Zarábaj až 6 000 € mesačne! Akreditované rekvalifikačné kurzy od 0 €. Viac informácií.
IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Pravidlá servera ITnetwork

V týchto prevádzkových podmienkach webu vo vzťahu ku koncovému používateľovi (ďalej len Prevádzkové podmienky) nájdete súhrnný prehľad práv a povinností pri pohybe na tomto webe, ako aj ďalšie informácie a pravidlá, ktorými sa prevádzka tohto webu riadi. Pre lepšiu prehľadnosť a orientáciu je text Prevádzkových podmienok rozdelený na nasledujúce časti:

  1. Úvodné ustanovenia,
  2. Registrácia, používateľ, člen a členský účet,
  3. Práva a povinnosti člena,
  4. Obsah siete,
  5. Kreditový systém,
  6. Online kurzy s lektorom,
  7. Komunikácia a helpdesk,
  8. Práva z chybného plnenia
  9. Garancia a zodpovednosť,
  10. Záverečné ustanovenia.

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Sociálna sieť ITnetwork (ďalej len Sieť) je webovým portálom určeným na poskytovanie digitálneho obsahu zameraného na oblasti IT technológií, softvéru, hardvéru a oblasti súvisiace, ako aj na vzdelávanie v týchto oblastiach, na interakciu jednotlivých používateľov, resp. členov Siete v zmysle čl. 2.2. Prevádzkových podmienok, na ponuku prezenčných školení a sprostredkovania zamestnania a na obmedzený predaj digitálneho obsahu v zmysle čl. 5. a 6. Prevádzkových podmienok. Súčasťou Siete je pritom počítačový program alebo jeho jednotlivé časti a príslušná databáza, koncepčné materiály, dokumentácia v elektronickej podobe, všetok na Sieti dostupný grafický aj audiovizuálny obsah a súvisiace webové služby v podobe interaktívneho obsahu tretích strán.

1.2. Sieť prevádzkuje, resp. digitálny obsah v zmysle predchádzajúceho článku poskytuje spoločnosť ITnetwork s.r.o., IČO 05861381, DIČ CZ05861381, so sídlom na adrese Karlovo náměstí 290/16, 120 00 Praha 2, zapísaná v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde v Prahe pod sp. zn. C 272077 (ďalej len Prevádzkovateľ), a to tak v rozsahu prevádzky Siete a poskytovania digitálneho obsahu, ako aj v rozsahu prezenčných školení a sprostredkovania zamestnania na území Českej republiky. Prezenčné školenie a prípadné sprostredkovanie zamestnania na území Slovenska zabezpečuje dcérska spoločnosť ITnetwork Academy Slovensko s.r.o., IČO 52681581, so sídlom na adrese Tomášikova 1973/32, 831 04 Bratislava (tam, kde sa v rozsahu prezenčných školení a sprostredkovania zamestnania hovorí o Prevádzkovateľovi, myslí sa tým v závislosti od kontextu spoločnosť ITnetwork s.r.o. alebo ITnetwork Academy Slovensko s.r.o.).

1.3. Sieť je prevádzkovaná prostredníctvom webového rozhrania www.itnetwork.cz a www.itnetwork.sk. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť adresu webového rozhrania Siete, prípadne doménu. O takom kroku bude člen Siete v zmysle čl. 2.2. Prevádzkových podmienok s predstihom informovaný.

1.4. Prevádzkové podmienky upravujú vzťah medzi Prevádzkovateľom a používateľom, resp. členom Siete v zmysle čl. 2.2. Prevádzkových podmienok vzniknutý na základe jeho registrácie do Siete v zmysle čl. 2. Prevádzkových podmienok. S ohľadom na prevádzku Siete a postavenie Prevádzkovateľa na jednej strane, a na postavenie užívateľa na strane druhej, je potrebné brať do úvahy český aj slovenský právny poriadok. V nasledujúcich ustanoveniach sú preto stanovené najmä slovenské limity ochrany slabšej zmluvnej strany a spotrebiteľov, ktorých nemôže byť zbavený.

1.5. Neoddeliteľnou súčasťou Prevádzkových podmienok sú aj ďalšie dokumenty, medzi ktoré patria:

1.6. Sieť vr. všetkých súčastí Siete v zmysle čl. 1.1. Prevádzkových podmienok je chránená ako celok aj v rozsahu zodpovedajúcich jednotlivých častí podľa príslušných právnych predpisov, najmä v zmysle zákona č. 185/2015 Z. z., Autorský zákon, v znení neskorších predpisov, respektive v zmysle zákona č. 121/2000 Zb. o práve autorskom, o právach súvisiacich s právom autorským a o zmene niektorých zákonov (autorský zákon) v znení neskorších predpisov. Vykonávateľom príslušných práv k Sieti je Prevádzkovateľ, a to aj vo vzťahu k chránenému obsahu tretích strán (najmä autorských diel či ochranných známok), ktorý prípadne tvorí súčasť Siete či je v rámci Siete akokoľvek dostupný, a to minimálne v rozsahu potrebnom pre umožnenie použitie Siete členom Siete v zmysle čl. 2.2. Prevádzkových podmienok.

