6. diel - Prompt engineering - Modifikácia grafických promptov
V predchádzajúcej lekcii, Prompt engineering - Grafické výstupy, som prebrali, ako správne napísať prompt, ktorý bude generovať obrázok či grafiku podľa našich požiadaviek.
V tejto lekcii umelej inteligencie si rozšírime vedomosti o promptovaní v grafických AI. Uvedieme si špecifické techniky a modifikátory, ktoré nám pomôžu naše prompty vyladiť pre excelentné a vysoko personalizované výsledky. Preberieme opravy zdeformovania, hodnotové podmienky či napríklad tzv. "quality boosters".
Opravy zdeformovania
AI modely na generovanie obrázkov často robia chyby v anatómii postáv, najmä pri zložitých detailoch ako sú ruky, prsty alebo chodidlá. Tieto problémy môžeme čiastočne eliminovať využitím tzv. negatívnych výziev (negative prompts) – teda zoznamu vlastností, ktorým sa chceme vo výsledku vyhnúť.
Napríklad v Midjourney je možné negatívne výzvy použiť pomocou
parametra --no. Za samotný prompt uvedieme tento parameter a zaň
nežiaduce prvky ako napríklad:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Došiel si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tejto lekcii základov AI si vysvetlíme, ako vylepšiť výsledky generovaných obrázkov pomocou negatívnych promptov, hodnotových podmienok a modifikátorov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.