IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

GIMP - Tvoríme logo Devbooku

Tutoriál je písaný pre GIMP 2.8., Predpokladám že ho máte, ak nie, sťahujte z oficiálneho webu, odkaz nájdete hneď na úvodnej stránke. A teraz už rovno začneme, nie je to práca na dlho :-)

1) Vytvoríme nový obrázok o veľkosti 600x150 (tj. Trikrát väčšie ako logo v hlavičke, v tejto veľkosti sa nám bude lepšie pracovať, ale predovšetkým je lepšie nakoniec to zmenšovať než zväčšovať). Farbu pozadia nastavte na bielu.

Tvorba nového obrázka - Grafika

2) Vytvoríme Textovú vrstvu (T), font nastavíme na Arial Bold veľkosti 80 pixelov. Napíšeme "devbook.cz" a zvolíme nástroj Presun (M). Text presunieme asi tak, ako je na obrázku.

nastavovanie textu - Grafika
pozíciovanie textu - Grafika

3) Vytvoríme ďalšiu textvou vrstvu (T), veľkosť 25 pixelov, a napíšeme "programátorská sociálna sieť". Opäť zvolíme nástroj Presun (M) a vrstvu presunieme pod písmeno "v" v nápise "devbook.cz". Koniec textovej vrstvy "programátorská sociálna sieť" by vám mal vyjsť asi rovnako, ako koniec "devbook.cz".

Tvorba a pozíciovanie sloganu - Grafika

4) Teraz budem text zafarbovať. Ak nechcete pekne manuálne tipovať farby, stiahnite si obrázok na http://www.itnetwork.cz/.../logo_cz.png, otvorte ho v GIMP (Ctrl + O a vyberieme). Potom ako farbu popredia zvolíme šedý odtieň v nápise "programátorská sociálna sieť" (pomocou kvapkadla v nastavení farieb). Pre leňochov je to 686868.

Odoberanie farby pomocou kvapkadla - Grafika

5) Prejdeme späť k nášmu obrázku, vyberieme vrstvu s textom "programátorská sociálna sieť", použijeme skratku Ctrl + A pre výber celého textu, a pomocou okna pre úpravu textu zmeníme farbu textu na našu 686868 a zvolíme Budiž.

Zmena farby sloganu - Grafika

6) Teraz budeme robiť farebný prechod v texte "devbook.cz". Opäť prejdeme ku vzorovému logu a farbu popredia odoberieme zo spodnej časti textu. Prejdeme na nastavenie farby pozadia a odtieň odoberieme z vrchnej časti textu. Skontrolujte, či obe farby máte podobne ako na obrázku nižšie.

Kombinácia farieb pre prechod - Grafika

7) Vrátime sa späť k nášmu obrázku a zvolíme nástroj Výber podľa farby (Shift + O) a klikneme na náš čierny nápis "devbook.cz". Okolo textu začne "behať" čiarkovaná čiara.

8) Vyberieme nástroj Miešanie (alebo tiež "Prechod", klávesová skratka L). Nastavenie ponecháme, klikneme na spodnú časť textu "devbook.cz" a držíme ľavé tlačidlo, a myš pretiahneme na vrchnú časť textu (ako na obrázku). Text sa vyfarbia farebným prechodom. Už sa nám to rysuje, že? :-)

Farebný prechod textu - Grafika

9) A teraz tá zábavná časť - ikona. Ako farbu popredia vyberieme nejakú peknú modrosivú farbu, ja mám 71a6cf. Zvolíme Výber obdĺžnika (R), a vo voľbách nástroje zaškrtneme Zaoblené rohy. Polomer nastavíme cca na 15.

10) Zvolíme upravit-> Vykresliť výber, všetko necháme ako je, len šírku čiary nastavíme na jeden pixel. Potvrdíme tlačidlom Vykresliť.

Vykresľovanie hranice tlačidla - Grafika

11) Vyberieme nástroj Plechovka (Shift + B), farbu popredia si môžete tipnúť, alebo ju odstránite zo vzorového loga pomocou kvapkadla. S plechovku klikneme do bieleho poľa ohraničeného naším vykresleným výberom.

12) Ak sa vám objavili vo zafarbenom priestore v rohoch biele bodky, zvoľte nástroj Ceruzka (N), veľkosť nastavte na jeden pixel, stopu na 2. Hardness 100. Pomocou lupy si priblížte základ našej ikony a ručne vyfarbite tie najviac biele plôšky našej modrou . Doporučujeme si to skontrolovať lupou, cez ten jazdiaci výber je to zle vidieť.

13) Opäť zvolíme Výber obdĺžnika (R), polomer zaoblených rohov zmeníme na dvanásť pixelov, trošku sa pohrajte s veľkosťou a miestom (ktoré sa dá meniť pomocou nástroja Presun [M] a nastavením presunu na výber). V konečne fáze by mal byť nejako takto:

Tvorba spodnej časti „tlačidla“ - Grafika

14) Teraz by bolo ideálne, aby ste farbu popredia ľahko stmavil. Samozrejme že si ju kdyžtak môžete odstrániť zo vzoru. Zvolíme opäť nástroj Plechovka (Shift + B) a vyfarbíme výber.

15) Zrušíme výber, Vybrat-> Nic (Shift + Ctrl + A)

16) Skontrolujeme ešte raz tlačidlo, nedokonalosti môžeme opäť opraviť pomocou ceruzky s nastavením opísaným v bode 12

17) Farbu popredia nastavíme na bielu a zvolíme nástroj Text (T), font ponecháme a veľkosť nastavíme na 70 pixelov. Vrstvu umiestnime "na tlačidlo" a napíšeme ">". Keďže nám nepôjde napísať "_", vytvoríme novú vrstvu s rovnakým nastavením a napíšeme -. Vrstvu presunieme tak, aby text na tlačidle dohromady vyzeral ako "> _". Pomlčku môžeme potom pomocou nástroja Ceruzka (N) predĺžiť.

Posledný krok: Písanie textu na tlačidlo - Grafika

Vytváranie podľa vzoru a podľa fantázie sú však odlišné veci, a tento tutoriál vás mal oboznámiť predovšetkým s rôznymi trikmi a ovládaním, čo sa dúfam podarilo. Snáď sa vám článoček páčil a snáď nebudete ľutovať jeho prečítaní :) . K článku je priložený výsledok vo formáte XCF, teda aj so všetkými vrstvami ako ich mám ja.

Výsledok našej snahy - Grafika

 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 1480x (54.46 kB)

 

Všetky články v sekcii
Grafika
Článok pre vás napísal Ben Žour
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje již asi rok a půl bitmapové grafice, především v editoru GIMP, a asi stejnou dobu tvoří webové stránky za použití HTML&CSS. Přibližně rok také úspěšně programuje v C# a Object Pascalu, případně PHP.
Aktivity