1.7. Prevádzkovateľ je oprávnený Sieť alebo jej časť kedykoľvek a z akéhokoľvek dôvodu odstaviť, zmeniť, zneprístupniť alebo ukončiť jej prevádzkovanie. Člen Siete v zmysle čl. 2.2. Prevádzkových podmienok nemá v tomto prípade nárok na akúkoľvek kompenzáciu či náhradu škody voči Prevádzkovateľovi.

1.8. Na používanie Siete alebo na uzavretie zmluvy o používaní Siete v zmysle čl. 2.1. Prevádzkových podmienok nie je žiadny právny nárok. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo nepovoliť registráciu používateľovi Siete v zmysle čl. 2.2. Prevádzkových podmienok, popr. odstúpiť od tejto zmluvy s takým používateľom či obmedziť jeho prístup k Sieti, a to za podmienok uvedených ďalej v Prevádzkových podmienkach.

1.9 Pokiaľ je podľa tejto Zmluvy predmetom plnenia digitálne plnenie určené Členovi – spotrebiteľovi, ide o zmluvu s digitálnym plnením podľa § 852a a nasl. OZ. Za zmluvu s digitálnym plnením sa nepovažuje zmluva, na základe ktorej Poskytovateľ dodáva alebo sa zaväzuje dodať digitálne plnenie a Člen poskytne alebo sa zaviaže poskytnúť len osobné údaje, ktoré Poskytovateľ spracúva výlučne na účely dodania digitálneho plnenia alebo splnenia zákonnej povinnosti.

2. Registrácia, používateľ, člen a členský účet

2.1. Registráciou dochádza k uzavretiu zmluvy o používaní Siete (ďalej len Zmluva), ktorej predmetom je na strane Prevádzkovateľa záväzok poskytnúť členovi Siete v zmysle čl. 2.2. Prevádzkových podmienok nevýhradné a teritoriálne neobmedzené licenčné oprávnenia na použitie Siete (ďalej len Licencia) a na strane tohto člena záväzok používať Sieť v súlade s Prevádzkovými podmienkami. Prevádzkové podmienky sú pritom neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy, a to vrátane všetkých súčastí v zmysle čl. 1.5. Prevádzkových podmienok.

2.2. Členom Siete sa rozumie fyzická osoba (spotrebiteľ) alebo podnikajúca fyzická osoba a právnická osoba, za ktorú koná oprávnená osoba (podnikateľ), registrovaná na používanie Siete prostredníctvom webového rozhrania v zmysle čl. 1.3. Prevádzkových podmienok (ďalej len Člen). Používateľ je pritom obyčajným používateľom Siete v obmedzenom rozsahu a bez predchádzajúcej registrácie (najmä v rozsahu prístupu k bezplatnému obsahu Siete). V prípade osôb mladších ako 15 rokov sa pri registrácii vyžaduje súhlas zákonného zástupcu s používaním Siete, s tým, že na používanie niektorých funkcií Siete spojených s plateným obsahom môže byť u Členov mladších ako 18 rokov nutný súhlas zákonného zástupcu.

2.3. Registráciou vyjadruje Člen svoj súhlas s Prevádzkovými podmienkami, ako aj s ďalšími dokumentmi v zmysle čl. 1.5. Prevádzkových podmienok v ich účinnom znení, a samotnou registráciou prijíma návrh Prevádzkovateľa na uzavretie Zmluvy bez výhrad. Registrácia sa pritom urobí pomocou odoslania webového formulára, bezplatne a bez časového obmedzenia. Na základe registrácie získa Člen možnosť pristupovať do neverejnej časti Siete a do svojho používateľského rozhrania (ďalej len Členský účet).

2.4. Prístup k Členskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom, zadaným pri registrácii. Člen je povinný zachovávať mlčanlivosť, čo sa týka informácií nevyhnutných na prístup do Členského účtu.

2.5. Člen sa zaväzuje používať iba jeden Členský účet, a to buď osobný účet v prípade fyzickej osoby (spotrebiteľa), či firemný účet v prípade podnikajúcej fyzickej osoby alebo právnickej osoby (podnikateľa) v zmysle čl. 2.2. Prevádzkových podmienok. Člen sa ďalej zaväzuje neumožniť prístup k Členskému účtu tretím osobám.

2.6. Člen je povinný pri registrácii uvádzať správne, úplné a pravdivé údaje (s výnimkou čl. 2.8. Prevádzkových podmienok). Údaje uvedené pri registrácii je Člen pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené Členom pri registrácii považuje Prevádzkovateľ za správne. Registračnými údajmi sú pritom:

  • e-mailová adresa – slúži na prihlasovanie a komunikáciu s Členom, a ako takú ju možno kedykoľvek zmeniť. E-mailovú adresu nemožno odstrániť s ohľadom na integritu Siete;
  • meno a priezvisko – slúži na identifikáciu a oslovenie na Sieti a v prípadných oznámeniach zo strany Prevádzkovateľa, na identifikáciu vo verejných diskusiách na Sieti aj pre uvedenie v profile Člena a na ďalších miestach spojených s jeho aktivitou na Sieti.

Člen je oprávnený namiesto skutočného mena a priezviska uviesť svoje meno a prvé písmeno priezviska nasledované bodkou (napr. Ján K.). Člen je oprávnený uviesť aj meno vymyslené a prvé písmeno priezviska nasledované bodkou (napr. Jozef H.). Člen sa zaväzuje uviesť také meno a priezvisko, ktoré nebude zasahovať do osobnostných práv tretích osôb ani nebude poškodzovať Sieť či Prevádzkovateľa, najmä uvedením výsmešného mena a priezviska (napr. Nepoviem Nič, aaaa bbbb, Moje Meno) či uvedením mena a priezviska hanlivého či vulgárneho (s výnimkou vlastného hanlivého priezviska),

  • „mám menej ako 15 rokov“ – slúži ako zákonná požiadavka zistenia, či je Používateľ, resp. Člen mladší ako 15 rokov s ohľadom na príslušnú právnu úpravu. V prípade vyplnenia tohto údaja sa vyžaduje ešte e-mail zákonného zástupcu pre postup podľa čl. 2.2. Prevádzkových podmienok,
  • pohlavie – slúži na skloňovanie mena Člena;
  • heslo – slúži na autentizáciu a autorizáciu Člena.

2.7. Registrácia je možná aj s využitím profilu Používateľa, resp. Člena na sociálnej sieti Facebook. Registrácia s využitím tohto profilu prebieha celkom v súlade s pravidlami a podmienkami sociálnej siete Facebook.

2.8. Všetky zadané registračné údaje, ktoré napĺňajú znaky osobných údajov, sú spracovávané v súlade so Zásadami spracovania osobných údajov v zmysle čl. 1.5. Prevádzkových podmienok.

2.9. Člen je oprávnený kedykoľvek aj bez udania dôvodu svoj Členský účet zrušiť, a to formou deaktivácie Členského účtu. Proces deaktivácie sa po začatí uskutoční v ochrannej lehote niekoľkých dní, keď je stále možné deaktiváciu zastaviť. Deaktivovaný Členský účet je potom zbavený osobných údajov a nemožno ho naďalej používať. Z dôvodu zachovania dátovej integrity napríklad pri diskusiách nebude Členský účet fyzicky odstránený, aby tak zostali zachované komentáre, na ktoré reagujú ostatní Členovia, prípadne články napísané pod týmto Členským účtom, ktoré môžu byť predmetom diskusií a ďalší obsah, ktorý Člen na Sieť vložil, a to s ohľadom na zachovanie celkovej integrity Siete. Daný obsah zostane na Sieti naďalej prítomný, ale už bude viazaný na všeobecný anonymný účet Neaktívny používateľ.

2.10. Prevádzkovateľ je oprávnený Členský účet zablokovať alebo deaktivovať v prípade, že:

  • Členský účet sa používa v rozpore s čl. 2.4., 2.5. alebo 2.6. Prevádzkových podmienok;
  • Prevádzkovateľ nadobudne podozrenie pri akomkoľvek zo zadaných registračných údajov v zmysle čl. 2.6. Prevádzkových podmienok, že boli tieto údaje použité s cieľom zásahu do osobnostných práv tretích osôb (napr. ako krádež identity) alebo s cieľom poškodenia Siete či tretích osôb;
  • Člen používa Sieť v rozpore s Prevádzkovými podmienkami (najmä v rozsahu čl. 3. Prevádzkových podmienok) či so Zmluvou.

Zablokovaním alebo deaktiváciou Členského účtu stráca Člen prístup k všetkému obsahu Členského účtu a možnostiam používať Sieť. Člen nemá v prípade zrušenia Členského účtu nárok na akúkoľvek kompenzáciu či náhradu škody voči Prevádzkovateľovi.

3. Práva a povinnosti člena

3.1. Člen je povinný najmä:

  • vkladať do Siete príspevky či súbory súvisiace so zameraním Siete, ktoré nie sú v rozpore s Prevádzkovými podmienkami, s právnym poriadkom Slovenskej republiky či v rozpore s dobrými mravmi a verejným poriadkom;
  • neohroziť dobré meno Prevádzkovateľa či Siete v súvislosti s poskytovaním a ponúkaním tovaru či služieb, ktoré sú v rozpore s platnými právnymi predpismi a dobrými mravmi;
  • používať Sieť v súlade s Prevádzkovými podmienkami.

3.2. Členovi sa zakazuje najmä:

