IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Logic

Hra sa nachádza na adrese logic.towns.cz

Zámer

Mojím cieľom bolo vytvoriť 3D Walking simulátor hru, fungujúce v prehliadači, ktorá by bola zároveň plnohodnotnú single-page application. Chcel som sa vyvarovať vyrobení nejaké uzavreté škatuľky, ktorá sa iba vloží do nesúvisiace html stránky, ako je to napr. Pri Flash alebo Java appletov, popr. zle spravených JS aplikácií.

Stav hry (kde sa hrdina nachádza + čo má aktuálne za kľúč) sa premieta do URL adresy. To prináša oproti "uzatvoreným" aplikáciám niekoľko výhod:

  • Hra reaguje na zmeny URL pri klikanie na späť či vpred.
  • V akomkoľvek stave hry môžem vziať URL a to zdieľať.
  • Ak mi spadne prehliadač, po obnovení sa obnoví aj stav hry z URL.
  • To isté platí, ak hru rozohriatej na jednom zariadení a chcem ju dohrať na inom, ktoré mám synchronizované.
  • Môžem si urobiť "save" pridaním do záložiek (alebo systému Pocket ...).

Na jej vytvorenie som použil svoj engine pre tvorbu 3D webov (postavený na BabylonJS - WebGL engine napísaný v TypeScriptu | viď. Http://www.it­network.cz/..­.79e285c227b9).

Ospravedlň prosím nedokonalosti ako sú napr. Nie úplne ideálne optimalizované levely pre slabšie zariadenie (najhoršie je na tom hneď prvý level Mesto, ostatné sú výrazne rýchlejšie.). "Rozťahané" textúry. Holost levelov ... všetky veci chcem postupne napraviť.

Verzia

  • 0.0.1 Vydanie pre súťaž GeekWork 2016
  • Vydanie pre súťaž GeekWork 2016

Príbeh

Město

Začínaš evakuovanú meste, ktoré sa stane terčom jadrového útoku. Tvojím cieľom je čo najskôr uniknúť do úkrytu. Ten je však skrytý za mnohými bránami, ku ktorým musíš nájsť správne kľúče. V tvojom hľadanie ti pomôžu žltej šípky na zemi. Ty musíš prebehnúť buď budovami alebo ulicou po ľavej strane. V poslednej budove sa dostávaš do ďalšej ulice.

Ulice

Prechádzaš malými nebezbečnými mostíky nad ulicou. Postupne musíš odomknúť modrej, červenej a zelenej dvere. Za zelenými dverami je schodisko do protiatomového úkrytu. Pozor, niektoré kľúče sú len mätúce.

Začať hrať priamo level Ulica

Bunker

V bunkri sa môžeš riadiť podľa zeleného koberca a žltých šípok, tie ťa dovedú až k bráne do Podzemného mesta, tá je však uzamknutá a ty musíš nájsť kľúč.

Začať hrať priamo level Bunker

Podzemné mesto

Začínaš na vrchole vysokej podzemné veže a sestupuješ stále dole. Nič tu nie je zamknuté, avšak jedno schodisko je nepriechodné. Je na tebe, ako túto prekážku prekonáš. Až z veže vyjdeš, pôjdeš po moste. V jeho strede sa nachádza rozbočka, do cieľa hry sa ide vľavo, avšak cieľ je uzamknutý. Je preto potrebné nájsť kľúč v hornom podlaží druhej podzemné veže.

Začať hrať priamo level Podzemné mesto

Fungovanie hry

Hrou iba prechádzaš, nemáš žiadne zbrane. Niektoré dvere sú však uzamknuté a tie k nim musíš nájsť správny kľúč (farebné guľôčky). V jednej chvíli môžeš mať iba jeden kľúč. V hre sú aj teleporty (čierne guličky). Dávaj si tiež pozor, aby si nespadol do priepasti.

