Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

10. diel - Animácie krajiny v Adobe After Effects Nové

V predchádzajúcom cvičení, Riešené úlohy k 4. - 5. lekcii Adobe After Effects, sme si precvičili získané skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.

V tomto tutoriále Adobe After Effects si ukážeme, ako vytvoriť animáciu zimnej snovej krajiny s pomalým preletom kamery.

Tvorba animácie krajiny v Adobe After Effect

V tejto lekcii budeme kombinovať získané vedomosti z nášho kurzu. Užijeme napríklad znalosti o 3D, o tvorbe geometrických objektov alebo o prídavných vrstvách. Ukážeme si tak, ako pomocou týchto prvkov stvoriť určitý fiktívny svet priamo v Adobe After Effects. To sa môže hodiť pre tvorbu krátkeho animovaného filmu (k čomu sa potom hodí mať po ruke ešte nejaký grafický program pre tvorbu rôznych textúr a vektorov) či pre grafické intro k programu (v tomto prípade s tematikou hôr). Naša výsledná animácia bude vyzerať takto:

Animácia krajiny - Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Oválne hory

Najskôr vytvoríme niekoľko farebných oválov, ktoré budú symbolizovať určité fiktívne hory alebo kopce. Najprv vytvoríme kruhový objekt pomocou nástroja Ellipse Tool (Q). Aplikujeme naň farebný prechod pomocou kliknutia v Effect > Generate > Gradient Ramp. Potom otvoríme okno Effect Controls a zmeníme parameter Start Color na svetlú modrú (#2DA7E9), pre End Color zvolíme tmavú modrú (#080F42). To nám určí z akej farby na akú farbu dôjde k prechodu. V možnosti Ramp Shape zvolíme možnosť Radial Ramp, čo vytvorí prechod, ktorý nebude lineárny, ale radiálny (lúčovitý, stredový).

Ďalej pomocou zmeny parametra Start of Ramp a End of Ramp zmeníme v ktorom mieste k prechodu dôjde. Pre prechod farieb v šikmom smere zadáme pre Start of Ramp hodnoty 1040 a 440 a pre End of Ramp hodnoty 2000 a 1100:

Nastavenie hodnôt parametrov Start of Ramp, End of Ramp, Ramp Shape - Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Celý objekt sploštíme a prenesieme ho do pravého dolného rohu. Pomocou zvolenia Layer > Layer Styles > Inner Shadow vytvoríme vnútorný tieň objektu. Rozklikneme novú možnosť Inner Shadow (vnútorný tieň) a parameter Color zmeníme na veľmi svetlú modrú (#7CB6EB), Opacity dáme na 100 %, Blend Mode zvolíme Normal. To nám určí, akým spôsobom sa bude tieň prekrývať. Dĺžku tieňa nám vytvorí Distance, tu zvolíme hodnotu 50. Na určenie veľkosti tieňa vložíme u Size hodnotu 60:

Nastavenie Inner Shadow - Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Teraz tento objekt prevedieme do 3D priestoru pomocou kliknutia na funkciu 3D Layer:

Ikona funkcie 3D layer pri vrstve - Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Ďalej objekt duplikujeme a prenesieme ho na ľavú stranu. Hodnotu z v parametri Position zvolíme 1900, čím ho posunieme trochu viac dozadu. Potom zväčšíme jeho veľkosť prostredníctvom vlastnosti Scale. Potom znovu tento objekt duplikujeme a prenesieme ho na pravú stranu a hodnotu z v parametri Position nastavíme na 1300. Budeme tak mať vedľa seba tri oválne objekty.

Pozadie a popredie

Teraz vytvoríme pozadie pomocou Layer > New > Solid. Ďalej naň zvolíme Effect > Generate > Gradient Ramp, aby sme opäť vytvoril zaujímavý vizuálny prechod na objekte. Pre Start Color zvolíme bielu (#E5E5E5) a End Color zvolíme tmavo šedú (#747474). Start of Ramp nastavíme na 1040 a 440, End of Ramp nastavíme 2000 a 1100, čo nastaví v akých častiach objektu k prechodu dôjde. Ďalej ešte dvakrát zduplikujeme oválny objekt v kompozícii. Objekty umiestnime do popredia, aby výsledok pôsobil viac trojrozmerne. Vznikli nám tak dva nové objekty.

Prelet kamerou

Ďalej budeme vytvárať pomalý plynulý prelet kamerou celou touto scénou. Našu krátku animáciu si môžeme predstaviť napríklad ako predstavenie fiktívnej lokácie, kedy kamera urobí nájazd (takzvaný "Push in") do novej scény.

Vytvoríme novú vrstvu s kamerou tak, že zvolíme Layer > New > Camera. Následne zapneme funkciu Stopwatches pri parametri Point of Interest a parametri Position a vytvoríme pomalý prelet medzi objektmi pomocou zmien týchto hodnôt.

Pre zopakovanie potrebných vedomostí sa môžeme vrátiť k lekcii Tvorenia v 3D v Adobe After Effects.

