Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

18. diel - Tvorba vlastnej Arduino knižnice - Dokončenie

V predchádzajúcej lekcii, Tvorba vlastnej Arduino knižnice - OOP v praxi , sme si ukázali, ako sa tvoria vlastné jednoduché knižnice pre Arduino.

Už sme sa zbežne zoznámili s OOP, takže máme teraz znalosti na to, aby sme dokázali z triedy Blikacka vytvoriť knižnicu a následne ju používať v našich projektoch. Práve použitie knižnice nám uľahčí písanie programu, pretože ju použijeme ako modul, ktorý sa do programu len vloží. Na základe module triedy potom môžeme tvoriť jej inštancie, a teda znovupoužíváme už vopred napísaný program, a držíme sa tak pravidlá DRY)

Knižnica Blikacka

Vytvorili sme si triedu Blikacka, a teda jednoduchšie časť máme za sebou. Ale ako z toho urobiť onú znovupoužiteľný knižnicu? Pre knižnicu budeme musieť kód rozdeliť do dvoch samostatných súborov (modulov). Ide o:

  • hlavičkový súbor s príponou .h (header) a
  • súbor so zdrojovým kódom s príponou .cpp.

Header .h

Do hlavičky patrí deklarácia triedy, respektíve len jej "hlavičky".

V Arduino IDE si otvoríme nové okno (alebo záložku, ktorej príponu potom prepíšeme) a uložíme ju ako Blikacka.h. Tento názov i prípona sú veľmi dôležité! Použijeme je záväzne ďalej:

#ifndef BLIKACKA_H
#define BLIKACKA_H

#if(ARDUINO>=100)
#include "Arduino.h"
#else
#include "Wprogram.h"
#endif

class Blikacka {
  public:
    Blikacka(int pin);
    void Blikej(int interval = 250);
    void Neblikej();

  private:
    int pin;
    bool stav=false;
    long posledniZmena;
};
#endif

Ale čo to je? Jednoducho povedané ide o príkazy pre kompilátor (konkrétne preprocesor), ktorému hovoríme, čím sa má zaoberať.

Importovanie

Prvá časť:

#ifndef BLIKACKA_H
#define BLIKACKA_H

Je bežná konštrukcia jazyka C ++, ktorá zabráni tomu, aby


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 75 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 20 článkom (20 lekcií) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V Arduino tutoriálu vytvoríme jednoduchú plnohodnotnú knižnicu pre blikanie LED diódou, zvýrazníme kľúčové slová knižnice a pripojíme príklad použitia.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Vašek Doškář
Avatar
Autor pracuje jako pedagog v oblasti elektroniky, elektrotechniky a programování. Rád tvoří appky všeho druhu. Má přehled v jazycích C#, Java, Kotlin, Javascript, Python a Rust
Aktivity