dodání ihned! nové
Hledáme programátora do rostoucího týmu ITnetwork.cz, 100% home office, 100% flexibilní pracovní doba. Více informací
Black Friday je tu! Využij jedinečnou příležitost a získej až 80 % znalostí navíc zdarma! Více zde
BF

1. diel - Úvod do HTML a váš prvý web

Vitajte v prvej lekcii on-line kurzu o tvorbe jednoduchých webových stránok. Jazyk HTML je základom pre tvorbu webov. Sám o sebe je veľmi jednoduchý a všetky webové stránky ho využívajú. Zložitejšie weby HTML miešajú s niekoľkými ďalšími jazykmi, niektoré z nich si v seriáli tiež ukážeme. Prejdeme úplné základy HTML a vytvoríme svojej jednoduchej prvej stránky, ktoré umiestnime na internet.

Editor

K písania HTML kódu nebudeme používať poznámkový blok, pretože mu chýba mnoho funkcií. Medzi ne patrí najmä prehľadné zvýrazňovanie kódu alebo podpora kódovania češtiny a koncov riadok. Stiahnite si teda nejaký múdrejší editor. Na začiatku si vystačíme s českým editorom PSPad, ak ho nemáte, stiahnite si ho a nainštalujte. Pre vážnejšie projekty je potreba tzv. IDE, čo je pokročilejšie editor, ktorý navyše aj napovedá tagy, kontroluje čo píšete a podobne. Veľmi odporúčam IDE od JetBrains, v ktorých programujeme ITnetwork. Pre HTML sa hodia webstore alebo PhpStorm, ak plánujete neskôr pracovať aj v PHP.

Spustite si PSPad a v menu hore vyberme vo časti Formát hodnotu UTF-8.

Nastavenie UTF-8 v PSPadu

Tým sme nastavili spôsob kódovania (najmä) českých znakov. Kódovanie UTF-8 sa využíva u všetkých správne napísaných webov. Windows bohužiaľ UTF ako predvolené kódovanie nepoužívajú, z toho dôvodu nie je predvolený ani tu v PSPadu. Je veľmi dôležité, aby ste svoje stránky editovali iba v editoroch čo UTF-8 podporujú, inak dôjde k rozbitiu diakritiky. Napríklad je zlý nápad vytvoriť stránky v PSPadu a potom do nich niečo dopísať v Poznámkový blok.

Prvá webová stránka

HTML stránku je veľmi jednoduché vytvoriť, je to vlastne len textový dokument. Vytvorme nový súbor (Menu Súbor -> Nový) a ako typ súboru vyberieme z ponuky HTML.

HTML editor

Tým sme založili novú HTML stránku. PSPad nám už nejaký kód predpripravili, ten ale nebudeme používať, preto všetok text zmažte a napíšeme si ho znova.

HTML sa skladá zo značiek (tzv. Tagov). Samo o sebe umožňuje hlavne dodávať prvkom (ďalej elementom) na stránke určitý význam a to je aj jeho hlavná úloha. Predtým sa používal aj na grafické štýlovanie stránok, ale pretože vzniknuté weby boli neprehľadné, bol obmedzený len na webový obsah.

Tento výukový obsah pomáhajú rozvíjať nasledujúce firmy, ktoré možno hľadajú práve teba!

Tagy slúži na to, aby sme nimi mohli obaľovať text a tak mu dávať určitý význam (napr. Toto je dôležitý text, toto nadpis, zoznam, tabuľka). Tagy sa píšu do špicatých zátvoriek. Veľmi špecifickým tagom je odkaz, ktorý umožňuje prechádzať medzi jednotlivými stránkami a tak je previazať. Od toho skratka HTML (Hyper Text Mark Up Language = odkazové a značkovací jazyk).

HTML súbor má určitú štruktúru. Na začiatok súboru vložíme tzv. Doctype:

<!DOCTYPE html>

Tým definujeme, že textový súbor je HTML dokumentom. Výkričníka si zatiaľ nevšímajte, proste sa tam píše :) Ďalej definujeme samotný HTML dokument. Ten je rozdelený na 2 časti - hlavičku a telo. Hlavička obsahuje informácie pre prehliadač a vyhľadávače, v tele nájdeme samotný obsah webovej stránky.

Upravme náš súbor, aby vyzeral takto:

<!DOCTYPE html>

<html lang="cs-cz">
    <head>
    </head>

    <body>
    </body>
</html>

Na ďalšom riadku otvárame tag html, tým oznamujeme, tu odtiaľ bude začínať naše HTML stránka.

Nasleduje hlavička, ktorá je vložená v tagu

U začiatku HTML si všimnite atribútu lang, ktorý definuje jazyk stránky. Atribút je nejaká rozširujúce informácie k určitému HTML elementu. Tu hovorí, že HTML stránka je v češtine. Hodnoty atribútov sa píšu do úvodzoviek, k atribútom sa ešte vrátime.

Presuňme sa do hlavičky a medzi jej začiatok a koniec vložme informáciu o kódovaní. Robí sa to tagom meta s nasledujúcou syntaxou (zápisom):

<meta charset="utf-8" />

Všimnite si lomítka na konci tagu, takto sa ukončujú nepárové tagy, teda tie, ktoré nemajú 2 časti (začiatok a koniec), ale píšu sa iba raz. Medzi ne tag meta patrí. Pri každom tagu si počas seriálu povieme, či je párový alebo nepárový. Kódovanie sme nastavili na UTF-8.

Ako ďalší riadok pridajme do hlavičky titulok. Jedná sa o párový tag s názvom title, dovnútra tagu napíšeme text titulku.

<title>Moje první webová stránka</title>

Celý váš HTML dokument by mal teraz vyzerať takto:

<!DOCTYPE html>

<html lang="cs-cz">
    <head>
        <meta charset="utf-8" />
        <title>Moje první webová stránka</title>
    </head>

    <body>
    </body>
</html>

Hlavičku už máme zatiaľ vyplnenú, teraz sa presuňme do tela (body), čo je tá časť stránky, ktorá je v prehliadači vidieť.

Do tela si vložíme dva odseky textu. Využijeme na to párový tag

(ako paragraph = odsek). V HTML je všetko ako element, aj text tu nemôžeme nechať len tak plávať, ale musí byť obalený na jednotlivé odseky.

<p>Toto je moje první webová stránka, zatím na ní nic není, ale i tak jsem s ní spokojen</p>
<p>Toto je druhý odstavec</p>

Vytvorte si na disku nejakú zložku (napr. Prvá stránka), do ktorej súbor teraz uložte. Pri ukladaní ho nazvite index.html

Keď súbor teraz otvoríte vo webovom prehliadači, mali by ste vidieť váš prvý web. Bude vyzerať ako obrázok nižšie :) Ak tak nevyzerá, nezúfajte a stiahnite si súbor s hotovým webom na konci článku. Môžete sa tak pozrieť, kde ste urobili chybu.

Moje první webová stránka
index.html

Poznámka: HTML stránku možno definovať aj inak a určite sa stretnete s odlišnými definíciami. Táto je však najstručnejšie a najmodernejšie. Náhľad stránky dokáže zobraziť aj PSPad, ten ale používa zastarané jadro IE a moderné tagy v ňom nefungujú, preto ho nepoužívajte.

V budúcej lekcii, Základné HTML tagy , si uvedieme ďalšie tagy, ktoré budete pre váš web potrebovať.


 

Mal si s čímkoľvek problém? Stiahni si vzorovú aplikáciu nižšie a porovnaj ju so svojím projektom, chybu tak ľahko nájdeš.

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 3184x (299 B)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku HTML a CSS

 

Všetky články v sekcii
Webové stránky krok za krokom
Preskočiť článok
(neodporúčame)
Základné HTML tagy
Článok pre vás napísal David Čápka
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
3 hlasov
David je zakladatelem ITnetwork a programování se profesionálně věnuje 13 let. Má rád Nirvanu, sushi a svobodu podnikání.
Unicorn university David sa informačné technológie naučil na Unicorn University - prestížnej súkromnej vysokej škole IT a ekonómie.
Aktivity

 

 

Komentáre

Avatar
Mircosoft
Redaktor
Avatar
Mircosoft:24.8.2011 10:50

Jestli to má být pro začátečníky, tak ještě doplním:

  • BOM = byte order mark, čili informace o tom, v jakém pořadí budou byty ve vícebytových číslech (little/big endian).
  • dir="ltr" v tagu html znamená (pokud se nepletu) direction left-to-right, čili směr textu zleva doprava, aby bylo jasné, že to není arabsky (IMHO default, takže by se to snad ani nemuselo psát).
  • Obalovat veškerý obsah stránky do extra elementů není v HTML povinnost, ale doporučení pro zlepšení přehlednosti (i text jen tak plavající na stránce je vlastně obalen v body, takže žádná pravidla neporušuje). Nevím jak v XHTML. Každopádně je to moderní a nic tím nezkazíte :).
  • Podobně ukončovací lomítko na konci nepárových tagů - pro XHTML povinné, pro normální HTML jenom doporučené. Čili když tam bude, je to vždycky OK; když tam nebude, stránka nebude splňovat všechny dnešní normy.
 
Odpovedať
24.8.2011 10:50
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na Mircosoft
David Čápka:24.8.2011 11:24

ltr je asi opravdu zbytečné, asi je to defaultní. S BOM jsem nechtěl začátečníky mást, píši to jen jako poznámku na konec článku, protože úplně vidím, jak by sem začal někdo rýpat, že Windows1250 není standardní kódování. Jen vysvětluji pro pokročilejší, proč ho používám (BTW defaultní je třeba i v PSPadu, také vědí proč).

Text mimo odstavce je dost velká prasárna, možná to není nevalidní, ale každopádně by se to tak psát nemělo a proto to zde zdůrazňuji. Už jenom proto, že to bude vypadat ošklivě, k novému odstavci budeš muset nutně používat br, nepůjde to stylovat a nebude to sémantické, protože třeba 10 odstavců uvidí prohlížeče a vyhledávače jako jeden. Nevím, jak se vyhledávače na stránkách pohybují, ale pokud nějak pracují s odstavci (což pravděpodobně ano), mohlo by je to zmást.

Podobně je to s uzavíráním tagů, neuzavřené nepárové tagy jsem již neviděl několik let. S tím XHTML a HTML to není tak jednoduché, ono se totiž nejdříve v HTML lomítko nepsalo, pak HTML mělo nahradit XHTML a tam bylo povinné. HTML5 však není (i když původně návrhem mělo být) XHTML, nicméně některé jeho vlastnosti si zachovalo. Každopádně je dobrou praktikou tato lomítka psát.

