IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

13. diel - Podmienené premenné v C ++

Minulá lekcie, Coffmanovy podmienky v C ++ , bola skôr teoretická a bavili sme sa o Coffmanových podmienkach. Tie svojím spôsobom určujú, kedy môže v aplikácii vzniknúť deadlock a ukázali sme si, že porušenie ľubovoľné z týchto podmienok zabráni deadlock. Na druhú stranu sme si povedali, že vyvarovať sa týmto podmienkam nie je úplne jednoduché a vo výsledku môže byť aplikácia menej efektívna alebo zaviesť ďalšie problémy ako livelock.

V tejto lekcii pridáme posledný nástroj do nášho viacvláknového arzenálu - podmienené premenné. A samozrejme si ich vyskúšame na praktickom príklade, kde pre nás budú mať pridanú hodnotu.

Podmienené premenné

Princíp podmienených premenných (alebo sa im môže hovoriť signály) je veľmi jednoduchý. Na jednej strane (príjemcu signálu) je vlákno, ktoré čaká na podmienenú premennú. Iné vlákno (odosielateľ signálu) potom môže podmienenú premennú signalizovať (anglicky notifikovať) a tým povedať čakajúcemu vláknu, že akcia bola splnená, má prístupná dáta a podobne. Poďme sa rovno pozrieť na potrebné triedy.

Trieda std::conditional_variable

Najdôležitejšie triedou je std::conditional_variable.

Metódy čakajúci na signál

Základná verziou je metóda wait(), ktorá čaká na signál neobmedzene dlho. Už sme si v kurze ukazovali, že uspať celé vlákno po neobmedzený čas nie je najlepší nápad, pretože pri chybe v logike programe vlákno nebude nikdy prebudené a aplikácie "zamrzne".

Vlákno je lepšie uzamknúť len na určitú dobu (napríklad sekunda alebo päť, v závislosti na


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 525 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 23 článkom (23 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

Do arzenálu pre mnohovláknové programovania v C ++ si pridáme podmienené premenné a opravíme architektúru producent-konzument.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity