21. diel - ChatGPT - Dotazovanie na dáta
V predchádzajúcom kvíze, Kvíz - Metódy a štatistická analýza v biznise, sme si overili nadobudnuté skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
V dnešnom tutoriále Úvodu do dátovej analýzy sa zameriame na dopytovanie na dáta – teda ako pomocou nástrojov ako Power BI, Excel alebo ChatGPT formulovať otázky, získavať odpovede a vytvárať prehľadné vizualizácie, metriky a reporty.
Dopytovanie na dáta
Priemery, mediány, rozptyly alebo t-testy sú silné nástroje na získanie odpovedí z dát. Kým ich ale použijeme, musíme si položiť jasnú otázku. A z dát následne získať jednoznačnú odpoveď. Tento postup nazývame dopytovanie na dáta.
Či už nás zaujíma, aké boli tržby za minulý mesiac, alebo ktorý produkt mal najvyššie predaje, kľúčom je správne formulovaná otázka a vhodne zvolené filtre, metriky a spôsoby zobrazenia.
Otázka môže byť zadaná, alebo ju musíme najprv sami navrhnúť. Najmä v biznise je odpoveďou často tzv. report – výstup analytika, ktorý odovzdávame vedeniu. Obsahuje:
- zhrnutie otázky,
- analýzu a
- jasný záver.
Základné pojmy – Slovníček
Pri dopytovaní na dáta je zásadné porozumieť nasledujúcim pojmom:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Došiel si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále sa zameriame na dopytovanie na dáta – teda ako klásť otázky nad dátami a získavať z nich odpovede pomocou nástrojov ako Power BI a ChatGPT.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.