IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Azúrovej jazero

O čo ide?

Humorná adventúra s mrazivým dobrodružným príbehom, založeným na skutočných udalostiach v oblasti štôlní banského komplexu Českého krasu. Hrateľná verzia hry beží na https://sumenimesta.cz/...o/index.html


Galéria

2020

Updatovaná verzia hry dostupná - https://www.itnetwork.cz/...-game-studio

Vývoj

  • 30.9.2018 - Bolo to drsné, ale je hotovo. Hrateľná verzia hry beží na https://sumenimesta.cz/...o/index.html
  • 29.9.2018 - Opravil veľa bugov odhalených na testovanie pri prednáškovom zraze a ďalších bugov nájdených dnes. JavaScript je teda naozaj masaker, hlavne tie synchrónny veci. Bude to veľa na tesno, ale mal by som to zajtra dopísať a vydať tak, ako to bolo plánované.
  • 26.9.2018 - Dnes som strávil hodinu debugováním oslovovanie psa: ` Hra je kompletne naskriptované a je otestovaná asi prvá polovica deje. To znamená, že to ide konečne rozumne hrať:)
  • 22.9.2018 - Asi 75% príbehu je naskriptované. Pridal som kompasovú ružicu pre ľahšiu orientáciu miesto výpisu exitov z miestností len do zoznamu. Do príbehu som pridal aj druhú dejovú líniu, o ktorej som si nebol istý, či ju stihnem. Teraz sa budem venovať optimalizáciu JSON súboru, pretože je už tak objemný, že by som v ňom v tejto podobe hru nedoskriptoval. Snáď pomôžu predvolené hodnoty a voliteľné parametre.
  • 20.9.2018 - Posledných 10 dní na vývoj. Hra má za sebou ďalšie 2 seanse s Jindrom, kedy sme dali dohromady jadro akcií, ktoré sa zdá, že by aj mohli postačovať. Engine síce stále nevie ify a premenné, ale vie skriptovať akcie a vyvolávať udalosti na ne. Len tento mechanizmus dosť možno postačí k doskriptování celej hry, ktoré je teraz asi v 50%. Upravil som konzolu tak, aby sa text písal zhora, a upustil od myšlienky nekonečného papiera, pretože to bolo mätúce. K zlepšeniu orientácie sa pokúsim dať ponúkanie východov z miestností podľa zodpovedajúcej polohy svetových strán.
  • 14.9.2018 - Po koncerte Nirvana revival tú sedím a počúvam "The Man Who Sold The World", je jedna ráno a zajtra budeme celý deň kodiÈ tesxtovku a potom ideme chlastat, už asi tretí deň v rade. Mám na rukách pečiatky z nočných klubov. Sam musí mať na rukách pečiatky z nočných klubov. "Aj think I try a different key, if it sounds bad, the people will just have to wait".
Zdrojákoviště JavaScript - OOP
  • 11.9.2018 - Jindra je chorý, takže dnes kodi sám. Začal som úpravou vzhľadu, ktorá skončila (ako všetko) nadávaním na CSS a potom veľmi slastným pocitom z animácie a desaturácia textu, ktorá je kompromisom medzi očakávaním a množstvom času, ktoré som ochotný u CSS prepáliť. Zistil som, že font, čo sme vybrali a kontrolovali u neho špeciálne češtinu, nevie "ď" (erhmm .. fucking, ermmm .. Europe ...). Triedy reprezentujúci jednotlivé akcie dostupné v skriptoch som rozčlenil do priečinkov a pridal mnoho ďalších. Sprevádzkoval som cyklení medzi schémami konzoly a spúšťanie príkazov mimo miestnosti, priamo na PLAYER. Práve som asi 20x zkouknul intro miestnosť, interpretující kód priamo z JSON, ktorý zobrazuje rôzne naformátovaný text, animuje, čaká na intervaly (či žijú premiešajú v JS), čaká na klávesy, prehráva zvuky pre živšie predstavy deje. Ak sú v tomto texte chyby mi je jedno, idem spať. Ak to niekto číta, tak pin k mojej kreditke je 1234.
  • 28.8.2018 - Dnes 9 hodinové kódění s Jindrom Maco. Demo, ktoré vzniklo, úplne predčilo všetky moje očakávania. Rukou písaný font, podpora farebných schém, zvýrazňovanie objektov, funkčných klávesov a priamej reči v texte. Zvuk krokov s osamotenú ozvenou pri čítaní o preskúmavaní tajomných lokácií rozhodne tiež robí svoje. A meniace sa farba podľa povahy lokácie. Skrátka to funguje. Dobre. Kód je kryštalicky objektový, s Jindrom sa dokonale zhodneme na návrhu a niekoho z nás vždy napadne ako to ešte celé zlepšiť. Všetky lokácie sú v zdrojovom JSON s hrou (áno, nerobíme hru, ale univerzálne engine). Nabudúce nás čaká skriptovanie, ktoré má už položený veľmi silný základ. Ak niekto chcete hejtovat, máme to tu na gitLABU (zdravím Microsoft) - https://gitlab.com/...-cz/the-game (ale Jindra to ešte necommitnul ku dňu čo toto píšem)
  • 18.8.2018 - Texty sú kompletné, až na tretiu kapitolu, ktorú cez leto nestihnem. Začína sa riešiť programovania.
  • 11.8.2018 - Mapa dvoch podlaží lomu, prostredie poslednej kapitoly, je navrhnutá. Zostáva finálnej podlažia a potom urobiť záverečnú revíziu príbehu. Posledné kapitolu teraz dopisovať nebudem, aby som stihol vydať hrateľne aspoň tú prvú. Prvá kapitola bude dosť možno rozšírená o niekoľko málo lokácií.
  • 5.8.2018 - Dnešok som strávil kreslením mapy banského komplexu a čítaním informácií o lomoch, aby sedeli aspoň základné informácie, svetové strany a pomenovanie štôlní. Komplex je naozaj zložitý, takže vôbec nemá zmysel snažiť sa ho dokonale zachytiť, ale nechcem, aby to bolo úplne celé zle. Posledný, tretí kapitola, sa bude skladať z 3 poschodí. A asi by ste neuhádli, čo vás na konci čaká a už vôbec čo sa stane ďalej:)
  • 4.8.2018 - Druhá kapitola je kompletný, príbeh má s tou prvou už takmer 50 strán textu. Určite chcem poslednej tretiu kapitolu aspoň vymyslieť, aby existoval celý príbeh a mohla sa tak vydať aspoň prvý, ideálne aj druhá časť. Začína ale vyzerať nereálne, že stihnem napísať aj časť tretia, pretože je to na ďalší mesiac práce a chcelo by to robiť aj niečo na engine, aby vôbec niečo vyšlo:)
  • 24.7.2018 - Druhá kapitola je takmer dopísanie. Čo sa týka programovania, Jindra vytvoril prvý prototyp enginu, kde sa po stlačení klávesu objaví obrázok lamy a text "Hello world": D Možno to znie vtipne, ale toto správanie je naozaj naprogramované v engine, obsluhujú sa tam udalosti, sú tam adaptéry a podobne.
  • 18.6.2018 - Prvá kapitola scenára je kompletne hotová a má 20 strán textu. Druhá kapitola je oveľa rozsiahlejší a zatiaľ je naplánovaná hlavná osnova jej príbehu a lesné svet obsahujúci 30 lokácií oproti 12 lokalitám kapitoly prvý. Osnova celkového príbehu je hotová, ostáva vymyslieť lokácie poslednej kapitoly.

