Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

18. diel - Zoznámenie s Vector v C ++

V predchádzajúcom cvičení, Riešené úlohy k 17. lekcii OOP v C ++, sme si precvičili získané skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.

V minulej lekcii, Riešené úlohy k 17. lekcii OOP v C ++ , sme si povedali o šablónových triedach. Dnes si v C ++ tutoriále ukážeme jeden kontajner, ktorý je múdrejší ako pole. Umožňuje totiž prvky ľubovoľne pridávať, mazať a navyše si sám stráži uvoľňovanie pamäte. V princípe sa jedná o nafukovacie pole, ktoré sme v minulých lekciách programovali.

Pojem kontajner sme tu už spomenuli. Je to štruktúra, do ktorej môžeme ukladať viac prvkov. Kontajnerov je v C ++ veľké množstvo, sú prispôsobené pre rôzne účely a môžeme s nimi zaobchádzať rôznymi spôsobmi. Vieme, že pole má konštantnú veľkosť, čo je daň za jeho vysokú rýchlosť. Tiež sme si vytvorili svoje vlastné "nafukovacie poľa". Vektor funguje veľmi podobne. V priebehu on-line kurzu budeme potrebovať chytrý kontajner, kam budeme môcť jednoducho za behu programu pridávať záznamy alebo ich odstraňovať. Iste by sa nám hodilo si v pamäti spravovať databázu nejakých objektov.

Vector

Vektor je šablónový kontajner. Začnime jednoducho a urobme si kontajner čísel, ktorá budeme náhodne losovať. Pred tým, než môžeme vektor použiť, je ho potreba includovat. To urobíme pridaním


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh a certifikátom iba za 925 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 40 článkom (28 lekcií, 11 praktických cvičení, test) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriálu si povieme o jednom z najzákladnejších kontajnerov v C ++ - o Vektora.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity