Mikuláš je tu! Získaj 90 % extra kreditov ZADARMO s promo kódom CERTIK90 pri nákupe od 1 199 kreditov. Len do nedele 7. 12. 2025! Zisti viac:
NOVINKA: Najžiadanejšie rekvalifikačné kurzy teraz s 50% zľavou + kurz AI ZADARMO. Nečakaj, táto ponuka dlho nevydrží! Zisti viac:

19. diel - Šibenice pre Android - Dokončenie Kotlín kódu hernej aktivity

V minulej lekcii, Šibenice pre Android - Základné metódy MainGameActivity , sme napísali základ Kotlín kódu aktivity MainGameActivity, v ktorej bude hra prebiehať.

V dnešnom Android tutoriále budeme pokračovať v doplnení Kotlín kódu aktivity MainGameActivity našej šibenice. Pridáme ďalšie metódy potrebné na sprevádzkovanie hry, najmä obsluhu hádaných znakov.

Zameriame sa teda najmä na metódu addChar(). Táto metóda bude, za istých okolností, užívateľovi zobrazovať krátke správy.

Pridanie resources

Texty krátkych správ si najskôr uložíme do resources do súboru res/values/strings.xml:

<string name="empty_input">Nebylo nic zadáno!</string>
<string name="input_illegal_char">Zadán nepovolený znak...</string>
<string name="input_guessed_char">Zadané písmeno již bylo uhodnuto...</string>
<string name="input_unsuccess_guessed">Zadané písmeno již bylo neúspěšně hádáno...</string>

Metóda addChar()

Vrátime sa do našej MainGameActivity.kt a doplníme si do nej metódu addChar(). Táto metóda je volaná stlačením tlačidla ZADAJ. Po stlačení bude volaná preto, že v XML návrhu aktivity má toto tlačidlo parameter android:onClick="addChar". Aby táto metóda mohla byť takto volaná z XML, je bezpodmienečne nutné


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár eur

Došiel si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom za exkluzívnu cenu 830 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto výhodného balíčku získaš prístup ku všetkým 39 článkom (26 lekcií, 6 testov, 7 praktických cvičení) s kontrolou a certifikáciou a ešte naviac ušetríš 221 Kč. Ponuka je časovo obmedzená a platí pro všetky lekcie v kurze. Nakúp teraz a získaj limitovanou 21% zľavu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tomto diele Kotlin tutoriálu dokončíme logickú vrstvu hlavnej hernej aktivity našej Android aplikácie. Doplníme si metódy na hádanie znakov a počítanie skóre.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Marek Urbańczyk
Avatar
Autor se věnuje programování v Kotlinu, Javě. Má také zkušenosti s C#.
Aktivity