  • akokoľvek umiestňovať, ukladať a užívať v rámci Siete, ako aj akokoľvek prostredníctvom Siete šíriť informácie a súbory, ktoré:
    • porušujú práva duševného vlastníctva iných osôb (najmä autorské práva a práva súvisiace s právom autorským, práva priemyselné a práva súvisiace s právami priemyselnými vr. práv k obchodnej firme);
    • narušujú osobnostné práva tretích osôb (najmä zasahujú do ich súkromia, je možné určiť ich totožnosť alebo je tak rozširovaná ich podoba bez toho, aby k tomu dali zvolenie alebo by pre to existoval zákonný dôvod);
    • obsahujú pornografické diela a sexuálnu tematiku;
    • sú všeobecne útočného charakteru, vulgárne, nekonštruktívne, mimo témy, zaslané s cieľom vyvolania hádky, nevhodné z hľadiska návrhu softvéru, bezpečnosti webových aplikácií, opakujúce sa alebo nevyžiadané oznamy (spam);
    • obsahujú nekorektné postupy a sťažujú tak kvalitnú výučbu ostatným Členom;
    • obsahujú pasáže, ktoré zvádzajú iných na zneužívanie alkoholu alebo inej návykovej látky než alkoholu alebo ich v tom podporujú alebo zneužívanie takej látky inak podnecujú;
    • obsahujú poplašnú správu, ktorá je nepravdivá;
    • obsahujú pasáže, ktoré sa vyhrážajú iným osobám alebo skupine obyvateľov usmrtením, ublížením na zdraví alebo spôsobením škody veľkého rozsahu;
    • vedú k nekalosúťažnému konaniu, ktoré je v rozpore s predpismi upravujúcimi súťaž v hospodárskom styku alebo so zvyklosťami súťaže, najmä ak poškodia dobrú povesť alebo ohrozia chod alebo rozvoj podniku súťažiteľa alebo je spôsobilé tak urobiť (vrátane používania označenia zameniteľného s označením iných súťažiteľov);
    • obsahujú nepravdivý údaj o inom, ktorý je spôsobilý značnou mierou ohroziť jeho vážnosť u spoluobčanov, najmä poškodiť ho v zamestnaní, narušiť jeho rodinné vzťahy alebo spôsobiť mu inú vážnu ujmu;
    • obsahujú pasáže, ktoré podnecujú k trestnému činu alebo k hromadnému neplneniu dôležitej povinnosti uloženej podľa zákona, alebo schvaľujú trestný čin alebo verejne vychvaľujú pre trestný čin jeho páchateľa;
    • podporujú alebo propagujú hnutie, ktoré preukázateľne smeruje k potlačeniu práv a slobôd človeka alebo hlásajú národnostnú, rasovú, náboženskú či triednu zášť alebo zášť voči inej skupine osôb alebo verejne prejavujú sympatie k týmto hnutiam;
    • popierajú, spochybňujú, schvaľujú alebo sa snažia ospravedlniť nacistické alebo komunistické genocídium alebo iné zločiny nacistov alebo komunistov proti ľudskosti;
    • obsahujú pasáže, ktoré hanobia niektorý národ, jeho jazyk, niektorú etnickú skupinu alebo rasu alebo skupinu obyvateľov republiky pre ich politické presvedčenie, vyznanie alebo preto, že sú bez vyznania;
    • obsahujú pasáže, ktoré podnecujú k nenávisti k niektorému národu, etnickej skupine, rase, náboženstvu, triede alebo inej skupine osôb alebo k obmedzovaniu práv a slobôd ich príslušníkov;
  • vkladať do svojich súborov a iných informácií účelovo akúkoľvek reklamu (najmä platenú reklamu), a nesmú prostredníctvom Siete šíriť ani iné obchodné oznamy. Platenou reklamou sa pritom na tieto účely rozumie aj reklama, za ktorú Člen získa akékoľvek iné plnenie alebo protislužbu. Ako reklama je vnímaný aj nábor zamestnancov alebo externistov a akýchkoľvek spolupracovníkov;
  • akokoľvek ukladať obsah článkov dostupných na Sieti, a to ani na osobné účely či používať ho inak než čítaním na Sieti;
  • akokoľvek šíriť prílohu článkov dostupných na Sieti, ak to príslušná licencia podľa Licenčných podmienok v zmysle čl. 1.5. Prevádzkových podmienok nepovoľuje (licencia Free);
  • spracovávať kód Siete za pomoci automatických nástrojov alebo z neho dokonca takto zhromažďovať dáta či vyťažovať databázu Siete;
  • inak používať Sieť v rozpore s Prevádzkovými podmienkami.

3.3. Prevádzkovateľ je pri splnení Zásad spracovania osobných údajov oprávnený najmä:

  • obmedzene zaznamenávať všetku aktivitu používateľov, resp. Členov, a to najmä s cieľom zabránenia kyberšikane, poškodenia Siete, spamu, nevyžiadanej reklame alebo konkurenčnému recruitingu členov, s cieľom sledovania používania Siete v súlade s Prevádzkovými podmienkami, a s cieľom eliminácie preťaženia alebo zneužitia Siete;
  • uverejňovať v Sieti reklamu.

4. Obsah siete

4.1. Pri vkladaní vlastných príspevkov či súborov a ďalších informácií do Siete v súlade s Prevádzkovými podmienkami poskytuje Člen Prevádzkovateľovi výhradné, nevýlučné, územne aj časovo neobmedzené oprávnenie na použitie týchto príspevkov, súborov aj informácií, na všetky známe spôsoby použitia, individuálne či v spojení s ďalšími súbormi a informáciami, po častiach aj v celku. Prevádzkovateľ je oprávnený navyše umožniť používanie týchto statkov ďalším osobám, rovnako ako je oprávnený ich tvorivým aj netvorivým spôsobom spracovať a rozhodnúť o ich zverejnení.

4. 2. Člen je povinný používať obsah Siete v súlade s Prevádzkovými podmienkami; v rozsahu zdrojových kódov a postupov je Používateľ, resp. Člen povinný používať ich v súlade s licenčnými podmienkami, ktoré sú súčasťou Prevádzkových podmienok podľa čl. 1.5. Prevádzkových podmienok, za tam stanovených podmienok.