Ovládanie

Klávesnica

[W] [A] [S] [D] [Q] [W] alebo šípky

Myš

Ak chceš ovládať hru myšou. Klikni na ikonku ... hore vľavo.

Dotyková obrazovka

Dotykom na ľavú stranu obrazovky chodíš, pravú sa otáčíš.

Ďalšie

V hre je možné sa pohybovať aj pomocou prehliadačových tlačidiel späť a vpred.

Použité technológie

Frontend

Backend

Ďalšie

Hodnotenie poroty

Meno slovné hodnotenie body
Programátorská súťaž GeekWork 2016 David Čapka 3D bludisko, posunuté o level vyššie. Levely nie sú obmedzené len na kolmé steny, ale pôsobí ako plnohodnotné modely. Hra je založená na jednoduchom mechanizme, že človek udrží vždy len kľúč jednej farby, funguje to lepšie, než zbytočne zložité úlohy. Veľmi príjemná záležitosťou sú 100% fungujúce kolízie, vyslovene som si užíval "otieranie" sa o steny, čo je fyzikálne kameň úrazu naprostej väčšiny 3D hier (ai mojou, čo som kedysi písal). Veľkosť levelov je veľká tak akurát, obtiažnosť tiež tak akurát, človek trochu blúdi, ale nie tak, aby ho to nebavilo, čiže aj hrateľnosť sa podarila. Keď by som mal predsa len zabehnúť do nejakej kritiky, určite ide o textúry. Sú zle vybrané aj zle namapované, vďaka čomu výsledná hra vyzerá zbytočne tak nejako nezladení, akoby zošitá z rôznych častí, čo k sebe príliš nepasujú. Odporúčal by som použiť nejaký existujúci texture pack a dať si pozor na počet opakovaní textúr (niekde sú moc rozmazané, niekde je zas veľakrát vedľa seba, čo vedie k zníženiu výkonu). Všeobecne by prostredí pri tak dobre navrhnuté hry zaslúžila lepší kabát, trochu mi to pripomína starého Dooma, kde sa človek pohyboval v takých podivných dungeonoch, pričom ďalšie hry od tej istej firmy už mali mapy viac zodpovedajúce reálnemu svetu (to je asi zas hlavne o tých textúrach ). Tu dávam desiatku, pretože sa to naozaj vydarilo, dej je spestrený vecami ako atómovým výbuchom, nástrahami, na pomery súťaže to je overkill a pre mňa jasný víťaz. 10
Programátorská súťaž GeekWork 2016 Ella Hra sa mi páči svojou jednoduchosťou, človek zbiera guľa otvárajúci dvere tej istej farby, namiesto nejakých cukroviniek alebo peniažkov, čo sa vo väčšine hier zbierajú, v jednoduchosti je sila. Pôsobivé neba, škoda, že na ňom boli trochu vidieť čiary. Prostredie sa vyvíja, na druhú stranu povrchy spolu často neladí. Hranie ma vyslovene bavilo, mala som pocit, že mám vždy kam ísť, pocit otvoreného priestoru. Ozvučenie pekné, teleport a výbuch boli skvelé. Je vidieť, že je hra dotiahnutá do konca a musela dať určite veľa práce. Veľmi vydarené. 10
Programátorská súťaž GeekWork 2016 Adam Ježek Pekný nápad, hra dosť potrápila hlavu. Detaily krajiny v diaľke sú pekné, ale s jednoduchými textúrami hry to neladí. V hre idem tým smerom, ktorým sa pozerám - takže aj hore, čo by sa na ulici dalo zneužiť v prospech hráča. Najväčším problémom hry je ale jej náročnosť. V Chrome bola chvíľami úplne nehrateľné, vo Firefoxe už o šlo lepšie. 9

Galéria


 

Všetky články v sekcii
Programátorská súťaž GeekWork 2016
Článok pre vás napísal Pavol Hejný
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
/^(web )?(app )?developer$/
Aktivity