IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Vianočné adventúra

Tak na tejto adventúre už pracujem dosť dlhú dobu, pôvodne to mala byť challenge, keď som si 14 dní pred Štedrým večerom povedal, že si pod stromček nadelíme adventúru. No, pretože je leto, tak je jasné, ako to nakoniec dopadlo. Zostala mi "ležať na poličke" a nemal som silu ju dorobiť. Nakoniec keď som tu uvidel takú súťaž, rozhodol som sa dorobiť ju. Nakoniec sa mi podarilo z pôvodne veľkého plánovaného príbehu urobiť "iba" 1. epizódu, (pretože robiť textúry, zvuk, nápady je na jedného človeka až až). Ospravedlňujem sa vopred za príšerné textúry (z mojej ruky) a prosím o odpustenie za "dabing" (z ... to je jedno). Hru si môžete vychutnať ako v českej, tak samozrejme aj v anglickej verzii.

Technika + ostatné perly

  • Hra je písaná v Jave, ako grafický engine som použil nejrve "built-in JavaFX", čo naozaj nešlo, a tak som presedlal na vydarený Slick2D (založený na OpenGL). Vyrobil som teda nakoniec svoj vlastný herný engine (meno ani nevymýšľam) ak nemu je pripojená samotná hra.
  • Pri vytváraní hry som nakoniec kvôli svojej lenivosti musel urobiť ďalší program pre editáciu hry. (Veci ako napríklad pozície a textúra itemov je obsiahnutá v xml súboroch a nie v source-codu samotnom.)
  • Napísal som algoritmus pre pohyb figúrky v lokácii (hľadaní cesty z A do B), takže teraz môže hlavný hrdina prechádzať pokojne bludiskom úplne sám bez hráčovho pričinenia. A alebo taky obchádzať stôl. : D
  • Hra obsahuje tiež známy dialóg systém, kde môže hráč vyberať z vopred stanovených otázok a dozvedať sa od ostatných postavičiek o strašnom Santovej osudu.
  • Inventár sa krúti pod ťarchou všetkých vecí, ktoré by sa mohli hodiť.
  • Zachrániť Santu možno buď vo 1280 / 720p alebo vo fullscreen.
  • Textúry majú rozlíšenie 320 / 180P pretože čo je malé, to je pekné. (A možno tiež preto, že na menšom obrázku sa toho dá menej pokaziť.) (Prvá verzia hry bola v 160 / 90P)
  • Odhadovaná doba hrania (hodiny): 1+
  • Všetky textúry sú kreslené v GIMPu.

! Walkthrough - SpoilerAlert!

1. Úvod:

Hlavný hrdina sa ocitá u seba doma, ohrieva sa pri peci. Choďte von a trikrát kliknite na zamrznutú poštovú schránku. To hrdinu presvedčí, že je nutné ju nejako rozmraziť. Choďte domov a zoberte hrniec ktorý je na kachliach. Choďte von, otvorte Inventár (tlačidlo 'I'), kliknite na hrniec a s ním na poštovú schránku. Otvorte schránku kliknutím, ukáže sa list. Zoberte ho. Klikov naň pravým tlačidlom v inventári. Ukáže sa, že list je pozvánka na Santa Clausovu párty na Severnom póle. Karel neváha a ide autobusom na severný pól.

2. Výpadok elektriny

Ocitáme sa na párty s hudbou, Santovými pomocníkov i samotným Santom. Všetci sa výborne baví, ale zrazu výpadok. Kliknite do pravej časti obrazovky a dostanete sa pred samotnou Santa Clausovu Chajda. Choďte do lokácie vľavo. Je to autobusová zastávka. Pod značkou "BUS" zoberte skrutkovač. Teraz sa vráťte späť k chatrči a kliknite na šípku naľavo od chatrče ukazujúci nahor. Kliknite na elektrickú krabičku so skrutkovačom. Karel odmontuje kryt a nahodí ističa. Konečne svetlo.

