IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Recenzia notebooku Lenovo Legion Y520

Zhruba pred dvoma rokmi som uvažoval o kúpe výkonného notebooku pre stredne náročné hry a základné render videa. Dlhú dobu som strávil na internete hľadaním toho pravého, ktorý by mojim požiadavkám vyhovel. Narazil som na notebook Lenovo Legion Y520 za krásnych 20 000 Sk. Parametre mi vyhovovali, vzhľadovo bol viac než krásny, takže som sa rozhodol ho zakúpiť. Jediné mínus pri kúpe bolo, že predajca nedodával notebook s operačným systémom. Táto skutočnosť mi však nevadila a rovno som s notebookom zakúpil aj operačný systém Windows 10 Pro.

Recenzia hardvéru

Prvé dojmy

Po doručení a rozbalení krabice notebooku sa mi naskytol výnimočný pohľad na celé telo notebooku. Po zapojení na druhý monitor, klávesnica a myš, som notebook spustil. Prekvapil ma svojou tichosťou a silou podsvietenie klávesnice. Po inštalácii operačného systému, ktorá prebehla veľmi hladko, som úspešne nabootoval operačný systém. Nabootovanie bola otázka pár sekúnd, vďaka veľmi rýchlemu SSD disku. Po inštalácii základných programov, som sa rozhodol rozbehnúť nejaké tie základné hry (Minecraft, CS: GO, ...). Prekvapilo ma, že všetky hry išli plynulo a nekosila sa. Zvuk z integrovaných reproduktorov bol na profesionálnej úrovni, Full HD obraz krásne vykresľoval celú hru. Ďalej som rozbehol render jedného nenáročného 720p videa. Ventilátory sa síce poriadne rozbehli, ale do minúty bolo video vyrenderované bez najmenších problémov.

Recenzia hardvéru

Špecifikácia

• CPU: Intel Core i5-7300HQ 2,5GHz (Turbo Boost až 3,5GHz)
  • RAM: 8GB DDR4 SDRAM
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 1050 4GB
  • SSD: Samsung 128GB
  • HDD: Hitachi 1TB
  • 15.6 "Full HD display s rozlíšením 1920 x 1080 bodov
  • Wi-Fi ac, GLAN, Bluetooth, USB 2.0 / 3.0 / 3.1 Gen 1 a 3.1 Type-C, HDMI, HD kamera, čítačka pamäťových kariet, reproduktory Harman
Recenzia hardvéru

Popis

Na ľavej strane notebooku sa nachádza napájací konektor, konektor pre pripojenie siete LAN, USB 3.0, Audio port pre slúchadlá a konektor pre spustenie BIOSu (možno aktivovať pomocou sponky). Na pravej strane sa nachádza HDMI konektor, 2x USB 2.0, čítačka pamäťových kariet a 1x USB 3.1 Typ C. Na zadnej strane je len "výfuk" chladiacich ventilátorov.

Recenzia hardvéru
klady: zápory:
slušný výkon Spracovanie konektora LAN
tichosť Netradičné štart BIOSu
vynikajúci dizajn
dedikovaná GPU
Luxusné zvuk a display
USB 3.1 type c
Spracovanie

Spracovanie notebooku je na veľmi slušnej úrovni. Chladiaci systém funguje na jedničku, notebook je pri bežnej prevádzke nádherne tichý. Na podsvietenej klávesnici sa príjemne píše, to isté platí o rozloženie kláves. Touchpad je síce skvelý, ale poriadnu herná myš to skrátka nenahradí, preto ju odporúčam dokúpiť. Rozloženie konektorov mi vyhovuje.

Záver

Aj teraz po dvoch rokoch takmer každodenného používania musím uznať, že som si vybral dobre. Vnútro notebooku som zatiaľ ani raz nečistil a stále pracuje ako nový. Za ma jedine spokojnosť, jediné, čo mi trochu vadí, je netradične spracovaný konektor LAN a štart BIOSu, ale dá sa to prehryznúť. Zatiaľ ho používam ako náhradu za PC a môžem len odporučiť.

Galéria

Všetky články v sekcii
Recenzia hardvéru