Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C# .NET. Zároveň využij akci až 30 % zdarma při nákupu e-learningu - Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
discount 30 + hiring

Game Maker - Kolízia maska trochu inak

V priloženej ukážke nie je vôbec podstatné, ako vyzerajú sprity. Tlačidlo je pekné a vtáctvo sú smiešni. Ja to viem a pozoruhodné je tu práve to, čo vidieť nie je. Je to animovaná kolízne maska z iného sprite. S kolízne maskou sú v GM stále ťažkosti. Po prvé je v GM defaultne zaškrtnuté Precision, ktoré je v mnohých prípadoch úplne k ničomu. Po druhé, keď nakreslíte sprite s priehľadnosťou, tieňom, glow alebo inými výtržnosťami, budete musieť jeho masku nastavovať v nezmyselnom editačnom okne, kde nie sú skoro žiadne účinné funkcie. Došiel som k záveru, že je najlepšie použiť masku z iného sprite. To funguje úplne dokonale:

  • váš akokoľvek zložitý, tieňovaný a pokojne aj animovaný sprite zduplikujete
  • kópiu otvorte v normálnom image editore a časti ktoré budú na niečo reagovať začmáráte čiernou ceruzkou s ostrým okrajom, zvyšok potom čisto odgumujete (vyzerá to pracne, ale nie je) získate sprite, ktorý bude mať automatickú masku tak ľahko definovateľnú, že to GM zvládne a môžete ju kedykoľvek ľahko prezerať a upravovať nezávisle na pôvodnom sprite
  • v objekte zvolíte ako zdroj masky túto upravenú kópiu

Teraz si asi poviete, že to predsa nie je žiadny objav. Lenže sa zamyslite nad použitím. V priloženej ukážke je vidieť vtáctvo, ktorí reagujú na kolízne masku z iného ako vlastného sprite a podľa toho sa rovnajú v ploche. Tlačidlá zase využívajú masku na to, aby objekt rozlíšil kľučiek na časť s plusom a mínusom. Jeden snímok má masku na pluse, druhý na mínusu a tesne pred testom sa masky prepínajú. V jedinom objekte je potom naraz niekoľko odpovedí na event LeftMouseRelease. Priložený gmk zobraz zdroj si dobre prejdite, sú tam vidieť aj ďalšie veci. Je tam napr. Použitý jedenásty alarm na prepísanie hodnôt z parent objektu. Je veľmi užitočné, keď si k alarmom určíte nejaký obvyklý všeobecný význam. Napr. keď Alarm0 bude vždy pre Destroy (). Z ukážky si môžete vypitvať sprite tlačidla - je pekné a pritom je nakreslené ručne v Image Editore z Game Makeru. Keď vytiahnete pomocou. gmres celý parent objekt, môžete tlačidlá len sypať.

Vyskúšajte si podľa svojho uváženia.


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 253x (18.43 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker

 

Všetky články v sekcii
Game maker - Ostatné
Článok pre vás napísal TomBen
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
-
Aktivity

 

 

Komentáre

Robíme čo je v našich silách, aby bola tunajšia diskusia čo najkvalitnejšia. Preto do nej tiež môžu prispievať len registrovaní členovia. Pre zapojenie sa do diskusie sa zaloguj. Ak ešte nemáš účet, zaregistruj sa, je to zadarmo.

Zatiaľ nikto nevložil komentár - buď prvý!