Programátorská súťaž GeekWork 2016
Máme tu opäť leto a ITnetwork spolu s e-shopom geekshirts.cz vyhlasujú programátorskú súťaž GeekWork 2016! Naprogramuj jednoduchú webovú hru a vyhraj geekovská tričká pre svoj tím! Bude to zábava a času je dosť, poďme si potrénovať myslenie a ukázať, čo v nás je
Ikony duchov: http://thvg.deviantart.com/ Novinky
- 17.10.2016 - Pridelenie 100 bodov účastníkom súťaže
- 12.10.2016 - Zverejnenie celkového bodového ohodnotenia jednotlivých hier
- 10.10.2016 - doriešenie technických detailov ohľadom hier, všetky došlé hry sú na sieti publikované a môžete si ich zahrať. 2 porotcovia majú dohodnoceno, na posledného sa čaká.
- 2.10.2016 - Prijatie hier a kontrola funkčnosti, pozri komentáre k tomuto článku
- 29.9.2016 - Súťaž predĺžená do 2.10.
- 21.7.2016 - Pridané záznamy z prednášok o JavaScripte - JavaScript a technológie na ňom postavenej: a Grafika na webe. Najmä tá druhá z nich vám určite výrazne pomôžu pri súťaži, ak ste v tejto oblasti nováčikmi.
- 6.7.2016 - Vyhlásená súťaž
Termíny súťaže
- Uzávierka pre prihlásenie tímov je 31. júla 2016
- Uzávierka pre odovzdanie hotovej hry je 2. októbra 2016.
- Výsledky vyhlási porota 7. októbra 2016.
Ceny
Hrá sa o ceny, ktoré venoval e-shop geekshirts.cz. ľubovoľná tričká pre členov 3 víťazných tímov. Získate tiež špeciálne ocenenie do portfólia.
Všetci účastníci tiež dostanú body pre prémiové články, či vás lákalo naučiť sa pokročilú problematiku, teraz máte šancu
Prihlásené hry
miesto | náhľad | Názov hry | body |
---|---|---|---|
1. | logic | 93% | |
2. | Konzolové dobrodružstvo 2 | 90% | |
3. | The Cry of the Owl | 88% | |
4. | Raiders of the Galactic order | 83% | |
5. | RPGeek | 80% | |
6. | Game done in 7 hours | 73% | |
7. | 10kGames | 68% | |
7. | DriftRods | 68% | |
8. | Isometris | 63% | |
9. | Lockpicker simulator | 37% | |
10. | Uvar si svoje pivo | 35% |
Los Suricatos
No One Escapes
Konzolové dobrodružstvo II - Po zotmení
Isometris
DriftRods
Game done in 7 hours :)
10kGames
Uvar si svoje Pivo!
LockPickerSimulator
Pravidlá
- Hra bude spustiteľná v aktuálnych verziách najpoužívanejších webových prehliadačov (stačí Chrome a Firefox, v IE stačí keď hra zobrazil link na stiahnutie naozajstného prehliadača) a bude mať rozumnú veľkosť (asi do 50MB).
Prečo má byť hra pre web? Pretože v praxi (= až budete hľadať prácu ako programátor) po vás budú v naprostej väčšine prípadov chcieť webové technológie. Stačí sa pozrieť kamkoľvek na inzerciu práce v IT, pokojne aj u nás. Hry sa samozrejme pre dekstop robia a je to jediný druh aplikácií, ktorý má pre desktop dnes vôbec zmysel robiť, však nemá zmysel učiť sa tu niečo minoritného (aká je šanca, že budete v budúcnosti programovať hry? Pravdepodobne moc vysoká nebude). Učiť sa webové technológie (to najžiadanejšie, čo väčšina z vás bude v živote robiť) na hrách (to čo vás najvíce baví) nám príde ako dobrá motivácia.- Hra môže fungovať na báze real-time javascriptové hry (napr. Alá Angry birds), ale rovnako tak dobre to môže byť ťahová hra typu Travian / Bitefight, kde hrá úlohu skôr backend a JS prakticky nepotrebujete. Rovnako tak dobre môžete napísať adventúru, kde sa hráč bude pohybovať po mape napr. Len pomocou obyčajných odkazov s minimálnou prímesi nejakého JavaScriptu pre inventár. Báť sa nemusíte ani WebGL.