4.3. Niektoré funkcionality Siete sú však dostupné postupne s ohľadom na predchádzajúcu aktivitu Člena (tzv. skúsenosti), ktorá ovplyvňuje rozsah a intenzitu jednotlivých funkcií Siete a ktorá je podľa vnútorných pravidiel Prevádzkovateľa prepočítavaná, najmä:

  • Člen nemôže písať komentáre, ak má menej než 0 skúseností (v prípade neovereného účtu);
  • Člen nemôže písať osobné správy iným Členom, ak má menej než 0 skúseností (v prípade neovereného účtu);
  • Člen nemôže negatívne hodnotiť články, ak má menej než 1 skúsenosť;
  • výpis spolužiakov Člena;
  • možnosť palcovať komentáre;
  • maximálny počet palcov, ktoré Člen môže dať komentárom za 1 hodinu;
  • maximálny počet komentárov, ktoré Člen môže napísať za 1 hodinu;
  • maximálny počet správ, ktoré Člen môže napísať za 1 hodinu.

Jednotlivé skúsenosti môže Člen získať (s možnosťou odobrania skúseností v prípade preukázania predchádzajúceho nesplnenia podmienok), najmä:

  • publikačnou činnosťou na Sieti;
  • hodnotením jeho vlastnej publikačnej činnosti podľa predchádzajúceho bodu ostatnými Členmi;
  • označením jeho vlastného komentára vo fóre ako riešenia problému iným Členom ako autorom diskusného vlákna;
  • pridaním svojho životopisu;
  • pridaním komentára do diskusného vlákna, ktoré on sám nezaložil;
  • palcovaním jeho vlastného komentára iným Členom;
  • na základe úspešnosti ním absolvovaných testov.

4.4. Iné funkcionality Siete (prémiový obsah) sú však dostupné až po ich sprístupnení na základe dohodnutého dodatku k Zmluve (ďalej len Dodatok), ktorého predmetom je na strane Člena záväzok uhradiť hodnotu tohto obsahu stanovenú v bodoch v zmysle čl. 5. Prevádzkových podmienok a na strane Prevádzkovateľa záväzok sprístupniť tieto funkcionality. Medzi tieto funkcionality patrí najmä obsah Siete prístupný cez kreditový systém v zmysle čl. 5. Prevádzkových podmienok.

4.5. Dodatok je uzavretý okamihom aktívneho obstarania prémiového obsahu podľa predchádzajúceho bodu.

4.6. Prevádzkovateľ nie je povinný dohliadať na obsah Členom prenášaných alebo ukladaných informácií, ani aktívne vyhľadávať skutočnosti a okolnosti poukazujúce na protiprávny obsah informácie.

4.7. Člen je povinný bez zbytočného odkladu informovať Prevádzkovateľa, ak má podozrenie na akúkoľvek obsahovú, programovú či inú chybu v technickom riešení Siete.

5. Kreditový systém

Sieť po novom operuje s kreditovým systémom, ktorý nahradil skôr používaný bodový systém, a to najmä s ohľadom na zjednodušenie pohybu Člena na Sieti. Samotný prechod na kreditový systém nemá vplyv na funkčnosť Siete ani na výkon práv Člena, rovnako ako nepredstavuje podstatnú zmenu v našich záväzkoch ani neočakávateľnú okolnosť, ktorá by sa dotýkala práv Člena. Prechod na nový kreditový systém je názorne opísaný v článku Zjednodušenie kreditového systému na ITnetwork.

5.1. Člen prostredníctvom svojho Členského účtu zhromažďuje kredity, ktoré môže použiť na prístup k prémiovému obsahu Siete v zmysle čl. 4.4. Prevádzkových podmienok; hodnotu prémiového obsahu stanovenou v kreditoch (ďalej len Kredity) pritom určuje Prevádzkovateľ.

5.2. Cena a hodnota Kreditov je stanovená v cenníku, ktorý je v aktuálne účinnom znení zverejnený vždy na mieste sprístupnenia konkrétneho prémiového obsahu na Sieti. Prevádzkovateľ je oprávnený meniť cenu a hodnotu Kreditov; táto zmena nemá vplyv na cenu Kreditov už skôr zaobstaraných Členom.

5.3. Člen môže získať Kredity niektorým z nasledujúcich spôsobov:

  • zverejnením autorského článku na Sieti;
  • jednorazovou kúpou prostredníctvom platobnej brány GoPay, ktorá poskytuje technológiu bezpečného spracovania online platieb. Táto platobná brána je pritom prevádzkovaná spoločnosťou GOPAY s.r.o., IČO 26046768, so sídlom na adrese Planá 67, 370 01 Planá, zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Českých Budějoviciach pod sp. zn. C 11030. Prevádzkovateľ tejto platobnej brány navyše vystavuje aj platobný doklad v elektronickej forme k platbe;
  • poskytnutím rady na diskusnom fóre Siete;
  • na základe individuálnej zmluvy uzavretej s Prevádzkovateľom.

5.4. Kredity sú pripísané Členovi takto:

  • v prípade zverejnenia autorského článku na Sieti schválením Prevádzkovateľom;
  • v prípade jednorazovej kúpy prostredníctvom platobnej brány GoPay automaticky po uskutočnení platby;
  • v prípade poskytnutia rady na diskusnom fóre Siete schválením Prevádzkovateľom;
  • v prípade individuálnej zmluvy uzavretej s Prevádzkovateľom podľa dohody s Prevádzkovateľom.