Odpovedať
24.8.2011 11:24
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Mircosoft
Redaktor
Avatar
Mircosoft:24.8.2011 11:35

Ten text mimo odstavce jsem myslel třeba jako krátkou stránku tvořenou jedním odstavcem nebo třeba text prokládaný tabulkami. Stylování a odřádkovávání je pak ovšem samozřejmě problém, s tím naprosto souhlasím.

 
Odpovedať
24.8.2011 11:35
Avatar
Daniel Vítek
Redaktor
Avatar
Daniel Vítek:20.1.2012 9:32

Také můžete použít

<i>Napíše se to kurzívou</i>
<b>a tohle tučně</b>
Odpovedať
20.1.2012 9:32
Na síti působím už pěknou řádku let. Pokud budeš něco potřebovat, písni mi, pokusím se ti poradit :)
Avatar
marmik
Člen
Avatar
marmik:3.6.2012 21:13

Článek dobrý,ikdyž by asi měly být opravdu vysvětleny všechny uvedené komponenty.Jen mě trochu jako nováčka zařáží návaznost odpovědí na příspěvky v diskusi,je to dost nepřehledné a musím koukat po datu příspěvků.Měl by tam být trochu výraznější strom,abych věděl jak jdou odpovědi po sobě.

Odpovedať
3.6.2012 21:13
když si nevíš rady se svým satelitem,vyhledej supportsat.cz
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na marmik
David Jančík:3.6.2012 21:51

Odpovědi jsou řazené od nejnovější po nejstarší. Pokud někdo odpoví na příspěvek jeho komentář se zařadí s odsazením právě pod ten příspěvek na který reaguje.

Odpovedať
3.6.2012 21:51
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na marmik
David Čápka:3.6.2012 22:07

Co přesně není v článku vysvětleno? Je tam malinký zdroják a podtím popsaný každičký řádek a dokonce i odkaz na editor, co by sis ještě představoval?

Díky, připravujeme druhý vzhled fóra, bude jak říkáš, jen dle data.

Odpovedať
3.6.2012 22:07
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
marmik
Člen
Avatar
Odpovedá na David Čápka
marmik:5.6.2012 20:44

To jak psal user Microsoft ltr atd. to jsem se dočetl právě až ze zpráv pod článkem.
Není to asi tak podstatné,ale je dobré vědět co to je hned v článku.
Jinak si samozřejmě cením každého polopatického návodu.Sám občas musím nějaký vytvořit a vím co to dá práce,aby to bylo i pro úplné neználky.
:)

Odpovedať
5.6.2012 20:44
když si nevíš rady se svým satelitem,vyhledej supportsat.cz
Avatar
marmik
Člen
Avatar
Odpovedá na marmik
marmik:5.6.2012 20:46

Mircosoft -omlouvám se useru,za zkomolení:)

Odpovedať
5.6.2012 20:46
když si nevíš rady se svým satelitem,vyhledej supportsat.cz
Avatar
DEVILRT_Cz
Člen
Avatar
DEVILRT_Cz:22.2.2013 16:58

Já bych teda do první www stránky takovýhle věci vůbec netahal.
Napsal bych to mnohem jednodušeji a výsledek by byl naprosto stejný.

<html>
<head>
<title> Moje první stránka </title>
</head>
<body>
Moje první webová stránka v HTML.
</body>
</html>

Odpovedať
22.2.2013 16:58
PC Sestava: Intel Core i7 920 (nehalem, 2.66 GHz, 4 cores), 12 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 650Ti 2GB DDR5
Avatar
albertpatera
Redaktor
Avatar
Odpovedá na DEVILRT_Cz
albertpatera:22.2.2013 17:04

nechci nic řikat, ale : 1) chybí tam tag

<p></p>

nebo

<article></article>

...html nerozpozná co tam je text, kdyt tam nemáš tagy pro text

 
Odpovedať
22.2.2013 17:04
Avatar
DEVILRT_Cz
Člen
Avatar
DEVILRT_Cz:22.2.2013 17:07

HTML bere text jako kdyby byl za sebou. Člověk co programuje svojí první stránku rozhodně nepotřebuje vědět jak se rozčleňuje odstavec a tak.

Odpovedať
22.2.2013 17:07
PC Sestava: Intel Core i7 920 (nehalem, 2.66 GHz, 4 cores), 12 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 650Ti 2GB DDR5
Avatar
DEVILRT_Cz
Člen
Avatar
DEVILRT_Cz:22.2.2013 17:09

A také nepotřebuje vědět funkci <html lang. Na takovéhle věci bude spoustu času v budoucnosti.

Odpovedať
22.2.2013 17:09
PC Sestava: Intel Core i7 920 (nehalem, 2.66 GHz, 4 cores), 12 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 650Ti 2GB DDR5
Avatar
albertpatera
Redaktor
Avatar
Odpovedá na DEVILRT_Cz
albertpatera:22.2.2013 17:10

no to sice ne, ale myslim, ze to je zbytečný pak dělat o tom další článek, když to jde udělat v jednom :-)

 
Odpovedať
22.2.2013 17:10
Avatar
Drahomír Hanák
Redaktor
Avatar
Odpovedá na DEVILRT_Cz
Drahomír Hanák:22.2.2013 17:21

Mám opačný názor. Začátečníkům by se už měly předkládat takové věci, aby je pak v budoucnu používali. Myslím, že HTML není tak složitý jazyk, aby se musel článek zjednodušovat. Tvé řešení navíc neobsahuje doctyope, což je chyba. Dál text jen tak ve stránce je taky špatně. HTML představuje sémantickou stránku webu. Obsah v něm by tedy měl představovat nějakou část. Text, stojící jen tak ve stránce, nic neříká.

 
Odpovedať
22.2.2013 17:21
Avatar
albertpatera
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Drahomír Hanák
albertpatera:22.2.2013 17:25

jsem stejnýho názoru

 
Odpovedať
22.2.2013 17:25
Avatar
DEVILRT_Cz
Člen
Avatar
DEVILRT_Cz:23.2.2013 12:46

funkce <!doctype html> zančí jen standard pro HTML5. V první webové stránce nehraje žádnou roli. Začátečník takové funkce vůbec nevyužije. Mám doma několik knih o HTML, WebDesignu atd. a v žádné jsem u první HTML stránky nenašel DOCTPYPE.

Odpovedať
23.2.2013 12:46
PC Sestava: Intel Core i7 920 (nehalem, 2.66 GHz, 4 cores), 12 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 650Ti 2GB DDR5
Avatar
MarweXtv
Člen
Avatar
MarweXtv:20.3.2013 15:23

Jáj odřádkování <p> si tam ještě tahat neměl ://

 
Odpovedať
20.3.2013 15:23
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na MarweXtv
David Čápka:20.3.2013 15:27

To potřebuješ samostatný článek o tom, jak napsat 2 řádky pod sebe?

Odpovedať
20.3.2013 15:27
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Tomáš Maňhal:28.9.2013 14:25

Mám malý dotaz, pokud použiji kódování utf-8, tak mám problém s diakritikou (používám mozzila firefox prohlížeč), je nějaká velká chyba používat kódování windows-1250, kde diakritika bez problému funguje? v čem jsou rozdílné?

 
Odpovedať
28.9.2013 14:25
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na Tomáš Maňhal
David Čápka:28.9.2013 14:32

To ho používáš špatně, stáhni si ukázku pod článkem a najdi si chybu. A ano, je to problém.

Odpovedať
28.9.2013 14:32
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Tomáš Maňhal
Kit:28.9.2013 14:33

Pokud použiješ deklaraci UTF-8, musíš mít i text v UTF-8, jinak to nebude fungovat.

Používání Windows-1250 na webu je v pořádku, musíš však sadu Windows-1250 uvést i v hlavičce, jinak ostatní budou mít diakritiku chybně.

Je však doporučeno dřív či později přejít UTF-8. Jakmile začneš používat PHP a SQL, je to skoro nutnost.

Editované 28.9.2013 14:34
Odpovedať
28.9.2013 14:33
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovedá na Kit
Tomáš Maňhal:28.9.2013 14:42

Zatím dělám jednoduchý html5 a css3 web a v hlaviččce mám vše korektně uvedeno jaké kódování používám...děkuji za radu ;-)

 
Odpovedať
28.9.2013 14:42
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na Tomáš Maňhal
David Čápka:28.9.2013 14:43

Pak ti to korektně nebude fungovat, až tam budeš chtít použít nějakou cizí knihovnu, protože zbytek světa používá jiné kódování.

Odpovedať
28.9.2013 14:43
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Tomáš Maňhal:28.9.2013 14:46

Ano pochopil jsem, že až se budu pouštět do nějakých větší akcí, například JS nebo PHP, tak už to budu převádět do UTF-8, společně s databází ;-) každopádně i Tobě díky za rychlou reakci :-)

 
Odpovedať
28.9.2013 14:46
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Tomáš Maňhal
Kit:28.9.2013 14:55

Mám spoustu textů (včetně HTML) napsaných v ISO Latin2. Když jsem přešel (i v OS) na UTF-8, znamenalo to pro mne dost převádění, i když z velké části automatizovaného. Něco z toho nemám dodnes převedeno, zejména archivy. Čím dřív na UTF-8 přejdeš, tím méně toho budeš muset převádět.

Unicode by mělo být definitivním řešením problémů s rozmanitostí znakových sad.

Odpovedať
28.9.2013 14:55
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na Kit
David Čápka:28.9.2013 15:00

On na to časem přijde sám :)

Odpovedať
28.9.2013 15:00
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Lukáš
Nevyplnené
Avatar
Lukáš:5.11.2013 17:06

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli můžu nějak udělat např. když napíšu tag <p> aby mě to rovnou samo napsalo i </p> a já mezi to jenom psal text. Bylo by to usnadnění.

 
Odpovedať
5.11.2013 17:06
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Lukáš
Jan Vargovský:5.11.2013 17:08

Od toho jsou různé IDE, které takhle pomáhají.

 
Odpovedať
5.11.2013 17:08
Avatar
Lukáš
Nevyplnené
Avatar
Odpovedá na Jan Vargovský
Lukáš:5.11.2013 17:16

A mohl by jsi mi nějak stručně vysvětlit co to IDE je? A kde to popřípadě seženu?:) jsem úplný začátečník.

 
Odpovedať
5.11.2013 17:16
Avatar
Odpovedá na Lukáš
Zdeněk Pavlátka:5.11.2013 17:24

Krásný editor se spoustou usnadnění najdeš třeba tady:
http://www.compileonline.com/

Odpovedať
5.11.2013 17:24
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Lukáš
Jan Vargovský:5.11.2013 17:25

IDE je vývojové prostředí ve kterém vytváříš tu danou webovou stránku. Pomáhá ti s danými tagy, doplňuje párové atd.

 
Odpovedať
5.11.2013 17:25
Avatar
Odpovedá na David Čápka
Neaktivní uživatel:18.11.2013 7:37

Ahoj, kde jsi našel hodnotu cs-cz pro lang? Všude jinde vidím místo

<html lang="cs-cz">

použito pouze

<html lang="cs">
Editované 18.11.2013 7:38
Odpovedať
18.11.2013 7:37
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Zdeněk Pavlátka
mkub:18.11.2013 13:25

nie som zastanca online IDEciek, mam radsej, ked mam kod u seba doma a vyvijam ho na vlastnom HW
je to aj ovela bezpecnejsie pred ukradnutim toho kodu a okrem toho nic sa nikam neposiela, cize odozva lokalneho IDE je ovela lepsia nez toho online

 
Odpovedať
18.11.2013 13:25
Avatar
Odpovedá na mkub
Neaktivní uživatel:18.11.2013 13:34

Já odedávna nejsem zastánce žádných ideček, co se webů týče. Docela jsem si oblíbil Sublime 2.

Odpovedať
18.11.2013 13:34
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Neaktivní uživatel
mkub:18.11.2013 13:49

a ja som si zase oblubil Geany, pekne zvyraznuje syntax, automaticky mi ukoncuje zatvorky, uvodzovky a doplna aj koncove tagy a co viac je potreba?

 
Odpovedať
18.11.2013 13:49
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Neaktivní uživatel
Honza Bittner:18.11.2013 13:50

Přesně tak, Sublime text 4ever :)

Odpovedať
18.11.2013 13:50
Student FIT ČVUT. In love with Flutter. :-) Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://g...
Avatar
Odpovedá na mkub
Zdeněk Pavlátka:18.11.2013 19:51

Online IDE taky moc nepoužívám, ale nerad si na počítač instaluju větší programy. :D

Odpovedať
18.11.2013 19:51
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Zdeněk Pavlátka
Kit:18.11.2013 20:07

Velké programy také rád nemám. Všiml jsem si, že Vim mi už také trochu nakynul, ale stále je to ten svižný editor, jak jsem ho vždycky znal.

Odpovedať
18.11.2013 20:07
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Zdeněk Pavlátka
mkub:18.11.2013 21:12

ani ja moc nemusim IDE o velkosti stovak MB, ale mam rad jednoduchu pracu s nim... oblubil som si to Geany, sice neumoznuje to, co napr. Eclipse, alebo Netbeans, ale co do velkosti, je maly a neporovnatelne rychlejsi

 
Odpovedať
18.11.2013 21:12
Avatar
Zdeněk Bauer
Redaktor
Avatar
Zdeněk Bauer:18.11.2013 21:27

Jestli se také můžu zapojit, tak jsem si nedávno oblíbil PHPStorm :) Má taky spoustu funkcí jako to ukončování, našeptávání funkcí a hlavně je oproti NetBeans/Eclipse hodně svižnej (Na můj vkus) :)

 
Odpovedať
18.11.2013 21:27
Avatar
Odpovedá na Zdeněk Bauer
Neaktivní uživatel:18.11.2013 21:30

Nevypadá to špatně, JetBrains mají celkem dobrý věcičky, ale mě stačí to co mám. A upřímně - máš ho koupenej, nebo "opatchovanej"?

Odpovedať
18.11.2013 21:30
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Bauer
Redaktor
Avatar
Zdeněk Bauer:18.11.2013 21:35

Nemám rád ani patche, ani cracky :)
Vzhledem k tomu že jsem prošvihl asi o den slevu a sám si nevydělávám, tak na netu byla licence :)

 
Odpovedať
18.11.2013 21:35
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Zdeněk Bauer
Petr Nymsa:18.11.2013 21:49

Jinými slovy stejně jsi to ukradl :)

Odpovedať
18.11.2013 21:49
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Zdeněk Bauer
Redaktor
Avatar
Zdeněk Bauer:18.11.2013 21:50

Ano :D
Ale aspoň jsem si nezaprasil počítač nějakýma hnusnýma crackama, aktivátorama atd... :) Dřív nebo později si to koupím, třeba teď na Vánoce bude nějaká akce :D

 
Odpovedať
18.11.2013 21:50
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Zdeněk Bauer
Kit:18.11.2013 22:01

Je lepší nepoužívat žádné cracky, aktivátory, patche, licenční čísla ani peníze.

Odpovedať
18.11.2013 22:01
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Kit
mkub:18.11.2013 22:53

suhlasim... ved to moje Geany, ci to tvoje VIM zvladne co aj PHP Storm, tak naco by som kupoval nieco, ked v repu mam celkom slusnu alternativu?

 
Odpovedať
18.11.2013 22:53
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Kit
mkub:19.11.2013 0:11

ale musim trosku napisat poznamku na vim, lebo aj ked ma vela moznosti a je rozsiritelne, je pre zaciatocnikov v Linuxe dost nepouzitelny, hlavne nie pre tych, co su odchovani na MS (vratane mna, ja som takisto zacinal systemami od MS a zvykol som si uz na pracu s mysou)

 
Odpovedať
19.11.2013 0:11
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Kit
Jan Vargovský:19.11.2013 0:22

Abych se ho zastal, tak jestli má v plánu to koupit, tak to zas takový problém není. Sice to mohl (měl) vyřešit trial verzí, ale to už je na jeho triko.

 
Odpovedať
19.11.2013 0:22
Avatar
emicka.zivcakova:13.2.2014 18:49

Já jen nevím, kde to mám otevřít :/

 
Odpovedať
13.2.2014 18:49
Avatar
Michal Kučera:10.3.2014 15:13

Ahoj lidi, chtěl bych se zeptat myslíte že je rozdíl mezi psaním takto:

Ukázka textu < b r >
(ta mezera mezi b a r je protože kdyby tam nebyli to br by nešlo vidět)

nebo takto

<p>Ukázka textu</p>

Editované 10.3.2014 15:15
Odpovedať
10.3.2014 15:13
Lidé jsou jako stromy, když do nich sekáš sekerou, umřou.
Avatar
Томас Петр:10.3.2014 15:18

Jo, je to velký rozdíl. Nepárový tag

<br/>

je pouze odřádkování kdežto párový tag

<p></p>

je odstavec

Editované 10.3.2014 15:19
Odpovedať
10.3.2014 15:18
Привет, как дела? Как погода? АЗАЗА, мне нравятся ноги твои и глаза!
Avatar
Michal Kučera:10.3.2014 15:28

No jo.. Děkuji za odpověď

Odpovedať
10.3.2014 15:28
Lidé jsou jako stromy, když do nich sekáš sekerou, umřou.
Avatar
Jacob
Člen
Avatar
Jacob:10.4.2014 20:42

Ahoj, jen bych chtěl upozornit, že máte chybu v tutoriálu: Co to znamená zkratka HTML. HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE - To MARKUP má být dohromady.
Děkuji

 
Odpovedať
10.4.2014 20:42
Avatar
Odpovedá na Jacob
Uživatel sítě :10.4.2014 20:57

I to HYPER TEXT se píše dohromady.. :D

Odpovedať
10.4.2014 20:57
Chybami se člověk učí, běžte se učit jinam!
Avatar
Jacob
Člen
Avatar
Jacob:10.4.2014 21:39

Ach jo, najdu chybu a sám udělám další chybu :D

 
Odpovedať
10.4.2014 21:39
Avatar
husakpetr93
Člen
Avatar
husakpetr93:13.4.2014 17:54

Ahoj, proč používáš právě toto

<html lang="sc-cz">

nemá to být jen takto?

<html lang="cs">
 
Odpovedať
13.4.2014 17:54
Avatar
Odpovedá na husakpetr93
Michal Žůrek - misaz:13.4.2014 18:11

obě varianty co jsi napsal jsou špatně, správně je:

<html lang="cs-cz">

V první tebou uvedené variantě je překlep a v druhé je špatný identifikátor. Zadávají se ve formátu jazyk-zeme.

cs-cz
en-us
en-uk
...
Editované 13.4.2014 18:13
 
Odpovedať
13.4.2014 18:11
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Avatar
Odpovedá na Juraj Mlich
Michal Žůrek - misaz:13.4.2014 18:20

fajn, beru, takže tvoje druhá varianta je OK, ale i přesto je lepší použít tu mírně složitější. Obzvláště u angličtiny.

 
Odpovedať
13.4.2014 18:20
Avatar
Vilém Koleček:6.6.2014 15:49

Sory, jestli to tady už bylo, ale já nechápu, proč bych měl používat kódování UTF-8. Jen mě zajímá, jaký je rozdíl, jestli tam dám tohle nebo Windows... :)

 
Odpovedať
6.6.2014 15:49
Avatar
Odpovedá na Vilém Koleček
Matěj Kripner:6.6.2014 15:58

Rozdíl je překvapivě ve způsobu kódování. A je třeba si uvědomit, že Windows není synonymum pro OS.

 
Odpovedať
6.6.2014 15:58
Avatar
Odpovedá na Matěj Kripner
Vilém Koleček:6.6.2014 16:29

Takže UTF-8 funguje tedy na všech OS, jestli to dobře chápu?

 
Odpovedať
6.6.2014 16:29
Avatar
Odpovedá na Vilém Koleček
Matěj Kripner:6.6.2014 16:41

No, vlastně jsem se asi vyjádřil špatně. Jde hlavně o jazyk ne o OS. A Windows kódování myslím podporuje jen středoevropské jazyky, UTF-8 jazyky všechny.

 
Odpovedať
6.6.2014 16:41
Avatar
Vilém Koleček:6.6.2014 16:54

Jo, už to asi chápu. Ale vlastně pokud bych udělal českou stránku, tak asi stačí to kódování windows, že?

 
Odpovedať
6.6.2014 16:54
Avatar
Odpovedá na Vilém Koleček
Matěj Kripner:6.6.2014 16:55

Ano, mělo by to stačit :)

 
Odpovedať
6.6.2014 16:55
Avatar
 
Odpovedať
6.6.2014 16:57
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Vilém Koleček
Honza Bittner:6.6.2014 16:57

Používej UTF-8 - je univerzální, umí to všechny znaky a máš jistotu, že to pojede na všech OS... :)

Odpovedať
6.6.2014 16:57
Student FIT ČVUT. In love with Flutter. :-) Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://g...
Avatar
sahlepik
Člen
Avatar
sahlepik:31.10.2014 23:32

UTF-8 je tzv. standard UNICODE. Používá 16bitové kódování znaků, což v praxi znamená, že jedna znakové sada obsahuje 216=65536 číselných kódů pro řídící a tisknutelné znaky včetně znaků různých národních abeced jako je např. čeština, azbuka, hebrejšina, asijské abecedy atd (univerzální kódování).
Naproti tomu Windows CP 1250 je znaková sada standardu ASCII, který používá 8bitový číselný kód, což znamená, že jedna znaková sada obsahuje pouze 28=256 rúzných číselných kódů. V jedné znakové sadě máš kromě řídících a základních znaků maximálně znaky jedné národní abecedy, což je problematické pro textové dokumenty typu webové stránky, email (ten používá znakovou sadu ISO 8859-2) apod. Stručné řečeno, jelikož má znaková sada malý rozsah, těžko se zobrazují textové dokumenty, které obsahují souběžně znaky více národních abeced (např. čeština, azbuka, hebrejština, asijské abecedy apod.). Výhodou ASCII kódování však je, že tyto dokumenty zabírají menší paměťový prostor než tentýž dokument kódovaný ve standardu UNICODE :-) Snad jsem to popsal alespoň trošku srozumitelně.

