IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Ako nahrať Content v MonoGame

Content v MonoGame je sprostredkovaný pomocou nástroja MonoGame Pipeline Tool. Tento nástroj je nainštalovaný s nástrojmi pre vývoj v MonoGame.

Po založení nového projektu sa vygeneruje zložka Content /, v ktorej je súbor Content.mgcb. Ak sa po dvojkliku neotvorí priamo, alebo sa neponúkne ako sa má súbor otvoriť, otvorte ho pravým kliknutím na Content.mgcb a výberom Open With ...

Otvoriť v MonoGame Pipeline Tool - C # - Tvorba hier v MonoGame

A výberom MonoGame Pipeline Tool. Pre nastavenie predvoleného otvárania toho súboru v MonoGame Pipeline Tool, ešte pred potvrdením, teda kliknutím na OK, klikneme na Set as Default. Či sa nastavil na predvolené poznáte podľa (Default) pri názve vo výbere ako na nasledujúcom obrázku:

Otvoriť v výber - C # - Tvorba hier v MonoGame

Content v MonoGame

Content pipeline u Monogame funguje podobne ako u starého XNA, ak ste s ním niekedy pracovali. Je možné pretiahnuť obrázky, hudbu, atď ... do zložky Content / a používať ich. Content Manager sa postará o kompiláciu do súborov typu .xnb.

Pri pridávaní obsahu sa objaví dialóg, ktorý po nás chce zistiť ako má so súborom naložiť. V predvolenom stave, ktorý je najžiadanejší variant, je skopírovať súbor do zložky projektu. Stačí potvrdiť a máme obsah na použitie v našej hre.

Vytvorenie fontu alebo jedného z ďalších špecifických obsahov (Effect, Sprite Effect) je podobne jednoduché ako pretiahnutia obrázkov, hudby, atď .. Stačí pravým klikom na project Content a pod záložnú Add vybrať New Item ...

Pridať obsah do projektu - C # - Tvorba hier v MonoGame

A vybrať typ, ktorý potrebujeme:

Výber typ obsahu - C # - Tvorba hier v MonoGame

Po vytvorení uvidíme obsah pridaný v projekte a v záložke Properties je možné upraviť nastavenia. Pre začiatok alebo väčšinu projektov je však pôvodné nastavenie dostačujúce.

Pre úpravu fontu a zmenu fontu, veľkosti a počtu znakov ako u pôvodného XNA stačí dvakrát poklepať a otvorí sa XML, ktoré môžeme, podľa ľubovôle editovať.

Skompilované súbory

Súbory sa kompilujú pri buildu projektu. Pre testovanie kompilácie a zabezpečenie, že obsah sa skompiluje bez chýb, môžeme v MonoGame Pipeline Tool pod základnou ponukou okná použiť tlačidlo Build a Rebuild. Po kliknutí sa obsah prevedie na .xnb súbory. Vybehne podrobný zápis o súbore, ako dlho trval a či sa podarilo úspešné kompilovanie.


 

Všetky články v sekcii
C # - Tvorba hier v MonoGame
Článok pre vás napísal Jakub Lásko[Saarix]
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Věnuji se programování v C#, MonoGame a Unity.
Aktivity