Aktuálně: Postihly zákazy tvou profesi? Poptávka po ajťácích prudce roste, využij slevové akce 80% výuky zdarma!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Pythonu

2. diel - Efektívne zarovnanie a použitie puppet WARP v AI

V predchádzajúcej lekcii, Použitia Clipping masky a Isolation módu v AI , sme sa zaoberali clipping maskou, ktorá nám uľahčila prácu pri orezávaní objektu a Isolation mód, ktorý nám pomohol zarovnávať objekty v už zoskupené vrstve.

V tejto lekcii sa budeme venovať zarovnávanie objektov a puppet WARP. Asi si poviete, že na zarovnanie objektov nie je nič zložité a že to vie urobiť skoro každý. Chcel by som vám však ukázať, akým spôsobom sa dá zarovnávať efektívnejšie a ak máme viac objektov, ako to urobiť oveľa rýchlejšie. Nie je to žiadna veda, nie každý však na to príde sám. V druhej časti sa budeme venovať puppet WARP, ktorý v slovenčine nájdeme pod výrazom nástroj pokrivenie bábky. Ako už sám názov napovedá, bude sa jednať o hýbanie s vytvoreným objektom, okolo ktorého sa vytvorí taká pavučinový sieť a podľa označeného bodu môžeme tvar nášho objektu ľubovoľne prispôsobovať.

Oba nástroje sú veľmi dobre využiteľné v mnohých situáciách. Zarovnanie môžeme použiť napríklad pri tvorbe vizitky, kde budeme chcieť zarovnať objekty tak, aby vyzerala profesionálne a nestalo sa, že sa nám niektoré objekty rozhádže. Puppet warp je zase dobre využiteľný pre rôzne nakreslené ilustrácie. Keď chceme napríklad vytvoriť pohyblivý príbeh (ako takú začiatočnícku animáciu) atď. Samozrejme by sa tu dalo vymenovať oveľa viac možností a príležitostí, kde možno tieto transformácie a nástroje použiť.

Zarovnanie objektov

Menej efektívne zarovnanie objektov

Veľké množstvo a percento z vás pri svojich začiatkoch s Illustratorom zarovnával objektmi podľa pravítka a s pomocou vodítok a automatických vodítok. Samozrejme aj tu vedie cesta, ako si svoje objekty môžete zarovnať. Je to však niekedy až moc zbytočná práca a ak chceme svoj objekt zarovnať do úplného stredu, alebo do pravého horného rohu, dá nám občas prácu, aby sme s výsledným zarovnaním boli 100 % spokojní. Musíme si obraz koľkokrát přizoomovat a šípkami, alebo chytením objektu presne umiestniť na vodítko, alebo okraj dokumentu.

Zarovnanie pomocou pravítka, vodítok

Teraz by som vám však chcel ukázať to, ako si vašu prácu čo najviac uľahčiť a čo najefektívnejšie a najrýchlejšie si zarovnať svoje objekty, ilustrácie, fotografie atď. Ešte ďalším spôsobom

Efektívna zarovnanie objektov

Pre 1 objekt

Tento výukový obsah pomáhajú rozvíjať nasledujúce firmy, ktoré možno hľadajú práve teba!

Predtým, než začneme vôbec svoje objekty zarovnávať, musíme si nastaviť to, podľa čoho sa vybrané objekty budú zarovnávať. Toto je veľmi dôležitý krok, pretože veľká časť z nás, ktorá Illustrator otvorí prvýkrát alebo v ňom už nejakú dobu pracuje, má nastavené zarovnanie na výber. Je potrebné si tento typ zarovnanie objektov prepnúť na zarovnanie na plochu! Zarovnanie na výber slúžia najmä pri väčšom množstve objektov, avšak naše nastavenie je o dosť praktickejšie, pretože budeme zarovnávať na celú plochu. Toto nastavenie nájdeme, ak máme zapnutý nástroj pre výber a zároveň máme označený objekt. Potom sa nám možnosti zarovnanie objaví na hornej lište.

Teraz už možno efektívne zarovnávať, a to ako jeden objekt, tak aj viac objektov. Vybraný objekt môžeme zarovnať vľavo, vpravo, hore, dole, do stredu a samozrejme zarovnanie aj kombinovať. Preto môžeme postavu zarovnať na stred a doľava, alebo do úplného stredu nášho pracovného priestoru, alebo doprava a bane.

Ak chceme mať objekt presne zarovnaný do niektorého z rohov, alebo do úplného stredu, je to veľmi dobre využiteľný nástroj. Čo keď však budeme chcieť zarovnať dva objekty súčasne? Akým spôsobom toto funguje?