3. Vlámanie do Santovi kancelárie

Po nahodení ističov môžeme konečne späť do chatrče. Ale s hrôzou zisťujeme, že Santa nie je k nájdeniu. Môžeme sa porozprávať s pomocníkom, ale nič užitočného nám nepovie. Musíme teda pomôcť Santovi sami! Choďte von z chatrče a teraz bežte do lokácie napravo. Tu vidíme holú pláň a stopy saní v snehu, a okrem nich tiež Santa Clausovu čiapku. Zoberte ju (4x kliknúť), v inventári na ňu kliknite pravým tlačidlom. Santa mal v čiapke kľúč! Akéže dvere otvára? Choďte do chatrče a vedľa reproduktorov sú dvere do Santovi zamknuté kancelárie. Použite kľúč a odomknite.

4. Vari je v kancelárii?

V kanclu nejrve prošustrujte poličky napravo. Zoberte tu jednu knihu so symbolom. Otvorte ju (pravé tlačidlo v inventári). Vidíme tu nejaké návody na výrobu darčekov. Kliknite na šípku vpravo pre listovanie. Našli sme návod na Quadracoptéru, ktorú by sme sa mohli dostať k Santovi. Stačí ju postaviť. Budeme potrebovať 4 vrtule, motor, baterku a elektroniku. Nakoniec zoberte modrotlač z knihy založený na stránke s Quadracoptérou. Vráťte sa do kanclu. A ak vás rovno nebacily vetráky do očí, zoberte je teraz. A už máme 2 vrtule! Elektroniku stačí vyskrutkovať z PC. Nakoniec si prezrite podivné poznámky na Santovej tabuli. Budú sa hodiť.

5. kumbál

Z lokácie párty choďte doľava. V rohu upratuje nejaký Santov upratovač. Taky toho veľa nenahovorí. Vstúpte do dverí napravo. V kumbálu nachádzame LUX a v LUXu je určite motor! Zoberte ho. Ďalej môžeme zobrať vojačika, a 4 baterky z robota. (Nutné 4x kliknúť). Choďte späť. A kruci! Upratovač nie je práve dvakrát šťastný z toho, že mu berieme LUX. A zoberie nám ho. Budeme ho musieť nejako presvedčiť, aby nám ho dal. Choďte z kumbálu do lokácie vľavo. Okrem obrázku na stene sú tu len dvere do kúpeľne, otvorte ich. Sakra, je zamknutá. Cez dvere sa dozvedáme, že kúpeľňu obsadil nejaký pomocník čo má na sebe mydlo a kúpeľňu neopustí, dokavaď nebude tiecť zase voda.

6. Inštalatér

Z lokácie s ističom choďte vľavo. Ocitáme sa v zadnej časti Santove chatrče s garážou. Pokračujme ďalej, znovu doľava. Na ďalšej strane chatrče je viditeľný vchod do pivnice. Choďte tam. Iste už vidíme, prečo netečie voda. Musíme prepojiť rúrku vedúcej z kotla s trubkou do kúpeľne. Nakoniec je nutné zapnúť kotol, (aby sa nám ohriala voda), a ventilom otočiť. Konečne je Mýtka spokojný. Nakoniec zoberte schovaný vetrák pod nádržou na vodu. Už máme 3!

7. Štastný upratovač

Kliknite na dvere vedúce do kúpeľne. Konečne je preč a my môžeme ísť dovnútra. Okrem sprchovacieho kúta, ktorému sa Karel rozhodne bráni, je v kúpeľni tiež kefku, zoberte ho. Mohli by sme ho dať upratovači, treba nám potom vydá LUX. Sakriš, upratovač by si prial, aby upratoval sám! Ale počkať, to by snáď šlo. Skombinujte kefka s naťahovacím vojakom a podajte mu ho. Za tento skutok môžeme konečne zobrať z kumbálu LUX.

