6. diel - Práca s výnimkami a stav coroutines v Kotlin
V minulej lekcii, CoroutineScope a ukončenie behu coroutines v Kotlin , sme sa naučili pracovať s
CoroutineScope a už vieme, ako ukončiť niekoľko coroutine
naraz.
V dnešnom dieli nášho tutoriálu zameraného na Kotlin coroutines sa budeme venovať spolupráci coroutines. Naučíme sa, ako zistiť stav coroutines a ukážeme si, ako ich správne pozastaviť a ako odchytávať výnimky.
Nespolupracujúce coroutine
Z minulých dielov už vieme nielen, ako coroutines
vytvoriť, ale aj ako ich pozastaviť či ukončiť.
Slúži nám na to metóda cancel(). Aby sme však správne
pozastavili coroutine, musí s nami spolupracovať. Vysvetlime
si všetko na príklade:
fun main(): Unit = runBlocking(Dispatchers.Default) { val job = launch { repeat(3) { Thread.sleep(1000) println("Ahoj $it") } } delay(2500) println("Ukončuji") job.cancel() }
V príkladoch budeme používať
Dispatchers.Default, aby sme mohli spúšťať coroutines na
viacerých vláknach. Ak by sme nepoužili Dispatchers.Defualt, tak
by coroutines bežali iba na hlavnom vlákne main. Coroutine,
ktorá vypisuje do konzoly Ahoj, by tak nepustila druhú coroutine
na zavolanie cancel().
Príklad je pomerne jednoduchý. Vytvoríme coroutine, ktorá trikrát
vypíše Ahoj. Predtým než vypíšeme jednotlivé výstupy,
počkáme jednu sekundu. Zároveň
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Došiel si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V Kotline tutoriále si ukážeme, ako musia coroutines spolupracovať, aby sme ich mohli ukončiť. Tiež sa naučíme odchytávať výnimky a niektoré znova vyhadzovať.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.