Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Tetris Classic

Sdracův Robotris tu nedávno členité v rámci tutoriálu na XNA framework mal prinútil premýšľať o Tetrisu ako o programátorské výzve, hoci som túto hru, ktorá má jedny z najjednoduchších pravidiel, mylne považoval za jednoduchú na naprogramovanie. Nie je totiž vôbec jednoduché naprogramovať jednoduchú hru. Niekoľko dní som nosil v hlave rôzne predstavy, ako sa daná vec môže realizovať, až som pri jednej ostal o niečo dlhšie. Uchopil som tému v Game Makeru pomocou dátovej štruktúry grid a rozhodol som sa dokončiť svoj gamemakerovský Tetris do natoľko finálnej podoby, aby sa hodil k vyskúšaniu.

Vo svojej verzii mám pomerne konvenčné grafiku (tým sa myslí aj prídomok Classic) a kocky sú tradičného tvaru. Moderné kabát nezastiera svoju predlohu a snaží sa udržať ducha pôvodného Tetrisu, ako ho poznám z doby, kedy som nadšene hral jeho osembitové verzii. Mierne som zmenil systém rastu skóre a oproti Robotrisu nemá tabuľka schopnosť zápisu na web. Priznám sa, že neviem, ako by to v Game Makeru bolo možné, okrem externých dll. Zrušil som dokonca aj zápis do súboru, ktorý je síce jednoduchý, ale keď som si uvedomil, ako bude tabuľka naplnená niečím ako T1, TT001, T22 a podobne, sprosto som sa na to Vitec. Takto aspoň nejde ľahko sfalšovať výsledky :-) a keby o to bol nejaký extrémny záujem, môžem to časom dopísať.

Ovládanie v priebehu hry by malo fungovať aj pre joystick 1, ale nijako zvlášť som to netestoval. Odporúčam klávesnicu, ktorú možno používať jednoruč (iba kurzorové kl.) Alebo oboruč s kombináciou kurzor + SPACE. Myslím, že to je viacmenej inštinktívne.

F9 robí snímky obrazovky a umožní zvečniť zaujímavé situácie z hry.

Nepriložil som zdrojové kódy hneď z dvoch dôvodov. Jednak píšem dosť nečitateľne, pokiaľ vyslovene neplánujem písať tutoriál a po druhé používam ikony vlastnej výroby, ktoré ale nie sú všetky v úplne finálnych a bezchybných verziách. Takýto postup rozhodne nie je hodný nasledovania.

Výsledok sa však celkom vydaril a je hrateľný natoľko, že som ho miestami viac testoval než programoval. :-) Ostatne môžete posúdiť sami.

Ak sa bojíte nápisov v jednoduchej angličtine, stlačte F1 a prečítajte si slovenský návod.


Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 891x (4.87 MB)

 

Všetky články v sekcii
Game maker - Ostatné
Článok pre vás napísal TomBen
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
-
Aktivity