V tomto tutoriálu sa pozrieme ako vymodelovať v Google SketchUp
pokročilejšie model dotykového mobilu.
Kostra
Zo začiatku si pripravíme hrubú kostru celého mobilu ktorú potom budeme
upravovať. Môžete pri modelovaní použiť aj rozmery typické pre mobil ale
ja ich v tomto tutoriálu používať nebudem. Najprv si vytvoríme obdĺžnik v
tvare mobilu ktorý následne vyzdvihneme pomocou nástroja Push / Pull a
výsledok vyzerá takto:
Potom pomocou nástroja Offset nepatrne zmenšíme obdĺžnik konštrukcie a
ten potom bude tvoriť displej. Ale aby sa pod displej vošli tlačidla
vytvoríme kúsok nad dolným koncom menšieho obdĺžnika tvoriaceho displej
čiaru vedúca naprieč celej hornej časti telefónu. Potom prebytočnú dolnej
zvyšok zmažeme a zatiaľ vyzerá celá mobil asi takto:
Stále však celý mobil vyzerá skôr ako PDA z 90. rokov a máme stále dosť
práce pred sebou.
Dizajn
V tejto časti tutoriálu upravíme vzhľad telefónu. Začneme tým že
upravíme rohy telefónu. Pomocou nástroja Arc urobíme na dolnom ľavom rohu
polkruh takého tvaru aký sa hodí k rohom telefónu. Potom polkruh
skopírujeme a otočíme pomocou nástroja Rotate na vhodnú pozíciu k pravému
dolnému rohu. Väčšinou sa netrafíte pri otáčaní a usadzovaniu úplne
presne a tak odporúčam pre istotu spojiť čiarou u spojov ručne ale tak aby
to do vzhľadu zapadalo. Toto je však najjednoduchšie riešenie a ponúka sa
aj iné ako treba všetko starostlivo odmerať a pomocou úsečiek a ich stredov
docieliť rovnaký výsledok ale oveľa presnejšieho lenže tento postup sa do
tutoriálu dávať nehodí pretože by bol extrémne dlhý a nudný pretože
hádam že by asi nie každého bavilo čítať všetko to ako a kde nakresliť
toto a tamto. No a výsledok vyzerá nejako takto:
![Google SketchUp](images/272/sketchup8.jpg)
Ale ty polkruhy sme tam neurobili pre nič za nič. Pomocou nástroja Push /
Pull zmenšíme až sa nám zobrazí na červeno popisok značiace limit.
Určite ste si všimli že už v spodnej časti telefónu nie sú rohy a
telefón už vyzerá lepšie. Teraz začneme pracovať na tlačidlách. Na
našom telefóne budú spolu 4 tlačidlá - späť, domov, obľúbené
aplikácie a hľadať. Na nasledujúcom obrázku je vidieť načrtnutie
jednotlivých častí kde budú jednotlivé tlačidlá. Všetko je robené
pomocou úsečiek a ich stredov.
Do jednotlivých políčok nakreslíme ikonky znázorňujúci vyššie
popísané tlačidlá. Po nakreslení všetkých tlačidiel a vymazanie
nepotrebných rámov by mal výsledok vyzerať takto:
Teraz to už vyzerá ako skutočný mobil. V nasledujúcej podkapitole sa
vrhneme na detaily ako je zabudovaný reproduktor alebo fotoaparát.
Doplnky
Začneme fotoaparátom. Otočte si pohľad na zadnú časť mobilu a v mieste
kde zhruba by ste chceli urobiť fotoaparát nakreslite vodorovnú čiaru
tiahnuci sa cez celú zadok telefónu. Môžete to urobiť napríklad takto (Tie
čiary sú tu len kvôli presnosti):
Teraz však fotoaparát musíme doladiť. Pomocou nástroja Offset zmenšíme
asi o 75% koliesko ktoré predstavuje fotoaparát a potom toto urobíme opäť
ale tentoraz len asi o 40%. Vznikne nám niečo ako terč. Potom oba kruhy
nepatrne zatlačíme pomocou nástroja Push / pull dovnútra, väčší kruh
menej a menšie kruh viac. Výsledok vyzerá takto:
Fotoaparát doladíme za chvíľu kedy sa budeme venovať textúram. Teraz
vytvoríme postranné vstup pre miniUSB. Opäť otočíme kamerou na prednú
stranu a na ľavej strane vytvoríme obdĺžnik zodpovedajúce rozmerom
zástrčky na miniUSB. Kto si nie je istý môže sa samozrejme pozrieť na svoj
mobil ktorý ani nemusí byť nutne dotykový stačí keď má zástrčku
miniUSB. Len pre inšpiráciu pridávam obrázok aké zhruba použiť rozmery:
Potom zástrčku trochu prehĺbime a vnútri urobíme mini obdĺžnik ktorý
bude veľmi tenký ale zároveň veľmi široký. Zástrčka bude vyzerať
zhruba takto:
Pre väčšiu realistickosť môžete pridať pri tom obdĺžnika vnútri zo
zdola drážky. Teraz sa ale pozrieme a vymodelujeme posledná vec pred
otexturováním a tou je vymodelovanie mikrofónu. Najprv nakreslíme na hornú
časť mobilu obdĺžnik spojený s úplne najvyššou čiarou na našom mobilu
a následne mu zošikmíte rohy a potom mu pridáme niekoľko veľmi malých
koliesok (asi tak 20) a celý mikrofón bude vo finále vyzerať asi takto:
Teraz sa vrhneme na textúry.
Textúry
Toto už je záver článku, kde sa budeme snažiť otexturavať celý náš
model. Najprv obrazovka, tá môže mať buď veľmi tmavo šedú textúru nie
však čiernu alebo si stiahnite nejakú textúru treba prostredie android a
potom to vyzerá ako keď je telefón zapnutý. Potom by to chcelo otexturavať
okolí obrazovky to je štandardne čierne. Mikrofón môže byť napríklad
sivý. A potom je na rade zadok telefóne tá môže byť tiež treba sivá. A
teraz fotoaparát, najprv otexturujte vnútro a potom cez celý vnútrajšok
nakreslite naprieč čiaru a zrazu vnútro zmizne. Potom to otexturujte nejakú
priehľadnou farbou.
finálna podoba