5.5. Člen nie je oprávnený požadovať náhradu alebo inú kompenzáciu za zaobstarané Kredity ani požadovať preplatenie nevyčerpaných Kreditov.

5.6. V prípade zablokovania alebo deaktivácie Členského účtu v zmysle čl. 2.10. Prevádzkových podmienok zanikajú Členovi všetky Kredity v jeho Členskom účte, a to bez náhrady. Člen nemá právo požadovať akúkoľvek kompenzáciu.

6. Online kurzy s lektorom

6.1. Člen je oprávnený prihlásiť sa na online kurzy s lektorom zaisťované Prevádzkovateľom, respektíve spoločnosťou ITnetwork Academy Slovensko s.r.o. (ak ide o kurzy na území Slovenska) (ďalej len Kurz). Prihláška Člena na vybraný Kurz je podmienená úhradou ceny Kurzu.

6.2. Cena Kurzu je stanovená v cenníku, ktorý je v aktuálne účinnom znení zverejnený vždy na mieste objednávky konkrétneho Kurzu na Sieti. Prevádzkovateľ je oprávnený meniť cenu Kurzu; táto zmena nemá vplyv na cenu Kurzu už skôr zaobstaraného Členom. Cena Kurzu podlieha DPH v zákonnej výške.

6.3. Kliknutím na príslušné tlačidlo Člen vytvára a odosiela Prevádzkovateľovi záväznú objednávku na Kurz a zmocňuje platobnú bránu GoPay za podmienok stanovených jej prevádzkovateľom na spracovanie platby ceny Kurzu; platba bude touto platobnou bránou tretej strany automaticky spracovaná pomocou kryptografických prostriedkov za tam stanovených podmienok a bezprostredne po zadaní objednávky a potvrdení platby v rámci platobnej brány. Ak je Člen spotrebiteľom, poskytne mu Poskytovateľ pred odoslaním objednávky informácie podľa ust. § 5 a ust. § 15 ZOS.

6.4. Všetky Členom poskytnuté údaje musia byť pravdivé, správne a úplné, ako vyžadujú príslušné právne predpisy. Prevádzkovateľ nemôže niesť zodpovednosť za akékoľvek nejasnosti či nedorozumenia spôsobené vyplnením alebo poskytnutím údajov, ktoré sú v akomkoľvek rozsahu poškodené, nepravdivé či mätúce.

6.5. Prevádzkovateľ je v prípade stornovania účasti zo strany prihláseného Člena oprávnený (s ohľadom na náročnosť realizácie Kurzu) uplatniť tieto stornovacie podmienky:

Lehota stornovania prihlášky pred začatím kurzu Stornovací poplatok
stornovanie účasti 30 – 15 dní pred začatím Kurzu 25 % z ceny Kurzu,
stornovanie účasti 14 – 7 dní pred začatím Kurzu 50 % z ceny Kurzu,
stornovanie účasti 6 dní – 24 hodín pred začatím Kurzu 75 % z ceny Kurzu,
menej než 24 h pred začatím Kurzu 100 % z ceny Kurzu.

6.6. Uplatnenie stornovacích podmienok v zmysle čl. 6.5. Prevádzkových podmienok nijako nevylučuje odlišnú dohodu medzi prihláseným Členom a Prevádzkovateľom. Prihlásený Člen si navyše namiesto stornovacích podmienok môže zvoliť vrátenie sumy vo forme Kreditov v hodnote ceny Kurzu. Na tieto účely je prihlásený Člen povinný kontaktovať Prevádzkovateľa prostredníctvom e-mailovej adresy redakcia [zavináč] itnetwork [bodka] cz. Na postup podľa tohto článku nie je zo strany prihláseného Člena právny nárok.

6.7. V prípade vrátenia ceny Kurzu či jeho časti podľa predchádzajúceho článku sa Prevádzkovateľ zaväzuje vrátiť sumu prihlásenému Členovi do 14 dní od oznámenia požiadavky.

6.8. V prípade zrušenia Kurzu zo strany Prevádzkovateľa má prihlásený Člen právo na náhradu ceny Kurzu v plnej výške, prípadne vo forme bezplatnej účasti na najbližšie nasledujúcom Kurze rovnakej ceny. Prípadný rozdiel v cene takto zrušeného Kurzu a najbližšie nasledujúceho Kurzu po Kurze zrušením je prihlásený Člen povinný na vyžiadanie uhradiť.

6.9. V prípade vrátenia ceny Kurzu či jeho časti sa Prevádzkovateľ zaväzuje vrátiť sumu prihlásenému Členovi do 14 dní od prijatia požiadavky.

7. Komunikácia a helpdesk

7.1. V prípade akéhokoľvek problému v súvislosti s používaním Siete je Používateľ, resp. Člen oprávnený kontaktovať Prevádzkovateľa prostredníctvom uvedených kontaktných údajov:

  • e-mailom prostredníctvom e-mailovej adresy redakcia (zavináč) itnetwork (bodka) cz.

