Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

My new House in the woods

Táto hra je moja prvá hra, ktorú vytváram v Unity. Unity zatiaľ moc nepoznám, absolvoval som zatiaľ len jeden kurz. Možno robím niektoré veci zbytočne zložito a horšie cestou, ale zatiaľ čo vytváram túto hru, tak sa učím ďalej a dúfam, že do konca súťaže vytvorím solídny hru.

S programovaním hier som začal v Jave s knižnicou LibGDX. O nejaký čas neskôr som sa nejakú dobu učil C ++ a potom Unreal Engine, lenže tam trvá celkom dosť dlhú dobu kompilácie (teda aspoň pre mňa) a tak som od toho nakoniec upustil a začal s Unity. A Unity sa mi dosť zapáčilo a som rád, že som sa k nemu nakoniec dostal.

Čo vytváram za hru

Je to hra, v ktorej hráč zdedí po dedovi, ktorého nepoznal, dom, ktorý sa nachádza v lese a ktorý sa rozhodne preskúmať. Je to celkom ďaleko od miesta, kde hráč žije, tak tam jede vlakom. Lenže musí niekoľkokrát prestupovať a vlak, na ktorý mal hráč prestúpiť, hráč nestihol, pretože mal vlak meškanie. A tak musel ísť pešo. Keď už konečne dorazí na miesto, kde sa má dom nachádzať, tak už je tma a hráč si musí svietiť na cestu baterkou.

Keď už hráč príde do svojho nového domu, tak namiesto toho, aby ho mohol v pokoji preskúmať, prestane ísť elektrina a hráč bude musieť nájsť a nahodiť poistky. A viac o príbehu vám už nepoviem, aby som vám nepokazil prekvapenie a tiež preto, že to ešte neviem: D Ešte úplne neviem, ako to bude pokračovať a možno niečo z toho čo som napísal ešte zmením. Ak hru dokončím, tak dúfam, že vás napríklad na pol hodinky zabaví a nebude to úplná nuda:-)

Môj tím

Hru vytváram sám.

Kedy som s hrou začal

Hru som začal vytvárať 1. 7. 2020, a potom, čo som sa za pár dní dozvedel, že je na itnetwork.cz súťaž, som sa rozhodol, že sa na ňu tiež prihlásim.

Čo k vytváraniu hry používam

Hru vytváram v Unity. 3D modely modeluj v Blenderu a textúry upravujem v Kriti. Zvuky som zatiaľ sťahoval z internetu, ale možno si nejaké vytvorím aj sám.

Update

Hra je dokončená, ale nedopadlo to úplne tak, ako som si predstavoval. O hru som postupom času stratil záujem a chcel som ju nejako rýchlo dokončiť. Jedným z dôvodov, prečo som o hru stratil záujem, bolo, že som sa začal učiť k textúrovanie objektov používať Substance Painter. Došlo mi, aké fantastické textúry môžem s týmto programom vytvoriť a ako sú oproti tomu textúry, ktoré som doteraz robil len v Kriti, divné. Ďalším dôvodom bolo, že som si to moc nenaplánoval a potom som v tom mal celkom chaos a zle sa mi na tom pracovalo. Nabudúce si budem musieť ujasniť, čo chcem vlastne vytvoriť a viac si to rozplánovať. Nie je to síce hra, ktorú som si predstavoval vo svojej hlave, ale získal som jej tvorbou dobré skúsenosti a som za ne rád:)

Hodnotenie poroty

Tento projekt sa zúčastnil súťaže ITnetwork summer 2020.

