Rámček
Zdravím, v tomto dieli tutoriálov o céčku vám ukážem, ako si napísať jednoduchý rámček. Trebárs ako ohraničenie nejakého poľa, alebo čokoľvek iné. Program je určený len pre systém Windows.
Čo na to budeme potrebovať? Klasickú knižnicu pre vstup a výstup, knižnicu windows a jednu premennú. Vytvoríme si funkciu GOTO XY a premennú.
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <windows.h> void gotoxy(int,int); int main(int i) { printf("Hello world!\n"); return 0; } void gotoxy(int x, int y) { COORD point; point.X = x; point.Y = y; SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), point); }
Funkcia gotoxy berie na vstupe dve premenné a určuje podľa nich súradnice na osiach X a Y. Teda keď použijeme teraz:
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <windows.h> void gotoxy(int,int); int main(int i) { gotoxy(5,10); printf("Hello world!\n"); return 0; } void gotoxy(int x, int y) { COORD point; point.X = x; point.Y = y; SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), point); }
Tak náš text, Hello world! bude od ľavého ohraničenie 5 bodov na osi X, a 10 bodov od hornej lišty, teda osi Y. Teraz si budeme musieť vytvoriť dva cykly pre vykreslenie rámčeku.
for(i = 0; i < 80; i++) { gotoxy(i,0); putc(219,stdout); gotoxy(i,24); putc(219,stdout); } for(i = 0; i < 25; i++) { gotoxy(0,i); putc(219,stdout); gotoxy(79,i); putc(219,stdout); }
Super! Teraz už máme rámček, ale je taký škaredý, šedý no proste fujtablú. Takže si vytvoríme nejakú farbičku. pozri Farbičky A už máme krásne zafarbený rámček do akejkoľvek farbičky.
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 272x (10.4 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C