Editované 31.10.2014 23:33
 
Odpovedať
31.10.2014 23:32
Avatar
gcx11
Redaktor
Avatar
gcx11:27.11.2014 21:47

Ten lang má být jenom lang="cs", ne lang="cs-cz".
http://www.w3schools.com/…ge_codes.asp

 
Odpovedať
27.11.2014 21:47
Avatar
Odpovedať
30.11.2014 14:28
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
petr.ptacek99:3.3.2015 8:53

Dobrý den,
mohu poprosit o nějakou podpůrnou literaturu ohledně tématu HTML. Jsem úplný začátečník v tomto ohledu webových stránek.
Děkuji za každou radu.

 
Odpovedať
3.3.2015 8:53
Avatar
Michal Kučera
Redaktor
Avatar
Odpovedať
23.3.2015 13:28
Přes překážky ke hvězdám
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Odpovedá na petr.ptacek99
Honza Bittner:23.3.2015 13:32

Na HTML/CSS si žádné knihy nekupuj - ztráta peněz, jelikož jsou ty knihy určitě zastaralé.

Hledej online kurzy - na ITnetworku jsou dost dobré a úplně si s nimi vystačíš.

Odpovedať
23.3.2015 13:32
Student FIT ČVUT. In love with Flutter. :-) Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://g...
Avatar
Jan Lupčík
Super redaktor
Avatar
Odpovedá na Honza Bittner
Jan Lupčík:23.3.2015 15:28

No, co jsem listoval tou knihou, vypadá dobře a nezdá se mi zastaralá. :)

Ale máš pravdu, škoda peněz, když zde jsou tak super tutoriály zadarmo.

Odpovedať
23.3.2015 15:28
TruckersMP vývojář
Avatar
Tomáš Maňhal:23.3.2015 15:39

Když už bych si měl zvolit knihu, tak jedině nějakou, která mě nebude učit základy, které si snadno najdeš na internetu, ale nějaké pokročilé techniky, jako je použití responzivity, zpracování obrázků pro responzivní designy, optimalizace načítání webů. Nebo mám třeba doma knihu od Jana Řezáče "Web ostrý jako břitva", který nevysvětluje techniku jakou se web dělá, ale popisuje postupy od A do Z jak to funguje od zadání webu až po jeho realizaci. Pak mám další knihy na responzivitu, které mě učí dělat weby tak, aby byly použitelné jak na PC, tak na mobilech, tabletech, chytrých televizích a chytrých hodinkách, pokud je to třeba. Na takovou literaturu bych se soustředil. Tedy ne přímo na příručky jak udělat hlavičku v HTML5, ale na věco okolo, které s weby a celkově webdesignem souvisí. Na všechno ostatní jsou na webech dokumentace.

 
Odpovedať
23.3.2015 15:39
Avatar
Creevek
Člen
Avatar
Odpovedá na petr.ptacek99
Creevek:23.3.2015 16:53

Mě se nejlépe učí pomocí youtube autor to tam většinou dobře vysvetlí a navíc vidím jak kod píše. Promě asi nejlepší způsob. Tímhle zůsobem jsem se naučil základy CSS během asi tak týdne takže ti můžu doporučit nějakého autora na YT.

Odpovedať
23.3.2015 16:53
Lenost matka pokroku.
Avatar
mnauik
Člen
Avatar
Odpovedá na Creevek
mnauik:23.3.2015 17:25

Jo, youtube tutoriály jsou fajn, hodně se dá podle nich naučit. Otázkou však je, zda i autoři videí programují správně (správný objektový návrh, žádný prase kód). Teď samozřejmě nemyslím CSS a HTML, ale myslím to obecně. Kdyby někdo měl nějaké tipy na dobrá videa, kde autor je slušný programátor a umí to, tak prosím do zpráv :)

Odpovedať
23.3.2015 17:25
minusuj mě, ale zdůvodni to ;)
Avatar
Creevek
Člen
Avatar
Odpovedá na mnauik
Creevek:23.3.2015 17:49

Na programování se mi nejvíc líbí: www.youtube.com/…ambooMachine

HTML a CSS asi: www.youtube.com/…eadAcademyCZ

Odpovedať
23.3.2015 17:49
Lenost matka pokroku.
Avatar
msj
Člen
Avatar
msj:6.5.2015 20:51

Jaké zvolit kódování, v title se mi nezobrazuje diakritika v žádném prohlížeči ?

 
Odpovedať
6.5.2015 20:51
Avatar
 
Odpovedať
6.5.2015 20:52
Avatar
Odpovedá na msj
Michal Šmahel:6.5.2015 21:26

Tady v tutoriálech je využíváno UTF-8 a osobně bych ho doporučil. Pokud používáš PSPad, raději si to znovu nastav (i když je to zakřížkované), občas to zlobí. Ještě to může být tím, že tam nemáš

<META charset="UTF-8" />

nebo je až za

<title>Titulek stránky</title>
Odpovedať
6.5.2015 21:26
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:11.5.2015 15:59

tak asi budu programovat html :). Protože je lehčí než C :). jednoduché a vysvětlené tutoriály! Jen tak dál!

 
Odpovedať
11.5.2015 15:59
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:11.5.2015 16:08

Narazil jsem na chybku. podporuje i háčky? Pokazil jsem si háčky když jsem psal vlastní větu. EDIT: Narazil jsem na chybu. Opraveno

Editované 11.5.2015 16:09
 
Odpovedať
11.5.2015 16:08
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:17.5.2015 11:45

Jaký je rozdíl mezi HTML a multihighlighter? :(. Já jsem si jeden web udělal podle návodu přes HTML a podruhé jsme se spletl a udělal to jinak a nemohl jsem si nastavit pozadí ať jsem dělal co jsem dělal. jako podaařilo sem ito ale nebylo na obou dvouch stranách :(. Ani vlastní obrázek mi tam nešel dát.

 
Odpovedať
17.5.2015 11:45
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovedá na vojtanosek
mkub:17.5.2015 16:37

jazyk HTML nie je programovaci jazyk, je to iba znackovaci jazyk a je pouzivany hlavne na webe, ale jazyk C/C++ je uz programovaci jazyk a jeho pouzitie je ovela vsestrannejsie

jazyk HTML iba formatuje pomocou znaciek (tzv. tagov) pripadny text, nic ine ti nerobi, nedokazes pomocou samotneho HTML napr. rozpohybobat text, jedine, co mozes urobit pomocou HTML je vlozit obrazok, video, zvuk, alebo menit farby textu, pozadia, vkladat formularove prvky a pod.
a na zobrazenie HTML potrebujes HTML browser (napr. Explorer, Chrome, Operu, ci Firefox)
a co sa tyka HTML, tak ten podporuje aj dlzne a makcene, nechapem preco by nemal, ked je spravne nastavene kodovanie, tak potom to na stranke spravne zobrazi

a HTML kod je asi najlepsie pisat v esitore prepojenom s webovym browserom a ktory podporuje aj zvyraznovanie syntaxe...

 
Odpovedať
17.5.2015 16:37
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:17.5.2015 20:51

Jo všiml jsme si že jsme špatně napsal tagy. Vém proč mi nešlo to pozadí ale jaký jem ezi těmato dvouma rozdíl? Mezi HTML a HTML multihighlighter?

 
Odpovedať
17.5.2015 20:51
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovedá na vojtanosek
mkub:17.5.2015 21:48

to "HTML multihighlighter" vidim po prvy raz... nikdy som sa s tym este nestretol

 
Odpovedať
17.5.2015 21:48
Avatar
Odpovedá na mkub
Tomáš Maňhal:18.5.2015 16:51

Je to v PSPadu. Myslím si, že je to jen prostředek editoru k nějakému specifickému zvýraznění syntaxe.

To vojtanosek (neoznačím Tě, protože jsi v databázi dvakrát): Neměl by mezi nimi být rozdíl. Doporučuju nepoužívat PSPad, už je značně zastaralý, často hraje na nervy při nastavení kódování. Piš buď na zelené louce v Sublime Text, nebo jiném editoru s barevným rozlišením syntaxe. Můžeš využít i nějaké IDE jako třeba PHPStorm, nebo NetBeans, ale přijde mi to jako jít s tankem na komára při začátcích. Navíc potřebuješ psát kód, kvůli zvyku a ne aby ho IDE doplňovalo za Tebe.

 
Odpovedať
18.5.2015 16:51
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Tomáš Maňhal
mkub:18.5.2015 20:01

aj som si myslel povodne, ze to je zvyraznovanie syntaxe... to ma kazdy programatorsky editor, ako aj kazde IDE, patri to k zakladnej funkcionalite
a co sa tyka doplnaniu kodu, tak to umoznuju aj ine editory okrem windowsackeho poznamkoveho bloku

 
Odpovedať
18.5.2015 20:01
Avatar
roman.dunko
Člen
Avatar
roman.dunko:10.6.2015 17:19

lepsie nez php aj lahsie :D

 
Odpovedať
10.6.2015 17:19
Avatar
roman.dunko
Člen
Avatar
roman.dunko:10.6.2015 17:24

mam problem :D ked mam backround asi 100x sa mi to da cez cely web :/

 
Odpovedať
10.6.2015 17:24
Avatar
roman.dunko
Člen
Avatar
roman.dunko:10.6.2015 17:24

pomoc pls

 
Odpovedať
10.6.2015 17:24
Avatar
Odpovedá na roman.dunko
Michal Šmahel:10.6.2015 21:23

Potřebuješ pouze jednou??
Dělá to, protože je příliš malé (obrázek).
Tímto se to nechá vypnout.

background: url('pozadi.jpg') no-repeat;
Odpovedať
10.6.2015 21:23
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
roman.dunko
Člen
Avatar
roman.dunko:11.6.2015 15:03

díky :)

 
Odpovedať
11.6.2015 15:03
Avatar
Richard H.
Redaktor
Avatar
Richard H.:14.7.2015 14:06

a já si myslel že html znám dobře :D

Odpovedať
14.7.2015 14:06
Malý užitečný manuál je vždy lepší než bichle k ničemu.
Avatar
Tonda Kozák
Člen
Avatar
Odpovedá na vojtanosek
Tonda Kozák:14.7.2015 16:32

Jen upřesním: HTML multihighlighter není jiný jazyk, jen způsob, jakým PSPad obarvuje kód.
Pokud vybereš jen HTML, bude se ti barvit jen HTML.