7.2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo preskúmať jednotlivé otázky a požiadavky Používateľa, resp. Člena s ohľadom na ich oprávnenosť a právnu povahu, a reagovať na ne za predpokladu využitia zodpovedajúcich e-mailových adries Prevádzkovateľa podľa oblasti požiadavky v týchto reakčných časoch:

  • v prípade uplatnenia práv z chybného plnenia v lehote 3 dní (prijatie požiadavky) a 14 dní (vyrozumenie o spôsobe riešenia) od prijatia požiadavky v zmysle čl. 8.6. Prevádzkových podmienok;
  • v prípade uplatnenia práv v súlade so Zásadami spracovania osobných údajov v lehote 1 mesiaca od prijatia žiadosti.

7.3. V prípade nevyužitia zodpovedajúcich e-mailových adries Prevádzkovateľa podľa oblasti požiadavky sa reakčný čas primerane predlžuje.

8. Práva z chybného plnenia

8.1. S ohľadom na charakter Siete je možné, že dôjde zo strany Prevádzkovateľa k dodaniu chybného plnenia. V takom prípade sa práva a povinnosti Člena a Prevádzkovateľa týkajúce sa práv z chybného plnenia riadia príslušnými právnymi predpismi, najmä zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (na účely tejto Zmluvy len „OZ“), a zákonom o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 108/2024 Z. z. na účely tejto Zmluvy len „ZOS“).

8.2. Prevádzkovateľ vyhlasuje, že Sieť je prístupná s garanciami v zmysle čl. 9. Prevádzkových podmienok.

8.3. Člen je oprávnený uplatniť práva z chybného plnenia u Prevádzkovateľa v lehote 14 dní odo dňa výskytu príslušnej chyby.

8.4. Práva z chybného plnenia možno uplatniť prostredníctvom kontaktných údajov v zmysle čl. 7.1. Prevádzkových podmienok s reakčnými časmi zo strany Prevádzkovateľa podľa čl. 7.2. Prevádzkových podmienok.

8.5. Člen je pri každom uplatnení práva z chybného plnenia povinný uviesť pri takom uplatnení podrobný súpis chýb a referencií na zdroj chybného plnenia, ako aj časové obdobie, v ktorom bola chyba prítomná, aby mohol Prevádzkovateľ adekvátne vyhodnotiť touto cestou uplatnené právo.

8.6. Prevádzkovateľ je povinný v lehote 3 dní od uplatnenia práva z chybného plnenia Členom informovať Člena o prijatí jeho požiadavky. V lehote nasledujúcich 14 dní je potom Prevádzkovateľ povinný vyrozumieť Člena o spôsobe riešenia ním uplatneného práva z chybného plnenia.

8.7. V prípade oprávnenej reklamácie poskytne Prevádzkovateľ Členovi náhradu v podobe Kreditov, a to vo výške zodpovedajúcej závažnosti chyby.

8.8. Člen nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v prípade uzavretia Dodatku, t. j. v situácii, keď je mu sprístupnený prémiový obsah Siete, a to s ohľadom na charakter dodania digitálneho obsahu. Člen je týmto článkom riadne poučený o následkoch tohto súhlasu, konkrétne o strate svojho práva na odstúpenie od Zmluvy, resp. Dodatku. V prípade, keď tento digitálny obsah nebol ešte zo strany Prevádzkovateľa sprístupnený, je možné od Zmluvy, resp. Dodatku odstúpiť do 14 dní od jej uzavretia v zmysle čl. 2.1. Prevádzkových podmienok. Ak je Člen spotrebiteľom, na odstúpenie od Zmluvy sa vzťahuje § 852m OZ.

8.9. Odstúpenie od Zmluvy či Dodatku Člen realizuje prostredníctvom funkcionality Refundacia a tlačidla Stornovať objednávku či prostredníctvom kontaktných údajov v zmysle čl. 7.1. Prevádzkových podmienok.

8.10. Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy či Dodatku kedykoľvek, to neplatí v prípade, že Člen je spotrebiteľom. Prevádzkovateľ je však oprávnený od Zmluvy či Dodatku odstúpiť v prípadoch podstatného porušenia Zmluvy či Dodatku zo strany Člena.

8.11. V prípade odstúpenia od Zmluvy či Dodatku zanikajú záväzky Člena a Prevádzkovateľa, ktoré vznikli zo Zmluvy či Dodatku, v plnom rozsahu. V nadväznosti na to vráti Prevádzkovateľ všetky peňažné prostriedky (prípadne pomernú časť) prijaté od Člena do 14 dní od odstúpenia, a to rovnakým spôsobom, akým ich prijal, prípadne podľa dohody s Členom.

9. Garancia a zodpovednosť

9.1. Prevádzkovateľ sa zaväzuje zaistiť prevádzku Siete a jeho technické zaistenie. Náklady na túto prevádzku nesie Prevádzkovateľ. Prevádzka je možná na obvyklých webových prehliadačoch.

9.2. K Sieti nie je poskytnutá akákoľvek záruka či garancia (ani čo sa týka kvality, čo sa týka prístupnosti – s ohľadom na využívanie externých hostingových služieb, ani čo sa týka stability a funkčnosti). Sieť je Používateľovi, resp. Členovi prenechaná na používanie „ako stojí a leží“. Prevádzkovateľ nemôže zodpovedať ani za funkčnosť Siete pri spojení s hardvérom alebo softvérom podľa výberu Používateľa, resp. Člena ani za výkon alebo výsledky, ktoré by mohol používaním Siete dosiahnuť, obzvlášť vtedy, ak sa Sieť používa v rozpore s Prevádzkovými podmienkami. Prevádzkovateľ ďalej nezodpovedá za aktuálnosť informácií dostupných na Sieti.