porotca bodov hodnotenie
Zdrojákoviště Unity - 3D hry
David Čapka
8 Naozaj dobrý základ hororovej hry, ktorý sa potom však premení na otváranie stále tej istej skrinky v tucta miestností, aby človek našiel kľúč, ktorý potom vedie zas do ďalšej miestnosti so skrinkami a tak stále dokola. Les je pekné prostredie a naozaj smekám za to, ako si navrhol ten dom, pretože sa v ňom dá jednoducho stratiť, má to prízemie, takú tú verandu ako sa chodí okolo vonku, to pekne spestrí, podkrovie a pivnica, moc pekný priestor! Naplnil si to ale celé pár modely, cením, že si je robil asi sám, na druhú stranu sú veľa low-poly a väčšinou zložené len z pár na seba postavených kvádrov, tak prečo dať do domu 20x tú istú lavicu? Občas tam je náznak ako "toto je kuchyňa", "toto je kúpeľňa", ale to je tým, že je v miestnosti navyše umývadlo, inak tam je zas tá lavica a skrinka, stačilo by pár simple modelov navyše a trochu kreativity a ten dom , ktorý je fakt, fakt dobrý, by vyzeral dobre aj zvnútra. Každá miestnosť / sada miestností by mala mať nejakú dominantu a mali by mať iný feeling. V pivnici sa cítim skoro rovnako, ako v podkroví, chcelo by to nejaké zvlhnuté tehlovej stene. Keby tam bolo pár jump-Scar a pár modelov navyše, aby to neboli miestnosti typu Wolfenstein 3D, kde bolo všetko jedáleň / chodba, dal by som 10 bodov. Hrozne to zhadzovali to pomalé chodenie, čakať, až ujdeš pár metrov, nie je zábavné. Čo sa mi zas veľa páčilo bol systém úloh a komentárov hrdinu. Toto je fakt kúsok, ktorý by som tu rád videl niekedy ešte raz a dorobenie, má to potenciál. A nebuď otrávený z toho, že vieš niečo urobiť lepšie, prečítaj si niečo o vývoji Duke Nukem Forever: D Chce to jednoducho nastaviť nejakú kvalitu a tú potom dodržiavať a už to nepředělávat.
Zdrojákoviště Unity - 3D hry
Samuel Hél
8 Horrorovka, ktorá vás zo začiatku vtiahne do lesa a tak priamo aj do deja. Hre nechýba české ani anglické titulky. Všetko sa potom odohráva v obrovskom dome, každá miestnosť je veľká a má veľa skríň, stolov, komôd ... Občas vaša postava na nejakú miestnosť reaguje, čo vo vás zanechá menší pocit nudy. Skrine a komody sa dajú otvoriť, tak sa tu môže ukrývať nejaký item. Musíte ich všetky preto otvoriť a pozorne hľadať. Bohužiaľ to bol vždy len kľúč a raz aj kód do sejfu. Sejf bol pre spestrenie dobrý, tak aj prechádzka cez balkón, kde na vás zízajú temné stromy. Vtipné je, že som si izby so sejfom všimol, až som prechádzal druhýkrát miestnosť po miestnosti. Hra má na horrorovku iba strašidelný zvuk a miesto, jumpscary a podobne ju bohužiaľ chýba. Prechádzanie izieb a otváranie všemožných skriniek mi potom prišlo ako otrava, tak ako pomalá chôdza. Hre chýba ešte ďalší vývoj pre dokončenie a doladenie.
Zdrojákoviště Unity - 3D hry
michal Čapka
8 Pekná hra s príbehom, ktorá sa mi veľmi páčila. Zo začiatku mi navodila perfektnú atmosféru a ja netrpezlivo (a zároveň tak trochu vystrašene) čakal na prvý jump scare. Ten bohužiaľ neprišiel:( Po chvíľke sa z hry stalo monotónna hľadanie kľúčov, ktoré ma moc nenadchlo. Chýbala mi tam nejaká akcia, ako napríklad nejaká príšera, duch, alebo trebárs len občas strašidelné pootvorenie dverí, ktoré by hráča vystresovalo a donútilo ho sa báť. Alebo naopak nejaké spestrenie v podobe riešení hádaniek, rébusov a pod., Ako napríklad v prípade kódu k sejfu (trochu mi to pripomínalo starú dobrú Amnesia, kde těchhle vecí bolo plno). Hra bola inak doplnená vtipnými hláškami a peknou grafikou, ktorú si autor sám spracoval v Blenderu, za čo smekám.

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 13x (294.35 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#

 

Všetky články v sekcii
Zdrojákoviště Unity - 3D hry
Článok pre vás napísal Jiří S.
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
.
Aktivity