U HTML multihighlighter se ti obarvuje i CSS v elementu style a JS v elementu script.

 
Odpovedať
14.7.2015 16:32
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
Odpovedá na Tonda Kozák
vojtanosek:17.7.2015 14:35

Aha díky, to sem nevěděl. všiml sem si, že web se trošku změnil. Měsíc sem tu tak nebyl.

 
Odpovedať
17.7.2015 14:35
Avatar
Odpovedá na Michal Kučera
Jan Doskočil:6.9.2015 14:47

Ano docela podstatný.
ti odřádkuje text třeba když se ti zdá že už máš řádek moc dlouhý. Zatímco <p></p> je úplně nový odstavec. Jestli ti jde spíš o vzhled rozdíl bude ten že když tam dáš nový odstavec budou oba řádky mezi sebou mít docela ošklivě vypadající mezeru zatímco odřádkování to hodí těsně pod předchozí řádek.

Odpovedať
6.9.2015 14:47
"Existuje pouze 10 typů lidí, ti kteří strojovému kódu rozumí a ti kteří ne."
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Tomáš123:6.9.2015 16:42

Paragrafy slúžia na logické rozčlenenie textu. Okraj je vedľajší pomocou CSS upraviteľný následok.

Na zalamovanie riadkov slúži deklarovanie šírky. Manuálne by to bolo dosť zdĺhavé. :)

Odpovedať
6.9.2015 16:42
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
Majki Rak
Člen
Avatar
Majki Rak:4.12.2015 16:34

Začátky jsou dosl lehké,je to tu poměrně dobře vysvětlené :)

 
Odpovedať
4.12.2015 16:34
Avatar
Daniel Rodr
Člen
Avatar
Daniel Rodr:17.12.2015 11:50

Jednoduše a krok za krokem, jak to mám rád. Komentáře o tom, že je něco "moc složité pro začátečníka" jsou úplně mimo ;-) Děkuji.

 
Odpovedať
17.12.2015 11:50
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Tomáš123:27.12.2015 17:39

Mám niekoľko pripomienok k tomuto materiálu:

  • Poznámkový blok samozrejme podporuje české znaky, rovnako ako podporuje kódovanie UTF-8 (možno vkladá BOM). Weby však môžu fungovať aj s iným kódovaním a za meradlo správnosti webu by som to určite nepovažoval.
  • Prečo je slovo Mark Up rozdelené? Chápal by som prečo je rozdelené slovo hypertext, ale v skratke HTML sa "U" nenachádza...
  • Doctype nedefinuje, že sa jedná o HTML dokument. Týmto veciam som sa nijak podrobne nevenoval, ale mám za to, že uvedenie doctypu zariaďuje, že ju prehliadač vykreslí v štandardnom režime. Myslím, že HTML nemalo doctype odjakživa.
Odpovedať
27.12.2015 17:39
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
FoxPen
Člen
Avatar
FoxPen:2.3.2016 13:44

Super moc díky tak to mám rád :)

Odpovedať
2.3.2016 13:44
Když jdeš musíš i stát
Avatar
Vít Rázek
Člen
Avatar
Vít Rázek:7.3.2016 20:30

ahoj, zajímalo by mě k čemu slouží tag: <meta charset="utf-8" />
a zda se musí psát i u jíných stránek :) :D

 
Odpovedať
7.3.2016 20:30
Avatar
Adam Ježek
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Vít Rázek
Adam Ježek:7.3.2016 20:39

Tím volíš, jaké kódování se použije. Pokud ho vynecháš, tak např. u anglických webů to taková pohroma nebude, ale u českého se ti mohou rozsypat znaky a místo ěščřžýáíé apod. můžeš mít podivné patvary.

Odpovedať
7.3.2016 20:39
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Odpovedá na Vít Rázek
Filip Oborník:7.3.2016 20:41

přesně tak. A pokud by tě to zajímalo více, tak tady to mají pěkně vysvětlené: http://www.jakpsatweb.cz/cestina.html

Odpovedať
7.3.2016 20:41
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." Will Rogers
Avatar
Vít Rázek
Člen
Avatar
Odpovedá na Adam Ježek
Vít Rázek:7.3.2016 22:16

Díky moc, je mi to jasné.

 
Odpovedať
7.3.2016 22:16
Avatar
Oliver Tušla:21.3.2016 21:12

Ahoj, vím že je to poměrně tupá otázka, ale jak se určuje velikost "mezer" mezi úrovněmi tagů ?

 
Odpovedať
21.3.2016 21:12
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Oliver Tušla
David Hynek:21.3.2016 21:15

padding, margin, line-height a pod. podle toho co jak kdy a k čemu :) ale k tomu se autor článku také dostane...

Odpovedať
21.3.2016 21:15
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
Odpovedá na David Hynek
Oliver Tušla:21.3.2016 21:35

Děkuji, jen jsem si nechtěl udělat špatný intuitivní návyk. Znamená to tedy že pro začátek můžu stupňovat i použitím "běžné" mezery ?

 
Odpovedať
21.3.2016 21:35
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovedá na Oliver Tušla
Tomáš123:22.3.2016 21:15

Znamená to tedy že pro začátek můžu stupňovat i použitím "běžné" mezery ?

Nie. To je ten zlý návyk. Použi padding (pre vnútorné odsadenie) alebo margin (pre vonkajšie odsadenie)

Ak máš na mysli stupňovanie v editore, tam sa využívajú tabulátory (ale teoreticky je to jedno – šírka tabu sa ale dá v niektorých editoroch nastaviť).

Odpovedať
22.3.2016 21:15
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
David Hynek:22.3.2016 23:42

Safra... omlouvám se, nedošlo mi, že máš na mysli vzhled kódu...

Odpovedať
22.3.2016 23:42
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
Matýsek
Člen
Avatar
Matýsek:12.4.2016 10:47

Pěkné

Odpovedať
12.4.2016 10:47
Nezapomínej na středníky! ;
Avatar
Aleš Smutný:1.5.2016 16:14

Pěkný úvod.

 
Odpovedať
1.5.2016 16:14
Avatar
Aleš Moravec:12.6.2016 15:49

Děkuju, skvělý tutoriály. Začínám s HTML, zkoušel jsem Codecademy, ale tohle je mnohem srozumitelnější :-)

 
Odpovedať
12.6.2016 15:49
Avatar
Vít Pelc
Člen
Avatar
Vít Pelc:2.7.2016 21:45

Srozumitelné, dobře vysvětlené i předvedené. :) Přesně tak to mý vypadat, skvělý článek.

 
Odpovedať
2.7.2016 21:45
Avatar
huty
Člen
Avatar
huty:5.7.2016 19:33

nevím proč, ale i když jsem nastavil formát UTF-8, prohlížeč ty znaky nějak nepobírá (viz obrázek). co mám zkontrolovat?

Odpovedať
5.7.2016 19:33
obecně je lepší používat více proměnných a dodržovat přehlednost, než psát co nejkratší kód a po měsíci zapomenout, j...
Avatar
Adam Ježek
Redaktor
Avatar
Odpovedá na huty
Adam Ježek:5.7.2016 19:45

Nezapoměl jsi u tagu html uvést lang a do hlavičky dát meta tag charset?

Odpovedať
5.7.2016 19:45
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Odpovedá na huty
Petr Čech:5.7.2016 19:50

Zkontroluj ještě kódování samotného souboru

Odpovedať
5.7.2016 19:50
the cake is a lie
Avatar
huty
Člen
Avatar
Odpovedá na Adam Ježek
huty:5.7.2016 21:26

jo, přesně to jsem zapomněl, díky :)

Odpovedať
5.7.2016 21:26
obecně je lepší používat více proměnných a dodržovat přehlednost, než psát co nejkratší kód a po měsíci zapomenout, j...
Avatar
Tomáš123
Člen
Avatar
Odpovedá na Adam Ježek
Tomáš123:6.7.2016 22:39

Atribút lang nemá na kódovanie dokumentu žiadny vplyv.

Odpovedať
6.7.2016 22:39
Keby nebolo Internetu Exploreru, nebolo by dnešného internetu.
Avatar
torhanmichal
Člen
Avatar
torhanmichal:22.7.2016 13:09

Ahoj zajímá mě, zda má délka názvu html dokumentu vliv na vyhledávače. nebude pro ně zmateční, když např. html dokument nazvu: pritahyhorniklad­kyzahluvu.html. nebo ho raději nazvat: pritahy-horni-kladky-za-hlavu.html. (z pomlčkami mezi slovy). děkuji za radu . Ahooj

 
Odpovedať
22.7.2016 13:09
Avatar
Odpovedá na torhanmichal
Erik Bystroň:22.7.2016 13:17

Ahoj, rozhodně to je lepší s pomlckami je to pro vyhledávače pochopitelnější protože podle toho máš url a ta ovladače ovlivňuje..
Doporučuji si přečíst informace o SEO, najdeš je v sekci Html :)

 
Odpovedať
22.7.2016 13:17
Avatar
Lava
Člen
Avatar
Odpovedá na torhanmichal
Lava:22.7.2016 13:18

Torhanmichal, to riešiš teraz, ale keď budeš riešiť reálny web, tak budeš mať databázu a v nej uložené podstránky aj s obsahom a nebudeš teda vôbec riešiť tieto veci. V každom frameworku z tohto pohľadu nezáleži na tom, ako sa file volá, lebo jeho URL môže byť úplne iná. Vyberá sa z databázy

Odpovedať
22.7.2016 13:18
Aspartám, sacharín, to je môj vitamín
Avatar
torhanmichal
Člen
Avatar
torhanmichal:22.7.2016 14:04

Děkuji za info ;)

 
Odpovedať
22.7.2016 14:04
Avatar
Patrik Horní:6.8.2016 10:56

Spokojenost :)

 
Odpovedať
6.8.2016 10:56
Avatar
madewman
Člen
Avatar
madewman:7.11.2016 21:01

Dobry den , mam taky problem ze mi nechce nic vypisat na obrazovku vedel by mi niekto pomoct tu je script

Odpovedať
7.11.2016 21:01
"Whether you think you can, or you think you can't - you're right."(Henry Ford)
Avatar
Argo5
Člen
Avatar
Odpovedá na madewman
Argo5:7.11.2016 21:08

Máš chybně uzavřený doctype tag

 
Odpovedať
7.11.2016 21:08
Avatar
madewman
Člen
Avatar
Odpovedá na Argo5
madewman:7.11.2016 21:12

Díky.

