3. diel - Najčastejšie chyby programátorov - Vieš pomenovať objekty?
V minulej lekcii, Najčastejšie chyby programátorov - Podmienky a cykly , sme si ukázali najčastejšie chyby
začiatočníkov, napríklad ohľadom pomenovania kolekcií,
boolean
výrazov a DRY.
V dnešnom tutoriále kurzu Best practices pre návrh softvéru si ukážeme prvé dobré praktiky pre objektovo orientované programovanie. Budeme sa zaoberať najmä správnym pomenovávaním tried, metód a atribútov. Pozri sa, či nerobíš jednu z najčastejších chýb.
Miliónové straty
O dobrých praktikách sme sa už bavili a vieme, že neprehľadné programy nie sú vôbec žiadna malichernosť. Sú totiž:
- Nezrozumiteľné pre ostatných - Keď tím 5 programátorov, každý s platom 100.000 Sk mesačne, strávi 20% pracovnej doby lúštením kódu, stojí to ročne 1.2 milióna Sk!
- Náchylné k chybám - Tržby aj malých e-shopov sú mesačne obvykle v miliónoch korún, 1 deň nefunkčnosti teda stoja majiteľa stovky tisíc Sk, dodávateľovi hrozia nemalé zmluvné pokuty.
- Prakticky nerozšíriteľné - V súčasnej funkčnosti sa už nikto nevyzná a nemožno ju rozšíriť. Programátorský tím o niekoľkých ľuďoch musí vytvoriť aplikáciu znova, sme opäť v miliónoch Sk.
- Netestovateľné, nezabezpečené a takto by sme mohli pokračovať.
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme dobré praktiky v programovaní - správne pomenovávanie tried, metód a atribútov, a ako sú najčastejšie porušované nielen nováčikov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.