Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Čo by mal každý game designer vedieť?

Tento článok som preložil s cieľom zlepšiť kvalitu českých a slovenských vývojárov. Tu je odkaz na originál tohto článku. Ospravedlňujem sa za prípadné chyby v preklade.

Mnohé schopnosti sú dôležité pre game dizajnérov, niektoré z nich si nejde ani predstaviť. Môžem dať ako príklad štúdie o typografii, že Jobs urobil a v tej dobe skončil ako obrovský krok v počítačovej vede. Späť k vytváraniu hier, tu vymenujte klasické a najdôležitejšie schopnosti pre vývojárov hier.

Do čerta s mojou schopnosťou myslieť … - Gamedesign

2D a 3D dizajn

Hra potrebujú, aby pekne vyzerali. Dobre, môžete povedať: "Minecraft nevyzerá pekne a pozri, aký má úspech.", "Každý by dokázal nakresliť Tetris." To je fér, to sú fakty, ale väčšina nových hier potrebuje silný tím pracujúci na dizajne, zvukoch, programovanie a tiež na grafike hry. To znamená, že veľká potreba pre desinger je schopnosť nájsť spôsoby, ako pracovať s 2D alebo 3D grafikou, preskúmať, aká je ich mechanika a tak ďalej a dať svetu niečo nové k videniu. Tip: Znalosť tautológia tu môže byť výhodou. Obs: Grafika je vizitkou hry. (Budem o tom hovoriť viac neskôr)

… - Gamedesign

Antropológia

Pôjdeš po tom, čo hráči chcú cítiť, čo chcú zažiť, čo chcú bez toho aby o tom vedeli. Nejde o to zistiť, čo chce hráč v hre. Ide o to zistiť čo chce hráčova charakter, niečo, čo v ňom budí radosť, zábavu a hlavne spokojnosť s hrou.

… - Gamedesign

Architektúra

Nebudeš robiť dizajn domu alebo budovy, ale celej ríše, paláce, mestá a alebo aj škretie chatrče v stredu vymysleného lesa. S istou obeznámostí architektúry budeš mať lepšiu predstavu o ľuďoch / príšerách a ich životným priestoru. Okrem obrovskej výhody budeš robiť svety realistickejší (Keď hovorím realitu, myslím tým fiktívne svet reality, fyzikálne zákony môžu byť rovnaké ako v reálnom svete, ale nemusí)

… - Gamedesign

Nápad (Brainstorm)

Brainstorming (Nápaditosť / intuícia / premýšľavosť) je veľa nápomocná vec pre game desinger. Budete si musieť predstaviť desiatky, lepšie povedané stovky nových nápadov a riešení rozporov a mechaniky, ktoré sa objavujú v priebehu evolučného procesu myšlienky. Nie, nebudeš musieť o tvojej hre premýšľať úplne sám, ale tie nápady by do seba mali zapadať a vytvoriť si pre to pravidlá, aby dávalo zmysel kráľovstva, motív boja, motivácia hráča a tak ďalej.

Kino

Mal by si dať hráči skutočný zážitok, ktorý je obmedzený digitálny interakcií. Chceš posunúť hráča ďalej (v hre) ak tomu je nápomocné učiť sa z filmového priemyslu. Trebárs všetky novšie hry používajú upútavky, koncovky a podobné veci. Takže zvýšiš svoju silu produkujúcich zážitkov na hráča, zvládanie niektorých častí z filmového priemyslu tí dá obrovskú výhodu.

… - Gamedesign

Papierovanie

Budeš potrebovať predovšetkým tvorivé papierovanie. Budeš vytvárať celé svety, bytosti, osoby a udalosti, ktoré sa v nich dejú. Samozrejme nesmieš zabudnúť na technickú časť a budeš musieť jasne vyjadriť aj tie najzložitejšie myšlienky, pretože ak to neurobíš dobre, tak sa tvoja myšlienka zdá byť vzdialená, niečo, čo má byť vytvorených v budúcnosti, alebo nikdy.

… - Gamedesign

Obchod

Nech sa to páči alebo nie, game desinger je obchodníckej práce a obchodnícka práca je založená na mnohých druhoch transakcií, a všetky z nich sú nejako spojené s peniazmi. Takže aby si mali väčšiu šancu predávať svoju vysnívanú hru, budete musieť konať s producentmi, vydavateľmi, investormi. Mali by si kúpiť tvoj nápad.

Ekonomika

Hry sú dnes okolo tohoto faktora oveľa zložitejšie ako inokedy. K dispozícii je celý systém odmien, aby bol hráč zviazaný k hre, pretože nie je príliš silný alebo príliš slabý na výzvy, a tiež aby cítil hodnotu v hre. Ďalej než je faktor, ktorý pochádza zo starých hier, kolísanie cien, môže byť veľa druhov materiálov s rôznymi hodnotami použitými pri obchode, ale aj súčasti pri budovaní alebo špeciálne jednotky.