8. Výroba Quadracoptéry

Zostáva nám ju vyrobiť, ale kde? Garáž, synonymum skladu a rozhodne nie miesto na auto, sa priamo ponúka, ale ako sa tam dostať? kliknite na "kalkulačku" vedľa garážových dverí. Zisťujú, že nech Napíšem čokoľvek nemá to šťavu, nevadí, baterky máme! Klikneme na spodok kalkulačky, odskrutkujte kryt a šupne tam 2 baterky, a vidiac, funguje. Ešte ten kód. Teraz si musíme spomenúť na bielu tabuľu v Santovej kanclu. Pomer priemeru k obvodu kružnice ... to je predsa PI, iracionálne číslo s nekonečným zápisom. PI = 3,14159265358­97932384 .... naťukejte teda 314159 a garáž je otvorená! Vstúpte dovnútra, zoberte zľava vetrák, vyjdite z Quadracoptéru vyrobiť. Nejrve si vylepíme na stôl modrotlač, aby sme vedeli, ako ju zostaviť. Teraz zostáva vyložiť všetok potrebný matroš na stôl (klik s vecami na modrotlač). 4 vrtule, 1 motor, 1 elektronika a zostáva baterka, veľká baterka. Tú vyrobíme spojením 2 bateriek do jednej. Akonáhle sme vyložili aj túto veľkú krásku, stačí kliknúť na modrotlač. Napínavá čierna obrazovka a ... (dramatická pauza) máme Quadracoptéru!

9. Let

Zoberte Quadracoptéru a vyložte ju v lokácii sa stopami od saní v snehu. Všetci nám Prajeme šťastnú cestu. Nasadnite do Quadracoptéry, a šípkami navigujte smerom nahor a potom doprava. A je tu chumelenice s guľami, ktoré rady padajú za krk. Pozor na ne. Treba vydržať, než prestane snežiť. Hurá Prestalo. Karel letí ústrety Santovi a my si musíme počkať na novú epizódu.

Hodnotenie porotcov

Aplikácia bola vytvorená do súťaže ITnetwork summer 2017

Programátorská súťaž ITnetwork summer 2017 - Zdrojákoviště Java - Objektovo orientované programovanie
  • David Čapka (10 bodov) - Halloween, programátorské vianoce, sa rýchlo blíži. Všetky známe vianočné postavy tancuje na diskotéke, teda až na Washyho, ktorý sa rád kúpe. Keď Santa zmizne, diskotéka bez elektriny a Wash bez vody vyvolajú paniku. Potom je len na nás, aby sme vrátili vesmír do rovnováhy. Občas bolo trochu funky preblikávaniu rôznych scén cez seba, ale je to v Jave, to je samo o sebe veľké plus. Vytvoril si plnohodnotnú adventúru vrátane minihier, dabbingu, rozhovorov, hudby a vyzývavé obtiažnosti. Nemôžem dať inak ako 10 bodov.
  • Lucie Hartingerová (10 bodov) - Super voice-acting aj ďalšie zvuky a hudba :-) Niekoľko viet k jednej postave alebo veci. Dobre vymyslený príbeh, pekne urobené lokácie, super minihry! Trošičku bol problém so šípkami pri zmenách miest. Kód ku garáži ma rozsekal! Za ten by som ti skoro navrhla, nech sa ideš liečiť :-D Riešenie úloh bolo miestami náročnejšie a často sme sa niekde zasekli. Inak veľmi pekné :-)
  • Tomáš Bitter (9 bodov) - Dobrá pixel art hra, s hudbou, dokonca aj hovorených slovom. Možno je to tým, že nie som hráč adventúr, ale celkom ma frustrovalo, že som nevedel, čo mám robiť. Beriem, že to má byť humorné, ale napríklad spojenie zubnej kefky a robota ma zrovna nenapadlo.

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 67x (24.98 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku Java

 

Všetky články v sekcii
Zdrojákoviště Java - Objektovo orientované programovanie
Článok pre vás napísal Matěj Černý
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje programování v Javě, C++, zajímá se o OpenGL.
Aktivity