou týchto údajov v Nastavení svojho profilu).
- právo na výmaz (právo „byť zabudnutý“) - Člen má právo
na výmaz osobných údajov, t. j. „byť zabudnutý“ Prevádzkovateľom a
Sieťou, a vyžiadať si nenávratné odstránenie všetkých osobných údajov
zo Siete, pokiaľ
(i)
už nie sú potrebné na účely, na ktoré boli zhromaždené alebo inak spracované,(ii)
ich spracovanie je nezákonné,(iii)
vznesiete námietky proti spracovaniu a neexistujú žiadne prevažujúce oprávnené dôvody pre spracovanie,(iv)
ukladá to Prevádzkovateľovi zákonná povinnosť alebo(v)
vo vzťahu k osobným údajom, na ktorých spracovanie Člen udelil súhlas, bol tento súhlas odvolaný. Treba však mať na pamäti, že v prípade odvolania súhlasu môže ďalej pretrvať iný právny základ spracovania osobných údajov, rovnako ako nesmie byť neprimerane dotknutý iný oprávnený záujem Prevádzkovateľa.- O výmaz Člen primárne žiada vo svojom profile v Nastavenia -> Osobné údaje, kde existuje možnosť Deaktivovať účet. Aby sa zabránilo zneužitiu služby deaktivácie účtu zo strany tretích osôb odlišných od Člena, fyzické odstránenie údajov z daného účtu prebehne až po primeranom časovom intervale, počas ktorého sa môže prípadne prejaviť také zneužitie.
- právo na obmedzenie spracovania – Člen má právo zažiadať o
obmedzenie spracovania osobných údajov, pokiaľ
(i)
namieta správnosť osobných údajov,(ii)
spracúvanie osobných údajov je nezákonné,(iii)
prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov,(iv)
v súvislosti s právom vzniesť námietku proti spracovaniu, čo znamená, že jeho údaje budú iba uložené jednoduchým spôsobom a nebude ich možné iným spôsobom spracovávať (napr. čítaním či iným používaním). Účet Člena sa tak bude javiť ako neaktívny a bez osobných údajov. Člen má v nadväznosti na uplatnenie tohto práva možnosť následne zrušiť obmedzenie spracovania osobných údajov.- Obmedziť spracovanie osobných údajov možno primárne cez Nastavenia -> Osobné údaje a voľbu Obmedziť spracovanie osobných údajov.
- Obdobne Člen postupuje v prípade zrušenia obmedzenia spracovania osobných údajov, kde na rovnakom mieste existuje možnosť Zrušiť obmedzenia účtu.
- právo na odvolanie súhlasu – pokiaľ sú osobné údaje Člena
spracovávané na základe udeleného súhlasu so spracovaním osobných
údajov, má Člen právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Treba však mať
na pamäti, že v prípade odvolania súhlasu môže ďalej pretrvať iný
právny základ spracovania osobných údajov, rovnako ako nesmie byť
neprimerane dotknutý iný oprávnený záujem Prevádzkovateľa. Takisto
platí, že odvolaním takého súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracovania
vychádzajúceho zo súhlasu, ktorý bol daný pred jeho odvolaním.
- Odvolanie súhlasu je možné primárne vykonať v Nastavenia -> Osobné údaje.
- právo na prenositeľnosť údajov – Člen má právo na
získanie spracovávaných osobných údajov v štruktúrovanom, bežne
používanom a strojovo čitateľnom formáte, a právo na to, aby boli tieto
osobné údaje odovzdané priamo inému prevádzkovateľovi, pokiaľ je to
technicky možné a osobné údaje sa spracovávajú na základe splnenia zmluvy
či informovaného súhlasu automatizovanými prostriedkami. S týmto prenosom
sú však spojené riziká odovzdania údajov neoprávnenej osobe. Preto Sieť
nenesie žiadnu zodpovednosť za takto odovzdané osobné údaje, najmä pokiaľ
Člen napríklad zadal omylom inú e-mailovú adresu.