9.3. Používateľ a Člen používajú Sieť celkom na vlastnú zodpovednosť. Prevádzkovateľ nijako nezodpovedá za nakladanie s Členským účtom v rozpore s Prevádzkovými podmienkami, najmä pri nedodržaní povinností podľa čl. 2.4., 2.5. a 2.6. Prevádzkových podmienok. Prevádzkovateľ nenesie akúkoľvek zodpovednosť za obsah či údaje, ktoré má Člen vo svojom Členskom účte.

9.4. Nielen s ohľadom na čl. 1.8. Prevádzkových podmienok nemusí byť Členský účet dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Prevádzkovateľa pre potreby fungovania Siete.

9.5. Prevádzkovateľ zodpovedá za obsah Siete, len ak mohol vzhľadom na predmet svojej činnosti a okolnosti a povahu prípadu vedieť, že obsah ukladaných informácií alebo konanie Používateľa, resp. Člena, sú protiprávne, alebo ak sa preukázateľne dozvedel o protiprávnej povahe obsahu ukladaných informácií alebo o protiprávnom konaní Používateľa, resp. Člena a neodkladne neurobil všetky kroky, ktoré možno od neho požadovať, na odstránenie alebo zneprístupnenie takýchto informácií. Používateľ, resp. Člen, sú na tento účel povinní maximálne využívať možnosti nahlásenia takého obsahu špeciálne v prípade komentárov či e-mailom prostredníctvom kontaktných údajov v čl. 7.1. Prevádzkových podmienok v prípade článkov dostupných na Sieti.

9.6. V prípade podozrivých aktivít Používateľa, resp. Člena, ktoré Prevádzkovateľ považuje za poškodzujúce alebo ohrozujúce Sieť, je Prevádzkovateľ oprávnený jednostranne zablokovať či deaktivovať jeho Členský účet, a to bez nároku na náhradu či akékoľvek plnenia, rovnako ako bez nároku na vrátenie či preplatenie Kreditov.

9.7. Prevádzkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za akúkoľvek priamo či nepriamo spôsobenú škodu alebo inú ujmu spôsobenú neoprávneným používaním Siete či jej používaním v rozpore s Prevádzkovými podmienkami. Používateľ ani Člen nie sú oprávnení uplatňovať voči Prevádzkovateľovi náhradu škody, ušlého zisku alebo akéhokoľvek iného plnenia.

9.8. Prevádzkovateľ nezodpovedá za stratu dát či iných údajov uložených na serveroch Siete.

9.9. S ohľadom na zameranie Siete Prevádzkovateľ nezodpovedá za poskytnutú radu v súvislosti s prevádzkovaním Siete či akoukoľvek komunikáciou medzi Používateľmi a Členmi či medzi Používateľom, Členom a Prevádzkovateľom.

9.10. Používateľ aj Člen sú povinní bez zbytočného odkladu informovať Prevádzkovateľa, ak majú podozrenie na zneužitie Siete treťou osobou.

9.11. V prípade porušenia používania Siete v súlade s Prevádzkovými podmienkami je Prevádzkovateľ oprávnený domáhať sa voči Používateľovi či Členovi prípadne vzniknutej škody a ušlého zisku, a to v plnej výške, ako aj vydanie bezdôvodného obohatenia, ktoré by Používateľ či Člen získal na základe konania v rozpore s Prevádzkovými podmienkami.

10. Záverečné ustanovenia

10.1. S cieľom mimosúdneho riešenia sporu vzniknutého v súvislosti so Zmluvou je možné obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu SOI, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovensko, a to v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 108/2024 Z. z. Bližšie informácie nájdete na webovej adrese https://www.soi.sk/; platforma pre riešenie online sporov je dostupná z: http://ec.europa.eu/consumers/odr

10.2. Všetky právne vzťahy a prípadné súdne spory, ktoré vzniknú na základe Zmluvy a v jej súvislosti medzi Používateľom, Členom a Prevádzkovateľom, sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky a budú riešené pri neaplikovateľnosti postupu podľa čl. 10.1. Prevádzkových podmienok miestne a vecne príslušnými súdmi Slovenskej republiky so zohľadnením limitov príslušných zahraničných právnych poriadkov podľa miesta bydliska či sídla Používateľa, resp. Člena.

10.3. Zmluva sa uzatvára primárne v slovenskom jazyku. Prípadné jazykové mutácie zmluvy sú iba informatívne. Platí preto, že v prípade sporu o výklad termínov rozhoduje výklad podľa slovenského jazyka; to isté platí pre Prevádzkové podmienky.

10.4. Prevádzkovateľ nie je vo vzťahu k Používateľovi či Členovi viazaný žiadnymi kódexmi správania, ktoré by pre nich boli záväzné alebo ktoré by dobrovoľne dodržiavali.

10.5. Prevádzkové podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 4. 11. 2022 a nahrádzajú v plnom rozsahu všetky ustanovenia účinné predtým.


 

Aktivity