Informatika

Mám na mysli schopnosť porozumieť technológiu, ktorú používaš pri tvorbe tvojej hry. Inovačný charakter je dnes celkom dosť sporný, poznať výhody a nevýhody tej technológie tí nad ňou dá väčšiu kontrolu a rozšíria možnosti vytvoriť niečo, čo nikto ešte nevidel.

Histórie

Najlepší príklad, ktorý môžem v tomto bode dať ich mytológie, predovšetkým tej gréckej a severské. Tvoja hra nemá nič spoločné s históriou? Je to nový svet fantázie? Ver, že keď sa budeš vrhať do histórie, dá ti to osviežujúce novú inšpiráciu pre rozvoj tvojej alternatívnej reality.

Riadenie (Management)

Ak chceš vytvoriť dobrú hru, dobre tvarovanú z každej oblasti, tvoj tím potrebuje mať mnoho vedomosti o manažmente, ako zorganizuje skupinu ľudí pre spoločné ciele. Nie, nie si zodpovedný za riadenie všetkých tímov, alebo by si nemal byť, ale dobrí dizajnéri vedia málo manažmentu. Keď je hrozný manažér, môže každý pracovať samostatne, nenáročnú cestou a dosiahne sa očakávaného výsledku od každého s koncom projektu.

… - Gamedesign

Matematika

Nejde tomu utiecť, hry sú plné matematiky. Je tu pravdepodobnosť, analýza rizík, bodový systém, sila riadenia. Nehľadiac na komplexné matematiku, ktorá zostáva celá za programovaním hry. Schopní dizajnéri sa môžu ponoriť do matematiky, keď je potreba, s cieľom prejsť si pravidlá a mechaniku, aby zlepšili hru.

… - Gamedesign

Dizajn zvuku

Áno, hry potrebujú zvuk. Hudba ľudí zapojí, zaujme, odkáže priamo k ich podstate. Okrem hudby je celý svet plný zvukových efektov, zvukov búchanie, zvukov bojov. Scenáre potrebujú zvuky, aby hráč veril, že v nich je. Obrázky musia ukázať miesto, zatiaľ čo zvuky musí presvedčiť hráčov o polohe toho miesta. TIP: "Načúvať znamená veriť"

Psychológie

Tvojím cieľom je poskytnúť hráčom skúsenosť, ktorú chcú. Budeš je desiť, odmeňovať, miasť, chrániť a čo ďalšieho je potreba. A k tomu musíš pochopiť vnútorné fungovanie ľudskej mysle v rôznom veku, triede, vyznania a pod.. Keď to nepochopíš, budeš designovať v tme.

… - Gamedesign

Správanie na verejnosti

Často budeš musieť prezentovať alebo poprieť myšlienku na verejnosti. Je tu veľa vecí, ktoré sa pridajú do hry a ešte viac tých, ktoré sa tam pridať nemôžu. Celý tím bude mať záujem pridať nejaký svoj nápad do hry, a tie by ich mal brať otvorene, ale aj popierať, argumentovať a čeliť, keď myšlienka nie je realistická. Mal by si byť prirodzený, jasný, sebaistý a ukazovať svoje body, alebo si budú ostatní myslieť, že nevieš, čo robíš. TIP: Sleduj prezidenta tvojej krajiny, ako hovorí na verejnosti alebo ako diskutuje pri diskusiách.

… - Gamedesign

A áno, je toho oveľa viac, desivé, že? Ale buď v pohode, nikto nemôže zvládať všetky tieto zručnosti, nikto nemohol. O tom, o čom sem tu hovoril (Teda písal :) ), Sú hlavné zručnosti, ktoré zlepšujú tvoju pracovnú úroveň. S lepšou znalosťou týchto zručností budeš mať lepšiu silu čoby gamedesignér. Ďalej, okrem týchto zručností, zapamätaj si najdôležitejšie funkciu ako game deignér- "Musíš počúvať". Načúvať v zmysle, že musíš počúvať klientom, priateľom, rodine a hlavne tvojmu tímu. Sú vnútri sveta, ktorý vytváraš, oni sú zásadné časť. Myšlienky, ktoré sa vynorí budú mnohonásobne lepšie ako tvoje vlastné, a tak porazí tvoje ego! Takže načúvaj, načúvaj a načúvaj.

… - Gamedesign

Referencie: Google images, Deviantart e Weheartit

Inšpirujúce učiteľ: Jesse Schell

Autor: Thiago Attianesi


 

Všetky články v sekcii
Gamedesign
Článok pre vás napísal Bezza
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se ve volnèm čase věnuje tvorbě her v Construct 2...
Aktivity