Zarovnanie jedného objektu

Pre 2 objekty

Teraz máme vytvorené 2 objekty. Ako príklad môže poslúžiť z obrázka postava stavbárov a novovytvorená zem, kam budeme chcieť stavbára umiestniť. Tu pripadajú do úvahy varianty, kedy budeme stavbárov umiestňovať v rámci krajiny doľava, doprava, do stredu atď. Musíme si však dobre poskladať vrstvy. Ak by sme mali vrstvu zeme nad vrstvou stavbárov, nemalo by to taký efekt a stavbár by nám v krajine zanikol. Všetko je o skúšanie, preto si skúste svoje objekty umiestňovať sami.

Ak by ste si oba objekty dali do jednej skupiny (Ctrl + G) a umiestnili stavbárov nad zem, môžete posúvať s oboma objektmi súčasne, bez toho aby sa Vám jeden z týchto objektov od seba odtrhol.

Zarovnanie 2 objektov

Puppet warp

Čo Puppet warp vie

Ako už bolo skôr napísané, funguje to presne tak, ako je to pomenované. Tento šikovný nástroj nám dokáže hýbať s už vytvoreným objektom. Vytvorí okolo objektu takú pavučinu, vďaka ktorej si môžeme zvoliť východiskový bod, od ktorého sa bude všetko odvíjať. Je to všetko o skúšaní a hranie sa s objektmi, však môžeme pri trpezlivosti a dlhšej práci s týmto nástrojom vytvoriť zaujímavý efekt. Ako ho použijeme v praxi?

Než začneme tento nástroj v ľavej lište hľadať, musíme si objekt najprv označiť. Ak by sme tak neurobili, puppet warp by sme nikdy nespustili. Ak máme pomocou výberov (V) objekt označený, môžeme začať hľadať tento šikovný nástroj v ľavej lište v paneli nástrojov. S veľkou pravdepodobnosťou ho tu však nenájdeme, pretože sa skrýva pod iným nástrojom, pozri:

Kde nájdeme nástroj puppet warp

Tým nástrojom je ľubovoľná transformácia (klávesová skratka E). Radšej dávam náhľad, aby ho niektorí z nás zbytočne dlho nehľadali. Tu je potrebné pravým kliknutím myši prehodiť tento nástroj na nástroj pokrivenie bábky (puppet warp). Ak máme zvolený objekt a zároveň sme si zvolili nástroj puppet warp, môžeme začať s transformáciou. Na objekte sa nám totiž už ukázala mriežka (pavučina), podľa ktorej môžeme pracovať. Dôležitá nie je ani tak mriežka, ako pomocné čierne bodky (body), vďaka ktorým môžeme s objektom hýbať. Illustrator je natoľko inteligentný, že nám sám ponúkne niektoré východiská. My si je samozrejme môžeme kedykoľvek odobrať, stačí kliknúť na bod a stlačiť kláves Delete. Môžeme si však svoje body aj pridávať, stačí v objekte kamkoľvek ľavým tlačidlom myši kliknúť a razom máme nový bod, podľa ktorého môžeme objekt transformovať. Potom, ako už bolo povedané, je potreba s objektom hýbať, kým nebudeme spokojní.

Vždy sa samozrejme dá vrátiť krok späť (klávesová skratka Ctrl + Z).

Pred puppet warp
Po puppet warp

Obrázok po použití puppet WARP

To je k dnešnej lekcii všetko. Dúfam, že vám dnešný lekcie na transformáciu a nástroj puppet warp pomôže k docieleniu lepších výsledkov a pomôže vám to aj ďalej vo vašej tvorbe.

V ďalšej lekcii, Využitie PATHFINDER a rozdiel medzi Drop shadow a Blur v AI , sa zameriame na prácu s Pathfinder (Cestari). Tento nástroj dokáže skvele orezávať objekty a dokáže splniť to, čo od rezu očakávame a hlavne bez väčšej námahy. Popíšeme si rozdiely medzi drop shadow a gaussian blur. Čo je lepšie na použitie pre tvorbu tieňov.


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 37x (647.02 kB)

 

Predchádzajúci článok
Použitia Clipping masky a Isolation módu v AI
Všetky články v sekcii
Pokročilá tvorba v Adobe Illustrator
Článok pre vás napísal Filip Kraic
Avatar
Ako sa ti páči článok?
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Grafika je základ mého života.
Aktivity (1)

 

 

Komentáre

Robíme čo je v našich silách, aby bola tunajšia diskusia čo najkvalitnejšia. Preto do nej tiež môžu prispievať len registrovaní členovia. Pre zapojenie sa do diskusie sa zaloguj. Ak ešte nemáš účet, zaregistruj sa, je to zadarmo.

Zatiaľ nikto nevložil komentár - buď prvý!