- Na uplatnenie tohto práva môže Člen využiť primárne formulár dostupný v Nastavenia -> Osobné údaje. S ohľadom na uvedené riziká je Člen overený zadaním hesla, overením e-mailu adresáta prenášaných údajov a explicitným odsúhlasením tohto kroku.
- právo nebyť predmetom automatizovaného rozhodovania – S
výnimkou rozhodnutí
(i)
nevyhnutných na uzavretie alebo plnenie zmluvy, ktorej stranou je Člen,(ii)
vykonaných na základe osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo(iii)
založených na súhlase Člena, má Člen právo nebyť predmetom žiadneho rozhodnutia založeného výhradne na automatizovanom spracovaní vrátane profilovania, ktoré pre neho má právne účinky alebo sa ho obdobným spôsobom významne dotýka. V prípade, že je Člen oprávnene predmetom automatizovaného rozhodovania, má právo(i)
dostať ľudský zásah zo strany Prevádzkovateľa,(ii)
vyjadriť svoj názor týkajúci sa takého rozhodnutia a(iii)
napadnúť také rozhodnutie Prevádzkovateľa (toto sa nevzťahuje na rozhodnutie vykonané na základe osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná).- Člen toto právo uplatní primárne zaslaním e-mailu so žiadosťou o uplatnenie tohto práva na e-mail gdpr [zavináč] itnetwork [bodka] cz. Treba však myslieť na to, že využitie tohto práva vo vzťahu k profilovaniu potrebnému na sprostredkovanie zamestnania nie je možné pre jeho nevyhnutnosť na plnenie zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Členom. Uplatnenie práva v tomto prípade by viedlo k nemožnosti ďalšieho plnenia zmluvy.
- právo vzniesť námietku proti spracovaniu – Člen má právo
vzniesť kedykoľvek námietku proti spracovaniu osobných údajov, ktoré sa ho
týkajú, na základe verejného či oprávneného záujmu, vr. Profilovania, a
to aj na účely priameho marketingu. V prípade námietky proti spracovaniu
bude táto námietka vyhodnotená a následne bude Členovi oznámené, či bolo
námietke vyhovené, a osobné údaje nebudú naďalej spracovávané, ak sa
nepreukážu nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov,
ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody
na uplatnenie právneho nároku, alebo že námietka nebola dôvodná a
spracovanie bude pokračovať. V čase, kým bude námietka vyriešená, bude
spracovanie osobných údajov obmedzené.
- Námietku proti priamemu marketingu Člen vznesie primárne kliknutím na Odhlásiť na konci každého z týchto oznamov, čím Prevádzkovateľ spracovanie osobných údajov v tomto rozsahu ukončí.
- Námietku proti výsledkom Vedomostného kvízu môže Člen vzniesť ku každému z výsledkov, a to prostredníctvom ich odstránenia. Treba však myslieť na to, že takto odstránené kvízy už nikdy nebude možné spustiť znovu s cieľom zamedzenia podvodom.
- právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov – Pokiaľ sa Člen domnieva, že došlo k porušeniu jeho práv v oblasti spracovania osobných údajov, môže túto skutočnosť nahlásiť nasledovne:
V prípade ITnetwork.cz:
Úrad pre ochranu osobných údajov
- telefonicky prostredníctvom kontaktu +420 234 665 111 alebo +420 234 665 800;
- e-mailom prostredníctvom e-mailovej adresy posta@uoou.cz;
- dátovou správou prostredníctvom dátovej schránky Úradu ID qkbaa2n;
- písomne na adresu Úradu, tj. Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7.
V prípade ITnetwork.sk:
Úrad na ochranu osobných údajov
- telefonicky prostredníctvom kontaktu +421/2 32 31 32 14;
- e-mailom prostredníctvom e-mailovej adresy statny.dozor@pdp.gov.sk;
- písomne na adresu Úradu, tj. Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27.