IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Projekt Honza (AI)

Chcel by som predstaviť môj projekt, ktorý spočíva v simulovanie umelej inteligencie pomocou konverzácie. Inak povedané, cieľom je vytvorenie "kecacího" programu, ktorý bude schopný písomne komunikovať s bežným užívateľom na takej úrovni, aby bolo čo najmenej rozpoznateľné, že sa jedná len o program. Čím sa ale líši od svojich predchodcov, ako bol Kecal, Pokyd, a ostatní? To je práve to "gro" celého projektu:

Momentálne je projekt vo fáze, kedy možno program učiť odpovede (ale aj separátny znalosti) niekoľkými možnými spôsobmi, podľa špeciálne vytvoreného "programovacieho jazyka". Výhodou je, že všetko prebieha pomocou základných textových súborov, takže žiadny špeciálny program k tomu nie je potrebné. Ako Honzu "programovať" alebo, ak chcete ľudskejšie: "učiť", uvediem neskôr. Keď skrátka program naučíte, že treba 24.11. má Narodeniny Pepa Vomáčka, a keď ho naučíte, čo to Narodeniny sú a keď ho správne naučíte na otázku "kto má narodeniny 24.11.?" reagovať, dokážete si Honzu sami naprogramovať.

Program ale nie je len o konverzáciu, ale aj o vizualizáciu. Teraz je schopný pohybovať končatinami, hlavou a trupom. Všetko ale iba v 2D prostredí. Možno teda program naučiť aj určité pohyby na niektoré povely.

V plienkach je vývoj zvukovej komunikácie, pričom program teraz "vie" vysloviť asi 70 slov alebo slovných spojení.

Program využíva i aktuálne "pamäťové línie", ktorá zaisťuje, že sa pri konverzácii drží aktuálnej témy.

Ako prebieha hľadanie reakcie a programovanie: Nebudem tu podrobne rozpisovať fungovania, však reakciu hľadá podľa zadaných slov. A s tým súvisí už to samotné programovanie:

Reakciu môže vypísať nasledujúcimi spôsobmi:

  • priamo zadaným slovom (kedy mu napíšete, že na "ahoj" odpovie "čau"
  • vyhľadaným slovom zo zoznamu (kedy na "ahoj" odpovie výberom zo zoznamu slov a slovných spojení)
  • vyhľadať podľa premennej, ktorú má niekde v dátach uloženú a podľa nej reagovať (napr. "ako sa vedie?" odpovie podľa nálady výberom zo zoznamu)
  • Odpoveď môže tiež zahŕňať zápis do histórie, vďaka čomu potom môže na základe prečítanie histórie správne reagovať (držanie sa témy)
  • vie podľa zadaného parametra vyhľadať príslušnú reakciu - ukážkou môže byť vybranie vtipu.

a ďalšie ...

Kto so všetkými súbormi a zložkami preklikne, môže ľahko zistiť, ako program pracuje. Všetko je ale zatiaľ len v počiatočnej fáze.

Na tomto projekte s názvom "Honza" (ako sa program volá) pracujem sám a pomaly začínam zisťovať, že vývoj sa s postupným nadobúdaním informácií začína spomaľovať. Preto hľadám nadšencov, ktorí majú o túto problematiku tiež záujem a chceli by sa podieľať na vývoji. Kto by mal záujem, môže ma kontaktovať a prípadne rovno napísať dôvod, prečo by sa chcel na tomto vývoji podieľať. Koho teda vlastne hľadám? Aktívnych ľudí, ani nemusí vedieť programovať, ale nové nápady sa vždy hodí. Ak by teda niekto mal záujem, mám k dispozícii stručný manuál, ktorý fungovanie programu vysvetlí.

Kto chce, môže sledovať môj youtube kanál, kam nahrávam nové ukážky programu: Youtube kanál - zoznam videí s projektom Honza

Ešte sem vložím priamo ukážku jedného takéhoto videa:


Keby chcel niekto vývoj tohto programu sledovať, mám vytvorenú stránku na facebooku, kam píšem aktuálne novinky: https://www.facebook.com/kentaurteam

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 593x (6.91 MB)

 

Všetky články v sekcii
Delphi
Preskočiť článok
(neodporúčame)
Podmienky, cykly, premenné, obrázky a ďalšie komponenty
Program pre vás napísal gamesis
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje tvorbou počítačových her a programů
Aktivity