Odpovedať
7.11.2016 21:12
"Whether you think you can, or you think you can't - you're right."(Henry Ford)
Tento výukový obsah pomáhajú rozvíjať nasledujúce firmy, ktoré možno hľadajú práve teba!
Avatar
Momo Broskvoň:30.1.2017 23:55

Děkuji, za článek. :-)

 
Odpovedať
30.1.2017 23:55
Avatar
jakoubek.stanislav:28.2.2017 7:29

Ahoj. Mám dotaz - verze HTML 5.1 je už oficiální?

 
Odpovedať
28.2.2017 7:29
Avatar
Odpovedať
25.7.2017 19:35
Ja programujem pre zabávu
Avatar
1Pupik1989
Člen
Avatar
1Pupik1989:27.7.2017 10:33

Jen otázka. Nemají nepárové tagy na konci lomítko jen v XHTML?

 
Odpovedať
27.7.2017 10:33
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na 1Pupik1989
David Čápka:27.7.2017 12:50

Nemají, v HTML 5 to je dobrovolné.

Odpovedať
27.7.2017 12:50
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Petr Husnaj
Člen
Avatar
Petr Husnaj:18.10.2017 9:26

Možná bych přidal zde video, protože některý lidi odradí ten zdlouhavý text, jinak výborně napsaný.

 
Odpovedať
18.10.2017 9:26
Avatar
Jan Kladiva
Člen
Avatar
Jan Kladiva:21.10.2017 23:18

pěkné, přehledné, co víc si přát :-) díky

 
Odpovedať
21.10.2017 23:18
Avatar
Petr H.
Člen
Avatar
Petr H.:16.11.2017 22:52

Děkuji za přehledný on-line kurz. :-)

 
Odpovedať
16.11.2017 22:52
Avatar
Michael Tolland:8.12.2017 10:54

Moc pěkné, děkuji

 
Odpovedať
8.12.2017 10:54
Avatar
Peter Butora
Člen
Avatar
Peter Butora:15.12.2017 19:24

Ahoj, děkuji za článek

Odpovedať
15.12.2017 19:24
Důležité je se nevzdávat...
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na Peter Butora
David Čápka:15.12.2017 20:30

Díky za přečtení :)

Odpovedať
15.12.2017 20:30
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Lukáš Hrdlička:15.1.2018 20:54

Pěkné, děkuji :)

 
Odpovedať
15.1.2018 20:54
Avatar
Mirosalv Šolc:23.1.2018 21:13

S programováním opravdu začínám a jsem rád a moc Vám děkuji, že je zde něco takového, kde se opravdu začíná od samých začátků..
Moc se těším na další lekce. :-)

 
Odpovedať
23.1.2018 21:13
Avatar
Lasvit
Člen
Avatar
Odpovedá na Mirosalv Šolc
Lasvit:24.1.2018 12:17

V tomto tutoriálu neprogramuješ

Editované 24.1.2018 12:18
 
Odpovedať
24.1.2018 12:17
Avatar
Petr Zajac
Člen
Avatar
Odpovedá na David Čápka
Petr Zajac:20.2.2018 11:49

Zajímavě napsaný článek.
Chtěl jsem se zeptat jestli kromě placených IDE byste začátečníkům mohl doporučit i nějaké IDE zdarma (např. Netbeans). Samozřejmě existuje spoustu editorů a IDE, pro začátečníky je složité se v nich orientovat.
Děkuji

 
Odpovedať
20.2.2018 11:49
Avatar
Peter Sciranka
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Petr Zajac
Peter Sciranka:20.2.2018 15:20

Ja ti odporúčam Visual Studio Code , aspoň čo sa týka vývoja webu (HTML, CSS, JavaScript), nie je to síce IDE, ale skôr veľmi pokročilý textový editor, pracuje sa v ňom veľmi príjemne, je stabilný, open source, pravidelne vychádzajú aktualizácie a je okolo neho celkom veľká komunita, takže nájdeš aj rôzne návody/rady ak budeš potrebovať.

Odpovedať
20.2.2018 15:20
Act as if it was Impossible to Fail
Avatar
Petr Zajac
Člen
Avatar
Odpovedá na Peter Sciranka
Petr Zajac:1.3.2018 17:19

Tak jsem stáhnul Visual studio code, ale jak tak koukám tak pro HTML a CSS je tam potřeba doinstalovat další rozšíření (extensions) :-O
Které jsou pro začátek rozumné pro HTML a CSS?

 
Odpovedať
1.3.2018 17:19
Avatar
Peter Sciranka
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Petr Zajac
Peter Sciranka:1.3.2018 19:20

Sú tam možné rôzne rozšírenia ako si videl, záleží od jazyka, čo sa týka HTML a CSS, v podstate nepotrebuješ žiadne, ja každopádne odporúčam Live server , tento doplnok spraví to, že ho spustíš a ak následne zmeníš(uložíš) kód, tak sa ti automaticky reloadne aj prehliadač :)

Dôležité je začať a skúšať a postupne sa do toho dostaneš. Inak k HTML a CSS nič viac nepotrebuješ, sú doplnky, ktoré zmenia ikony alebo vzhľad, ale to nemá na funkčnosť a efektivitu žiaden efekt.

Odpovedať
1.3.2018 19:20
Act as if it was Impossible to Fail
Avatar
Ladislav Jediný:1.4.2018 18:58

Postupne sa vraciam po X rokoch k programovaniu, takže naozaj ďakujem za pekný kurz :)
Chcem sa však podeliť o moje obľúbené editory, ktoré fungujú aj s podporou IDE
Používam NetBeans a Eclipse

Odpovedať
1.4.2018 18:58
všetko programovanie je len o tom, položiť počítaču otázku na ktorú existuje jednoznačná odpoveď áno/nie
Avatar
ButeoSim
Člen
Avatar
ButeoSim:3.4.2018 18:43

Perfektní...Díky moc, dobře se to čte a po přečtení se cítím zase o něco chytřejší :D

Odpovedať
3.4.2018 18:43
Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own...
Avatar
Pavel Dzurko
Člen
Avatar
Pavel Dzurko:26.5.2018 22:00

Ve fromátu nemůžu najít UTF-8.

 
Odpovedať
26.5.2018 22:00
Avatar
Tiberius Iulius Nerva:3.6.2018 18:34

Proč <html lang="cs-cz"> ? Dle https://www.w3schools.com úplně stačí <html lang="cs">

 
Odpovedať
3.6.2018 18:34
Avatar
Odpovedá na Pavel Dzurko
Reaktivní uživatel:17.6.2018 11:10

Mám stejný problém (PSPad 5.0.0), nevíte někdo? Rozhodně nehodlám vše dělat v ANSI nebo co tam je výchozí.

Odpovedať
17.6.2018 11:10
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
Odpovedá na Reaktivní uživatel
Reaktivní uživatel:17.6.2018 11:18

Nebo aspoň které z

  • Unicode UTF-8 no BOM (65001)
  • Unicode UTF-8 BOM (65001)

Je to v nabídce Kódová stránka.

Odpovedať
17.6.2018 11:18
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na Reaktivní uživatel
David Jančík:17.6.2018 11:20

V nové verzi je to v menu "Kódovaná stránka" a jedná se o "UTF-8 NO BOM".
Pokud by někoho zajímalo, co je to BOM a proč sem napsal, že máte zvolit "NO BOM", odpověď najdete zde: https://stackoverflow.com/…-without-bom

Editované 17.6.2018 11:23
Odpovedať
17.6.2018 11:20
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
Odpovedať
17.6.2018 11:33
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
Luboš Havlik:1.7.2018 18:57

Super. Používám Eclipse a naprostá spokojenost. Chci se následně naučit PHP. Nelituji toho, že jsem si nakoupil body. Stojí to za to! Budu pokračovat dále. Děkuji

 
Odpovedať
1.7.2018 18:57
Avatar
Artem Prokopenko:9.7.2018 16:22

PSPad ve fromátu nemá UTF-8, bez toho to taky jde

 
Odpovedať
9.7.2018 16:22
Avatar
Odpovedá na Artem Prokopenko
Reaktivní uživatel:9.7.2018 18:42

Podívej se o tři komenty výš.

Odpovedať
9.7.2018 18:42
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
Rico ThreeDmax:10.7.2018 21:57

Stahnite si sublime3. Umi i multicursor editace.

 
Odpovedať
10.7.2018 21:57
Avatar
Filip Vondricka:19.7.2018 13:26

Zdravím,zkusil jsem vytvořit první svůj text,bohužel nevím proč ale nebere mě to diakritiku... Díky za odpověď

 
Odpovedať
19.7.2018 13:26
Avatar
Odpovedá na Filip Vondricka
Reaktivní uživatel:19.7.2018 13:59

Zkus do meta napsat místo UTF-8 třeba ANSI nebo Unicode, jestli to pak bude fungovat správně, nastav jako kódování souboru UTF-8, kde to je jsme řešili o pár komentů výš. Možná bude cesta trochu složitější, doporučuju ti používat něco lepšího (Sublime Text 3, VScode, Notepad++ atd.)

Odpovedať
19.7.2018 13:59
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
Odpovedá na Filip Vondricka
Michal Šmahel:19.7.2018 22:16

Jaký editor/IDE používáš??

Např. PSPad s kódováním občas dělá "divy". Jestli ho používáš, můžeš zkusit znovu vybrat UTF-8 (i když je zaškrtnuté - občas to zlobí).

U jiných programů si zkontroluj kódování, které máš nastavené.

Odpovedať
19.7.2018 22:16
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Odpovedá na Filip Vondricka
Reaktivní uživatel:19.7.2018 22:20

Ono to občas ještě chce prohnat převaděčem, teď nevím, kde ho tam najdeš, PSPad už jsem odinstaloval.

Odpovedať
19.7.2018 22:20
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
Filip Vondricka:19.7.2018 22:54

A co používáš místo PSPad

 
Odpovedať
19.7.2018 22:54
Avatar
Odpovedá na Filip Vondricka
Reaktivní uživatel:20.7.2018 9:34

Dřív VScode, teď Sublime Text 3.

Odpovedať
20.7.2018 9:34
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
Filip Vondricka:20.7.2018 10:35

A v tom siblime jelikož to je v angličtině,tak nevím kde najít stejně jako u odpadu ,formát a nastavit UTF-8 ,jestli už to tam není prednastaveny

 
Odpovedať
20.7.2018 10:35
Avatar
Odpovedá na Filip Vondricka
Reaktivní uživatel:20.7.2018 10:45

Myslím, že u nových je UTF-8 automaticky, to musíš vyzkoušet, jinak File=>Reopen with encoding (pokud se ti to rozbije při otevírání) a File=>Save with encoding. UTF-8 je úplně nahoře.