Prvý Keyframe bude hneď na začiatku a druhý v čase 5 s:

Ukážka animácie - Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Biele ovály v pozadí

Aby pozadie nevyzeralo stroho, vložíme sem ešte niekoľko bielych objektov. Tie symbolizujú oblaky alebo vzdialené zasnežené hory. Postupovať budeme tak, že skopírujeme akýkoľvek z kruhových modrých objektov. Tomu zmeníme jeho modrý farebný prechod na prechod zo svetlo šedej (#EEEEEE) na tmavo šedú (#9B9B9B) pomocou zmeny parametra Start Color a End Color v okne Effect Controls. Farbu jeho vnútorného tieňa zmeníme vo vlastnosti Inner Shadow na biely (#EEEEEE). Tento biely objekt skopírujeme ešte trikrát a novo vzniknuté objekty vložíme do pozadia:

Biele objekty v pozadí - Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Horský dom

Teraz vložíme objekt domu (vektorový obrázok domu sa nachádza v priloženom súbore) a umiestnime ho za jeden z modrých kopcov. Teda prakticky ho dáme v kompozícii tesne pod vrstvu onoho modrého kopca:

Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Efekt sneženia

Pre vytvorenie ilúzie snehovej fujavice, budeme kombinovať niekoľko efektov dohromady. Vytvoríme novú vrstvu pomocou Layer > New > Adjustment Layer. Uistíme sa, že táto nová vrstva je v kompozícii až úplne hore. Pre vznik malých častíc symbolizujúcich sneh pridáme na túto novú vrstvu Effect > Noise & Grain > Noise a zadáme hodnotu pri parametri Amount of Noise 12 % (táto hodnota určuje koľko šumu bude použitých). Pri parametri Noise Type vypneme použitie farebného šumu pomocou kliknutia na možnosť Use Color Noise. Zvolíme krivky pre jednotlivé farebné kanály za pomoci Effect > Color Correction > Curves. Pri parametri Channel zvolíme Blue (pre voľbu modrého kanála) a trochu pozdvihneme jeho hodnotu ťahom krivky (to nám všetko sfarbí viac do modra):

Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Ďalej vytvoríme novú vrstvu pomocou Layer > New > Solid. Na vytvorenie mnohých častíc na obrazovke pridáme simuláciu, ktorú nájdeme v Effect > Simulation > CC Particle World. V Effect Controls zvolíme záložku Particle (častice) a nastavíme Birth Color aj Death Color na bielu farbu (#EEEEEE). Pri Particle Type zvolíme Faded Sphere (typ častíc) a nastavíme Birth Size na 0,1 a Death Size na 0,1:

Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Potom upravíme tvar častíc. Otvoríme záložku Physics a tu zvolíme Animation - Twirly (zaoblené, zakrútené). Ďalej za pomoci Resistance určíme, aký odpor budú častice klásť. Vložíme tu hodnotu 4. Teraz otvoríme záložku Producer a nastavíme pri parametri Radius X hodnotu 1,5, pri parametri Radius Y hodnotu 0,5, pri parametri Radius Z hodnotu 6. To nám určuje kde všade vločky budú. Ďalej nastavíme Birth Rate na 50, čo určuje množstvo vločiek. Potom nastavíme vlastnosť Longevity na hodnotu 2, tá určí, ako dlho vločky zostanú na obrazovke.

Hĺbka ostrosti kamery

Aby sme dosiahli ešte väčšiu uveriteľnosť ilúzie sneženia, dáme kamere malú hĺbku ostrosti. To bude mať za následok, že čo je kamere blízko, bude rozmazané a čo je ďaleko, bude ostré.

V záložke Camera 1 > Camera Options > Depth of Field nastavíme tento parameter na On. Tým zapneme vlastnosť, že bude program počítať s hĺbkou ostrosti. Parameter Aperture nastavíme na hodnotu 180 px, to určí ako veľmi bude časť obrazu rozmazaná. Častice snehu, ktoré sú bližšie k kamere potom budú viac rozmazané, než tie ktoré sú ďaleko. Pozrime sa na náš priebežný výsledok:

Priebežný výsledok, hĺbka ostrosti - Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Stmavenie pozadia

Aby popredie viac vyniklo, stmavíme pozadie. Najskôr vytvoríme novú vrstvu pomocou kliknutia na Layer > New > Adjustment Layer a vložíme ju v kompozícii hneď nad vrstvy s bielymi objektmi. Ďalej na ňu aplikujeme Effect > Color Correction > Curves a celú krivku s vybraním celého RGB kanálu (Channel - RGB) stiahneme ľahko dole a celé pozadie trochu stmavne a nechá vyniknúť farebnému poprediu:

Stmavenie pozadia - Základy Adobe After Effects - Základy Adobe After Effects

Do takto pripravenej scény už môžeme ďalej nahrávať ďalšie objekty, či už nejaké pohybujúce sa postavy (viď lekcie Animácie ľudskej chôdze) či nejaké ďalšie budovy alebo nejaký text.

To je pre tento kurz všetko.


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 52x (16.99 MB)

 

Predchádzajúci článok
Riešené úlohy k 4. - 5. lekcii Adobe After Effects
Všetky články v sekcii
Základy Adobe After Effects
Článok pre vás napísal Lukáš Diviš
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Aktivity