IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Preklad tabuľky číselných funkcií Game Makeru

Funkcia pracujúci s reálnymi číslami. Možno ich používať ako v kóde GML, tak vnútri ikon ľubovoľne tam, kde patrí číselné hodnoty. Pozor, niektoré funkcie (napr. Cyklometrické arc ..) majú povolený len určitý rozsah hodnôt čisto z ich matematického princípu. Ak dané funkciu nerozumiete, pozrite si jej matematický popis napr. Na wikipedii.

  • random (x) vracia náhodné reálne číslo v rozsahu 0 až xa výsledok je vždy menší ako x. Napr. random (1) nikdy nedá 1, ale rôzne desatinné šialenosti ako trebárs 0.3984661 alebo 0.78161551
  • random_range (x1, x2) vracia náhodné číslo v rozsahu x1 (vrátane) až x2 (okrem), čiže to isté čo x1 + random (x2-x1)
  • IRANDOM (x) vracia náhodné celé číslo v rozsahu 0 až x (ak x taky celé číslo, tak je rozsah vrátane x)
  • irandom_range (x1, x2) vracia reálne čísla v rozsahu x1 (vrátane) až x2 (vrátane), obe x1 i x2 musí byť celé čísla (inak sú zaokrúhlené nadol)
  • random_set_seed (seed) nastaví hodnotu seed (celé číslo), ktorá bude používaná pre generovanie náhodných čísel, hodí sa ak je treba opakovať rovnakú náhodnú rad generovaných čísel (pozor, aj niektoré akcie a samotný systém používajú náhodné čísla a seed platí pre všetko), pre zabezpečenie náhodnosti je zvykom seed naplniť časom spustenia programu
  • random_get_seed () vracia súčasnú hodnotu seed
  • Randomize () nastaví seed na náhodnú hodnotu
  • choose (VAL1, val2, val3, ...) vráti náhodne jednu z hodnôt, ktorých môže byť najviac 16
  • abs (x) vracia absolútnu hodnotu zx, čiže abs (5) rovnako ako abs (-5) sa rovná 5
  • sign (x) vracia aké má x znamienko (-1 záporné, 0 nula alebo 1 kladné)
  • round (x) zaokrúhli x na najbližšie celé číslo
  • floor (x) zaokrúhli x na celé číslo smerom nadol
  • ceil (x) zaokrúhli x na celé číslo smerom nahor
  • frac (x) vracia desatinnú časť x, čiže to čo je za desatinnou bodkou
  • sqrt (x) vracia odmocninu zx, kde x musí byť kladné
  • sqr (x) vracia x na druhú
  • power (x, n) vracia x na n-tú
  • exp (x) vracia e na x-tou
  • ln (x) vracia prirodzený logaritmus x
  • log2 (x) vracia dvojkový logaritmus x
  • log10 (x) vracia desiatkový logaritmus x
  • LOGN (n, x) vracia logaritmu xo základu n
  • cos (x) vracia cosinus x, kde x je v radiánoch
  • tan (x) vracia tangensu x, kde x je v radiánoch
  • arcsin (x) arkus sínus x, funkcia inverzná k funkcii sinus
  • ARccOS (x) arkus cosinus x, funkcia inverzná k funkcii cosinus
  • arctan (x) arkus tangens x, funkcia inverzná k funkcii tangens
  • arctan2 (y, x) počíta arkus tangens (y / x) a vracia uhol v správnom kvadrante (inak taky uhol počítaný z pomeru protiľahlej ku priľahlej)
  • degtorad (x) prevedie stupňa na radiány
  • radtodeg (x) prevedie radiány na stupne
  • min (VAL1, val2, val3, ...) vracia najmenší z hodnôt, môže mať najviac 16 argumentov a tie musia byť buď všetky číslo alebo všetky textový reťazec (string)
  • max (VAL1, val2, val3, ...) vracia najväčšiu z hodnôt, môže mať najviac 16 argumentov a tie musia byť buď všetky číslo alebo všetky textový reťazec (string)
  • mean (VAL1, val2, val3, ...) vracia priemer z hodnôt, môže mať najviac 16 argumentov a tie musia byť buď všetky číslo alebo všetky textový reťazec (string)
  • median (VAL1, val2, val3, ...) vracia medián, čiže prostredný prvok po zoradení hodnôt (pri párnom počte vracia menšia z hodnôt), maximálne 16 položiek a všetky buď číslo alebo všetky textový reťazec
  • point_distance (x1, y1, x2, y2) vracia vzdialenosť medzi bodmi (x1, y1) a (x2, y2), inak taky ide o dĺžku vektora
  • point_direction (x1, y1, x2, y2) vracia smer od bodu (x1, y1) k bodu (x2, y2) v stupňoch, inak ide o uhol vektora
  • lengthdir_x (ľan, dir) vracia x-ovú hodnotu vektora určeného dĺžkou (ľan) a smerom (dir)
  • lengthdir_y (ľan, dir) vracia ypsilonovou hodnotu vektora určeného dĺžkou (ľan) a smerom (dir)
  • is_real (x) vracia či je x číslom (čiže nie je textovým reťazcom)
  • is_string (x) vracia či je x textovým reťazcom (čiže nie je číslom)

Správne použité funkcie oživia vaše hry možnosťami aké by ste inak ťažko dosiahli.

Veľa šťastia s funkciami praje TomBen.


 

Všetky články v sekcii
Game maker - GML
Článok pre vás napísal TomBen
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
-
Aktivity