16. diel - Štatistická analýza v biznise - Hypotézy a regresie
V predchádzajúcom kvíze, Kvíz - Archivácia dát a základy štatistiky, sme si overili nadobudnuté skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
V dnešnom tutoriále Úvodu do dátovej analýzy budeme pokračovať so štatistickou analýzou v podnikaní. Zoznámime sa s pojmami testovania hypotéz, regresná analýza.
Testovanie hypotéz
Testovanie hypotéz sa používa na porovnanie dvoch skupín, napríklad dvoch reklamných kampaní, aby sme zistili, či jedna z nich dosahuje lepšie výsledky. Pomocou štatistických metód môžeme určiť, či rozdiel medzi skupinami je skutočný, alebo len náhoda.
Stiahnite si súbor priložený na konci lekcii. Pre ukážku využijeme list
Hypotezy v súbore statisticka_analyza.xlsx, ktorý
obsahuje 100 hodnôt pre dve kampane:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Došiel si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriáli sa zameriame na testovanie hypotéz a regresnú analýzu, ktorá pomáha firmám robiť informované rozhodnutia odhaľovaním vzorcov a trendov v dátach.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.