IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Rozhovor so Satikom64

V mojom prvo rozhovore pod hlavičkou ITnetwork by som vám rád predstavil vynikajúceho českého programátora a tvorcov hier, ktory je známi pod pseudonymom Satik64. Na rováši má úžasné hernej série Warped Times a ďalším titulom. Ahoj Satik, môžeš sa nám Najprv predstaviť?

Zdravím, tak ja som 20 rokov, rád sa zaoberám rôznymi činnosťami súvisiacimi s PC. Najviac ma baví tvorba hier, ktoré sa venujem spolu s mojím tímom Lightning Soft, ktorý som pred rokmi založil.

Čo tá priviedlo k tvorbe hier?

Pamätám si, že ma predstava vlastnej hry lákala už keď som začal hrať prvé hry. Pretože som ale vôbec nevedel, ako sa taká hra tvoria, maľoval som vlastné levely do zošita. Až neskôr som v jednom diele časopisu Počítač pre Každého našiel, ako kopa ďalších ľudí, pekný článok ku Game Makeru, ktorý ma umožnil si splniť tento sen.

Tak to sme viacerích :) . Spomínaš si na jeho celej Prvú hru?

Spomínam, bolo to klasické bludisko podľa návodu v PPK, skoro nehrateľné, strašne zle vykonanej as hroznou grafikou. Napriek tomu som z nej mal v tej dobe hroznú radosť.

Aký nástroj na tvorbu hier používaš?

Ako som už písal, Game Maker. Za tú dobu som si na neho zvykol. Je síce ťažšie dostať z neho potrebný výkon, ale nevyžaduje moc veľké programátorské znalosti a umožňuje rýchlu tvorbu hier.

Môžeš nám povedie Niečo o tvojom vývojárskom teame Lightining soft?

Tím som založil asi v 13ti rokoch ešte ako jednočlena. Väčšina členov sa pridala až oveľa neskôr, vďaka jednému veľkému projektu na štýl GTA, ktorý sa ale ako väčšina podobných veľkolepých snov začínajúcich vývojárov nikdy nedočkal dokončenie. Splnil ale úlohu dať dohromady LS tím. V tíme je nás 5, pracujeme na spôsob spolupráce, napríklad každý člen môže tvoriť vlastnú hru a ostatné mu pomáha

Lightining soft, prečo práve tento názov? Je to čisto iba výmysel Alebo to má pre teba nejaké špeciálne význam?

Vymyslel som ho ešte keď som bol v tíme sám, bohužiaľ ma v tej chvíli nenapadlo nič lepšie. Nehovorím, že sa mi nepáči, ale dá prácu si ten názov zapamätať. Význam to nemá, blesk náš tím naozaj nevystihuje, skôr naopak : D Ale už ho máme dlho, takže ho nechcem meniť.

Aký je tvoj najväčších úspech, čo sa týka tvorbu hier?

Najväčší úspech je určite séria Warped Times. Myslím, že je to aj jediná väčšia hra, ktorá sa mi podarila dokončiť dokonca 2x. Možno je to vďaka zábavnejšie tvorbe, ako ostatné hry, pretože veľa riešim skôr level a game dizajn, než programovú časť. Príbeh a svet je síce poslepený z niekoľkých iných hier, dohromady to ale celkom funguje a dá sa na tom stavať. Najťažšie bolo urobiť prvý diel, u pokračovanie už môžem nadväzovať na vytvorený svet a príbeh. Je to oveľa ľahšie, než sa postaviť pred úplne novú hru. Preto si už myslím, že podobná séria sa ma asi už nepodarí. Ďalší úspech je určite že mám tím super ľudí, ktorí mne pomáhajú nielen pri vývoji hier.

WT2 - Rozhovory s českými a slovenskými vývojári
Aké hry plánuješ do budúcna?

Teraz sa venujeme 2D skákačce s logickými prvkami Warped Times Pres3nt, tretí diel série, ktorý uzavrie celý príbeh. Na tom vlastne prvýkrát pracuje celý tím ako celok, pretože by som chcel, aby prekonala všetky predchádzajúce hry. Učím sa na nej aplikovať poznatky z článkov o game designu, tak uvidím, ako to nakoniec dopadne. Ďalej by som chcel dokončiť 2D strieľačku Comonosal, ktorá je teraz odložená a BusMana, kde sa hráč stane vodičom autobusu.

Na tvojom blogu som čítal, že sa chystáš prestať robit veľké hry Ako Warped Times. Čo je na tom pravda?

Bohužiaľ o tom premýšľam, pretože ma tvorba takýchto hier berie strašne veľa času. A hlavne ma čaká už len pár rokov na škole, ako sa budem musieť nájsť prácu, a živiť sa tvorbou hier je dnes dosť ťažké. Takže si budem musieť skôr vybrať niečo iné na PC, čim by som sa mohol živiť. Ale ešte neviem ako to bude, možno si dám len dlhšiu prestávku a nenechá ma to opustiť tvorbu hier.

Máš račej freeware hry Alebo Komerčné tituly?

V poslednej dobe nechcem hrám venovať toľko času, takže skôr hrám osvedčené komerčné hry. Tiež sa u nich často inšpirujte, keď sa snažím vytvoriť správnu atmosféru alebo nejaký herný prvok. Občas si ale nejakú freeware hru vyskúšam, hlavne od českých vývojárov.

Ktorý herne žáner je pre teba najlepší a prečo?

Najradšej mám akčné preteky a scifi hry s dobrým príbehom. Vždy som v hrách vyhľadával skôr akciu a zábavu, než zdĺhavé premýšľanie nad postupom alebo riešením úloh.

Máš nejaké najobľúbenejšiu hru?

Zo pretekárskych je to FlatOut a Carmageddon série a inak asi série Assassins Creed a Crysis, pri nej hlavne prvý diel.

Čo robíš vo voľnom čase?

Chatujte s kamarátmi, sledujem seriály a filmy, počúvam hudbu a keď sa nájde pekná knižka, rád si ju prečítam. Teraz sa snažím naučiť webdesign a raz za mesiac pracujem ako redaktor na jednom mojom webe : D

Ako by si sa charakterizoval?

Na toto je ťažké odpovedať. Som ľahko nespoločenský, u všetkého ma často odradí prvý neúspech. Možno preto, že chcem všetko robiť čo najlepšie a často to jednoducho nejde a nie som potom spokojný so svojimi výsledkami.

Ďakujem za rozhovor a držím palce pri tvorbe Warped Times Presents.


 

Všetky články v sekcii
Rozhovory s českými a slovenskými vývojári
Článok pre vás napísal Raiper34
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Posledná vydaná hra: http://www.islandsoft.cz/index.php?art=hra-akcna-space-resistance Autor sa venuje už viac rokov vývoji software hlavne cez WYSIWYG editory, je adminom a zakladateľom 1 cz-svk construct komunity, redaktor CS hry, Moba gam
Aktivity