Odpovedať
20.7.2018 10:45
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
Filip Vondricka:20.7.2018 11:48

Diky

 
Odpovedať
20.7.2018 11:48
Avatar
Odpovedá na Reaktivní uživatel
Filip Vondricka:20.7.2018 12:35

Ještě poslední věc,když ulozim text v siblime 3,a chci ho "ulozit jako typ",tak dám HTML,ale přesto se to pak otevře jako textový editor a ne jako web

 
Odpovedať
20.7.2018 12:35
Avatar
Odpovedá na Filip Vondricka
Reaktivní uživatel:20.7.2018 13:23

Jestli máš příponu opravdu .html, zkontroluj, jestli máš v systému k html přiřazen prohlížeč (kdyžtak file:///cesta_k_sou­boru nebo ho tam přiřaď ve výchozích programech) a jestli soubor obsahuje všelijaké to <!DOCTYPE html>, <html> atd.

Odpovedať
20.7.2018 13:23
Kdo je připraven, toho zaskočí něco jiného
Avatar
Jan Barák
Člen
Avatar
Jan Barák:2.10.2018 20:56

Článek je srozumitelně napsaný zatím vše chápu a není to nijak složité. Momentálně se s jazykem HTML jen seznamuji tak uvidím jak to půjde v dalších článcích snad se tím nějak prokoušu.

 
Odpovedať
2.10.2018 20:56
Avatar
Lucky
Člen
Avatar
Lucky:9.10.2018 11:20

Tak hned v úvodní lekci jsem narazil na rozdíl oproti studijnímu materiálu a realitou, danou vývojem. Aktuální verze PSPad (v. 5.0.0) má nastavení kódování odlišné. Již se neskrývá v menu Formát, nýbrž je zde samostatné menu Kódová stránka. To by ani snad nevadilo, nicméně nově jsou zde možnosti:

UTF-8 no BOM
UTF-8 BOM

A teď bumbác, babo raď. :)

EDIT: Beru zpět, odpověď jsem našel v komentářích. Správně jest "UTF-8 no BOM."

Editované 9.10.2018 11:22
 
Odpovedať
9.10.2018 11:20
Avatar
Gregi1337
Člen
Avatar
Gregi1337:30.11.2018 14:42

Na základní škole jsem byl samoukem v HTML a nyní jsem se k tomu chtěl vrátit a rozšířit své dovednosti i o CSS. Snad tento kurz splní moje očekávání. Rád bych jenom zmínil, že místo PSPadu používám Sublime Text.

 
Odpovedať
30.11.2018 14:42
Avatar
Rudolf Křovina:5.12.2018 9:59

Srozumitelné, přehledné, zatím super

 
Odpovedať
5.12.2018 9:59
Avatar
Petra Krátká:16.1.2019 8:19

Zatím super, mám z toho radost! Srozumitelné :)

 
Odpovedať
16.1.2019 8:19
Avatar
Karel
Člen
Avatar
Karel:5.3.2019 11:41

Ahoj, moc děkuji za tyto stránky a za komentáře pod jednotlivými lekcemi. S programováním začínám a s nadšením jsem se vrhl do PHP. Pak jsem si ale řekl, že mi nic neuteče a začal jsem od úplných základů a to teď se značkovacím jazykem HTML a vůbec toho nelituji, naopak. Článek je srozumitelně napsaný a další zajímavé věci se skrývají v komentářích. Dále oceňuji toliko probírané ukončování nepárových tagů a atribut "cs-cz". Pokud to tak má být, i jen pro pořádek, jsem moc rád, že je to zmíněno hned na začátku, aby mi to přešlo do krve. Měl bych ale jeden dotaz. V rámci PHP jsem si zakoupil Phpstorm, chci ale jít souběžně s lekcemi a tak nyní HTML cvakám v doporučeném PSPadu. V komentářích však často doporučují i jiné, např. Sublimetext 3, Visual studio atd. K PSPadu zde někdo psal, že je zastaralý. Jakožto naprostý začátečník bych se tedy rád ujistil, že PSPad zatím stačí a pokud bude zapotřebí přejít na něco "vyspělejšího" zřejmě na to autor v daném článku upozorní. Jinak díky moc, jak článek, tak komenty pod ním, mám pocit, že čas strávený tady nebude časem promarněným.

 
Odpovedať
5.3.2019 11:41
Avatar
MiroslavP
Člen
Avatar
MiroslavP:7.7.2019 21:42

Zdar,
je to dobrý ;-)

 
Odpovedať
7.7.2019 21:42
Avatar
Jurajs
Člen
Avatar
Odpovedá na Karel
Jurajs:8.7.2019 9:58

Ahoj, pokud cvakáš weby(HTML, CSS) tak doporučuji VSCode nebo Sublime3 jak si zmínil....Ja používám Brackets nebo VSCode...

 
Odpovedať
8.7.2019 9:58
Avatar
Jaroslav Smrž
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Karel
Jaroslav Smrž:8.7.2019 13:01

Ahoj, používání IDE nebo editoru nemá na naučení žádný vliv. Tvoř rovnou v PHP Stormu, i když budeš zatím jen kódit HTML a CSS. Je to nejlepší IDE pro tvorbu webů (při použití php, ne c#). Alespoň si zažiješ automatické doplňování párových tagu, uvozovek, závorek a spousty dalších věcí, které ti usnadní práci. Zvykneš si na prostředí a naučíš se jej efektivně používat. Já když bych měl něco psát v PSPadu, tak se z toho po****. Uvidíš, že ti už toto krásně umožní plynulý přechod na PHP a JS, kde se bez IntelliSense neobejdeš.

Odpovedať
8.7.2019 13:01
/* Life runs on code */
Avatar
Karel
Člen
Avatar
Odpovedá na Jaroslav Smrž
Karel:24.7.2019 13:38

Děkuji

 
Odpovedať
24.7.2019 13:38
Avatar
Teurom
Člen
Avatar
Teurom:27.7.2019 14:48

Ahojte tutorial je zatial super a zrozumitelny . Len tak dalej. Like

 
Odpovedať
27.7.2019 14:48
Avatar
Adam Liška
Člen
Avatar
Adam Liška:14.8.2019 16:36

Super návod, děkuji

 
Odpovedať
14.8.2019 16:36
Avatar
Odpovedá na Teurom
Rico ThreeDmax:19.8.2019 15:58

No jeste aby v 1.lekci nebyl :-X

 
Odpovedať
19.8.2019 15:58
Avatar
Tony IR
Člen
Avatar
Tony IR:21.8.2019 11:17

Výborně, jedem dál .o)

Odpovedať
21.8.2019 11:17
Vse se da naucit ;-]
Avatar
0
Člen
Avatar
0:30.8.2019 21:01

Když tam napíšu něco s diakritikou tak to na webu napíše kosočtverec s otazníkem co mám dělat ?

 
Odpovedať
30.8.2019 21:01
Avatar
Marek Jakoubek:5.10.2019 14:46

Je skvělé, že tu jsou takovéhle kurzy, ale ocenil bych, kdyby tu někdo přidal kurz jak se pracuje s jinými editory resp. IDE, třeba s WebStormem.

 
Odpovedať
5.10.2019 14:46
Avatar
Odpovedá na Marek Jakoubek
Jakub Podskalský:5.10.2019 21:17

Tento seriál je o HTML, preference editoru jsou jenom a jenom na uživateli.

 
Odpovedať
5.10.2019 21:17
Avatar
Korty Sk
Člen
Avatar
Korty Sk:16.10.2019 15:09

ahoj co mam robit ak namiesto mekcenov a dlznov mam otazniky?
neviem cim to je

 
Odpovedať
16.10.2019 15:09
Avatar
Odpovedá na Korty Sk
Michal Šmahel:16.10.2019 15:16

Ahoj, je to spatně nastaveným kódováním, už se to tu několikrát řešilo, mělo by to jít snadno nalézt.

Když nenajdeš řešení, ještě napiš a přilož zdrojový kód, vyřešíme to individuálně.

Odpovedať
16.10.2019 15:16
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Milan Turyna
Redaktor
Avatar
Milan Turyna:16.10.2019 15:17

První bych zkontroloval kódování souboru jestli ho máš na UTF-8 (doporučené kódování) a můžeš ještě přidat

<meta charset="UTF-8">

ale to je spíš pro prohlížeče a vyhledávače.

 
Odpovedať
16.10.2019 15:17
Avatar
Pavel Raiter
Člen
Avatar
Pavel Raiter:13.11.2019 11:10

Ahoj, prosím vás, jaký editor si mohu stáhnout pro Macbook? Děkuji za typ.

 
Odpovedať
13.11.2019 11:10
Avatar
Jurajs
Člen
Avatar
Odpovedá na Pavel Raiter
Jurajs:13.11.2019 14:22

Ahoj, zkus Atom nebo Brackets ;)

 
Odpovedať
13.11.2019 14:22
Avatar
Adam Liška
Člen
Avatar
Odpovedá na 0
Adam Liška:23.11.2019 20:58

Nejspíše jsi tam nezadal kodování UTF-8. Pokuď používáš PSPad tak to tam jde dát jak to je na obrázku, pokuď něco jiného tak do hlavičky vlož kod <meta charset="UTF-8"> :)

 
Odpovedať
23.11.2019 20:58
Avatar
Milan Teinitzer:20.12.2019 20:36

Super, jedeme dál :-)

 
Odpovedať
20.12.2019 20:36
Avatar
Alice
Člen
Avatar
Alice:20.1.2020 13:39

Ahoj, mám PSPad jenže v položce Formát nemám na výběr hodnotu UTF-8 ani jinou. Co s tím?
Díky

 
Odpovedať
20.1.2020 13:39
Avatar
Richard Tichý
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Alice
Richard Tichý:20.1.2020 13:41

Pspad není možný na editaci souborů HTML. Pro začátek použij třeba notepad.

Odpovedať
20.1.2020 13:41
Když už něco rozděláš, měl bys to dokončit.
Avatar
Odpovedá na Alice
Václav Kortus:21.1.2020 17:42

Ahoj, jdi o záložku dál "kódová stránka" a tam označ unicode UTF-8 BOM (65001)

 
Odpovedať
21.1.2020 17:42
Avatar
Ladislav Guldan:21.3.2020 13:01

Hodnota UTF-8 sa nezadáva v položke formát,ale vo vedľajšej položke "kódová stránka"

Editované 21.3.2020 13:02
 
Odpovedať
21.3.2020 13:01
Avatar
Peter Machaj
Redaktor
Avatar
Peter Machaj:24.3.2020 15:49

Prajem pekný deň

Presne tejto problematike som sa dosť dlhú dobu venoval v svojom projekte, kým sa mi podarilo nájsť správny spôsob získavania korektného a správneho kódovania stránky. V svojej testovacej sade rôznych web stránok som narazil aj na absurdity ako napríklad http://stazie.webz.cz/ , kde je sú pod sebou bez problému rovno dva odlišné encodingy. Vo vačšine prípadov sa mi však osvedčil postup:

  1. encoding v hlavičke response z web servera, vačšinou zabalený v 'Content-Type'
  2. encoding v HTML ->> meta tag 'charset' v hlavičke
  3. encoding v HTML ->> meta tag 'content-type' v hlavičke [prvý nájdený]
Odpovedať
24.3.2020 15:49
Programmer is an organism that turns coffee into code
Avatar
Gina Jana Dvořáková:29.3.2020 22:15

Skvělý začátek :-) V mém staženém PSPadu jsem si musela zjistit co je a co dělá UTF-8 bez BOM a s BOM. Pro češtinu je dobré použití bez BOM :-) A v menu mám hodnotu UTF-8 vedle Formát v nabídce Kódová stránka :-) Zatím mě tvorba a učení baví, snad se dostanu co nejdál. Za vše tady moc děkuji a pokračuji dále.