- Hra nesmie nijako poškodiť počítač užívateľa a ani vyžadovať inštaláciu akýchkoľvek doplnkov (Flash a podobne).
- Hra bude voľne šíriteľná pod licenciou freeware a ideálne bude obsahovať aj zdrojové kódy, aby sa z nej mohla komunita poučiť.
- Hra bude obsahovať úvodnú obrazovku s logom súťaže. Obrazovka bude v hre ukázaná počas aspoň 4 sekúnd a je k stiahnutiu nižšie (biela a čierna varianta):
- Limitov pre hru je minimum a to ako zdola, tak zhora. Môže byť jednoduchá aj zložitá, krátka i dlhá, na žánru nezáleží. Urobte hru takú, aby vás to bavilo
- Súťažiaci tím môže prihlásiť ľubovoľné množstvo hier. Jeden člen nemôže byť vo 2 tímoch naraz. Tím môže obsahovať od 1 do 3 členov.
- Do súťaže budú zaradené všetky tímy, ktoré sa zaregistrujú do uvedeného termínu a dodajú funkčné hru do uzávierky.
- Kapitán každého tímu si založí (ak už nemá) programátorské portfólio tu na ITnetwork. Do žiadosti uvedie, že chce prihlásiť hru do súťaže GeekWork 2016 a aby formulár prešiel, priloží napr. Prázdny súbor. Schválenie žiadosti zvyčajne trvá niekoľko dní. Potom pridá stránku hry, kde vyplní jej názov, popis o čom bude a zoznam členov jeho tímu. Hre nastaví sekcii "Geekwork 2016" a článok publikuje. Tým je hra prihlásená do súťaže a objaví sa v zozname hier vyššie. K hre môžete dodávať počas vývoja screenshoty a ďalšie informácie o aktuálnom stave jednoducho editáciou článku.
- Hrateľná verzia hry nesmie vyjsť skôr, než po skončení súťaže (na webe hry môžete hru sprístupniť, ale maximálne vo forme dema). Pokiaľ máte nejakú rozpracovanú hru, ktorá ešte nebola zverejnená v podobe, aby sa dala plnohodnotne hrať, môžete ju do súťaže prihlásiť.
- Hra by mala aspoň na chvíľu zabaviť, nemusí obsahovať desiatky levelov, ale mala by sa hrať dlhšie, ako 10 minút.
- Hra nebude urážlivá, vulgárne, erotická, brutálny, komunistická a tak ďalej, určite viete čo máme na mysli.
- Ak sa v hre objavia bug, je možné poslať opravu aj po uzávierke, pokiaľ bude chybu len opravovať a nebude dodávať novú funkcionalitu. Malo by sa jednať o drobnú opravu, nie doprogramovanie polovice enginu
- Vyhradzujeme si možnosť tieto pravidlá v prípade nutnosti pridať ao tejto skutočnosti vás informovať.
Hodnotenie hier
Hry bude hodnotiť porota, v ktorej je zastúpené niekoľko členov. Hra sa bude hodnotiť ako z hľadiska game dizajnu a hrateľnosti, tak z hľadiska programátorského, teda podľa použitých nástrojov, zaujímavých techník a podobne. Originálne nápady majú samozrejme vyššiu šancu na výhru, ale to neznamená, že sa to nemôže stať napríklad aj dobre spracovanému Pacman alebo textovke. Inšpiráciu si môžete vziať z minulých súťaží:
Porota
Nebojte, video je len na odľahčenie, budeme na vás dobrí Hry bude hodnotiť niekoľkočlennou porota. Každý porotca dá hre od 1 do 10 bodov a tiež slovné hodnotenie. Výsledky sa spriemerujú, každý porotca má rovnakú váhu. Každý sa zameriava na niečo iné.Keby nebolo čokoľvek jasné, pýtajte sa v komentároch.
Tešíme sa na vaše hry,
ITnetwork.cz a geekshirts.cz