Reakcie významných osobností

Moje textovky ešte nemá ani riadku kódu a už ju ocenili významné osobnosti:

Najlepšia hra, ktorú som kedy hral.
autor hry
Asi teda joo.
Adam Paraná po opýtaní či sa mu hra páči, kedy na neho autor hry určite nemieril poloautomatickou zbraňou
Veľa budeš niekde.
Veštica Jolanda
Email sa nepodarilo odoslať.
Bill Gates, Microsoft

Vyjadrenie poroty

  • Dan Vítek - 10 bodov - Veľa dobre prepracovaná hra. Je vidieť, že ste si s tým fakt vyhrali. Je fajn, že textový príbeh sprevádzajú aj zvuky. Privítal by som dabing, alebo aspoň TTS, ale to je skôr také future todo:)
  • Adam Ježek - 10 bodov - Zaujímavý príbeh, hra upúta, ale kapitola netrvá príliš dlho, dobrý nápad s vytvorením enginu a programovaním samotnej hry v JSON.

 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 65x (3.53 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku JavaScript

 

Všetky články v sekcii
Zdrojákoviště JavaScript - OOP
Článok pre vás napísal David Hartinger
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
David je zakladatelem ITnetwork a programování se profesionálně věnuje 15 let. Má rád Nirvanu, nemovitosti a svobodu podnikání.
Unicorn university David sa informačné technológie naučil na Unicorn University - prestížnej súkromnej vysokej škole IT a ekonómie.
Aktivity