3. diel - Najčastejšie chyby programátorov - Podmienky
V minulej lekcii, Najčastejšie chyby programátorov - Vieš pomenovať objekty?, sme si ukázali najčastejšie chyby začiatočníkov pri pomenovávaní tried, metód a atribútov.
V dnešnom tutoriále kurzu Best practices pre návrh softvéru ešte zostaneme pri názvoch identifikátorov a pozrieme sa na správne pomenovávanie kolekcií. Následne sa zameriame na najčastejšie chyby, ktorých sa programátori dopúšťajú pri písaní podmienok.
Pomenovanie polí a kolekcií
Práve pomenovanie polí a kolekcií je jedným z najväčších kameňov úrazu v programovaní. Pritom existuje jednoduché pravidlo:
Kolekcie vždy pomenovávame v množnom čísle.
Opäť tým samozrejme nasledujeme poučku, že názov premennej je odvodený od toho, čo je v premennej uložené. A keď je v premennej viac vecí, mala by mať logicky množné číslo.
Ukážme si pár chybných a správnych príkladov deklarácie polí:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Došiel si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme dobré praktiky v programovaní, napr. pomenovanie kolekcií, boolean výrazy a DRY, a ako sú najčastejšie porušované nielen nováčikmi.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.
David sa informačné technológie naučil na