 
Odpovedať
29.3.2020 22:15
Avatar
Petr Poláček:7.4.2020 14:32

Děkuji za tento článek. Před pár dny jsem si řekl, že se začnu učit programovat. Nejprve jsem si stáhl materiál na Unicorn College, který jsem prošel, tedy opravdu jen ten základ.. a pak jsem nalezl tuto stránku. Chci se toho naučit víc, takže s radostí pokračuji dále. Děkuji za veškeré rady, materiály a tipy.

 
Odpovedať
7.4.2020 14:32
Avatar
Nor715
Člen
Avatar
Nor715:7.4.2020 19:13

Poraďte mi prosím, když píšu do html v PSpad editoru ignoruje mi to háčky a čarky.

 
Odpovedať
7.4.2020 19:13
Avatar
albertpatera
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Nor715
albertpatera:7.4.2020 23:30

Ahoj, není to chyba PSPadu, ale v nastavení kódovací sady.

Musíš mít nastaveno kódování jak v programu, tak ve zdrojáku (v index.html)

  • V PSPadu je to tuším Formát -> UTF-8. Nevím přesně, PSPad už dlooouho dobu nepoužívám
  • ve zdrojáku vložíš mezi tagy
<head>
.......
<meta charset="UTF-8">
......
</head>

popř. si zkus porovnat tvou verzi s verzí ke stažení zde,která je přiložena po článkem.

 
Odpovedať
7.4.2020 23:30
Avatar
Nor715
Člen
Avatar
Odpovedá na albertpatera
Nor715:8.4.2020 8:53

Ahoj, mám pspad z těchle stránek, ale když jsem tam vložil to kódování, tak místo písmen s háčkem to napíše tenhle znak: �

 
Odpovedať
8.4.2020 8:53
Avatar
Jan Hraško
Člen
Avatar
Odpovedá na Nor715
Jan Hraško:8.4.2020 15:10

Prvým krokom je keď otvoríš nový projekt, v menu Kódová stránka nastaviť utf-8
Následne v hlavičke nastaviť <META charset="utf-8" />
potom by to malo fungovať.

 
Odpovedať
8.4.2020 15:10
Avatar
Robertos Rigáň:23.4.2020 17:46

Najlepší tutorial na nete ktory je free :) btw skuste visual studio code ja som s tym začínal a vyhovuje mi najviac

Odpovedať
23.4.2020 17:46
Ak miluješ svoju prácu , tak to nieje práca ale hobby
Avatar
Jarmila Mizerová:1.6.2020 1:15

Přijde mi jednodušší než u konkurence.
Jsem už straší >50 a tak potřebuji víc času. Zatím se mi to líbí.

 
Odpovedať
1.6.2020 1:15
Avatar
Simona Hradová:3.6.2020 9:37

Úžasné pro začátečníka, jako jsem já..
Díky!
:-)

 
Odpovedať
3.6.2020 9:37
Avatar
Odpovedá na Nor715
Peter Podmajerský:9.6.2020 11:22

Ahoj, mal som podobný problém. Klikol som v Nastaveniach na Nastavenia programu a hned prvý bod Jazyk, zvolil som Cesky a po ulozeni uz mam text aj s interpukciou. :)

 
Odpovedať
9.6.2020 11:22
Avatar
Michael Last
Člen
Avatar
Michael Last:7.7.2020 13:39

Skvělé!Zkoušel jsem to podle návodu a šlo to dobře.Také je mi >50! Lí bí se mi to.Také podobný problém s tím kodováním ale ono to je v tom editoru o položku vedle a nastavit utf-8 bez bom.

Odpovedať
7.7.2020 13:39
"Každý máme svůj svět,mnoho lidí mnoho světů.Fascinující přiroda i dobří přátelé.Užasné je to když přijdete domu...
Avatar
micmar
Člen
Avatar
micmar:13.7.2020 18:18

Pre začiatočníkov je to súper, vďaka.

 
Odpovedať
13.7.2020 18:18
Avatar
Maxmilián Růžička:14.7.2020 10:37

Super, pro ty kteří se v tomto odvětví neorientují je to velmi naučné. :)

 
Odpovedať
14.7.2020 10:37
Avatar
Michael Last
Člen
Avatar
Odpovedá na Maxmilián Růžička
Michael Last:17.7.2020 0:15

Souhlasím s tvým názorem.Opravdu velmi přesně popsáno a uvedeno!Poděkování také autorovi tohoto seriálu.

Odpovedať
17.7.2020 0:15
"Každý máme svůj svět,mnoho lidí mnoho světů.Fascinující přiroda i dobří přátelé.Užasné je to když přijdete domu...
Avatar
Lukáš Navrátil:30.7.2020 3:48

Děkuji :)

 
Odpovedať
30.7.2020 3:48
Avatar
Liliana Poláková:7.10.2020 16:04

Ahoj. Moc děkuji za jasné a srozumitelné lekce i pro ´plného začátečníka, jako jsem já. Skvělá práce :) Zdravím Liliana

Odpovedať
7.10.2020 16:04
Nemarní čas, život je jeden a je krátký. Pracuj, cvič, buď pozitivní.
Avatar
Kristína Ruščáková:8.10.2020 10:38

Ahoj, chcela by som sa spytat, ako nastavim jazyk html do slovenciny. Dakujem

 
Odpovedať
8.10.2020 10:38
Avatar
miro
Člen
Avatar
miro:22.10.2020 0:32

Vzdy ked dam lekciu ako absolvovanu, nic sa neudeje, som uz na 12 ale stale ich mam ako neabsolvovane

 
Odpovedať
22.10.2020 0:32
Avatar
Tomáš Koutník:24.10.2020 14:02

Článek je velmi jednoduše popsán a je lehce pochopitelný i pro začátečníka. I má přítelkyně to pochopila, i když se v počítačích a jejích funkcích nevyzná. :-)

 
Odpovedať
24.10.2020 14:02
Avatar
Štefan Murza:15.11.2020 14:39

Ďakujem, najprv som nevedel nastaviť kódovanie na UTF-8. Nakoniec sa mi to podarilo, ale v záložke Kódová stránka / Unicode / UTF-8 BOM (65001). Inak ostatné OK.

 
Odpovedať
15.11.2020 14:39
Avatar
Naďa Tomanová:18.11.2020 15:32

Velice dobře vysvětleno.

 
Odpovedať
18.11.2020 15:32
Avatar
Loxley
Člen
Avatar
Loxley:24. januára 11:24

Pěkně zpracováno_děkuji

 
Odpovedať
24. januára 11:24
Avatar
 
Odpovedať
16. februára 16:07
Avatar
Yuriy Tretyachenko:16. februára 16:35

V Pspadu aby porad ne vybirat v polozce "Format" UTF-8 staci v "Nastaveni" —> "Adresáře a soubory" —> "Výchozí CP pro otevírání souborů:" vybrat "Unicode UTF-8 no BOM (65001)".

 
Odpovedať
16. februára 16:35
Avatar
Yuriy Tretyachenko:16. februára 17:08

Zase PSPad. Kdyz vybirame otevrit novy HTML - je tam predpripraveny zastaraly kod. Da se ho upravit v C:\Program Files (x86)\PSPad editor\Template a konkretne soubor Default.html. Staci nahradit kod za jiny, napriklad:

<!DOCTYPE html>
<html lang='cs'>
<head>
<meta charset='utf-8'>
<title></title>
<meta name="description" content="">
<meta name="keywords" content="">
<meta name="robots" content="index, follow">
<meta name="author" content="">
<meta http-equiv='X-UA-Compatible' content='IE=edge'>
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
<link rel="stylesheet" href=".css" type="text/css">
</head>
<body>
<header>

</header>
<nav>

</nav>
<article>

</article>
</body>
</html>

a ulozit (samozrejme jako spravce jelikoz se jedna o Program Files)

Editované 16. februára 17:10
 
Odpovedať
16. februára 17:08
Avatar
Yuriy Tretyachenko:16. februára 18:30

Co se tyce lomitka na konci neparoveho tagu. Vim, ze je to povinne v XHTML. Specifikace HTML5 rika, ze u vybranych neparovych tagu (void elements a foreign element, odst. 6) lomitko byt muze, ale nemusi. Pokud na https://validator.w3.org/nu/#… otestuji treba takovy kod:

<!DOCTYPE html>
<html lang="">
<head>
<title>Test</title>
</head>
<body>
<p>
<br>
<br />
</p>
</body>
</html>

tak zadnou chybu nebo upozerneni nedostanu

 
Odpovedať
16. februára 18:30
Avatar
Jan Hnilica
Člen
Avatar
Jan Hnilica:22. februára 0:25

Čau, pokud definuju znakovou sadu

<html lang="cs-cz">
    <head>
        <meta charset="Windows-1250" />
        ...

tak se mi české znaky zobrazují špatně, musím použít Windows-1250. Dělám něco špatně?
Honza

 
Odpovedať
22. februára 0:25
Avatar
Jan Hnilica
Člen
Avatar
Odpovedá na Jan Hnilica
Jan Hnilica:22. februára 0:27

sorry, v ukázce kódu je chyba, chtěl jsem uvést <meta charset="utf-8" />

 
Odpovedať
22. februára 0:27
Avatar
 
Odpovedať
28. februára 6:05
Avatar
David Vlasmen Vlasák:3. marca 14:39

Čágo bélo šílenci =D. Tak jsem absolvoval první lekci a cítím se jak Gates =D.

Chtělo by na stránkách aktualizovat návod na nastavení UTF-8. Je so schované pod jinou záložkou, a to hned vedle záložky "formát". Je tam "kódová stránka". Zde vyberete možnost UTF-8 BOM a fakčí to s diakritikou.

 
Odpovedať
3. marca 14:39
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na David Vlasmen Vlasák
David Čápka:12. marca 13:20

Aktualizováno, díky! :)

Odpovedať
12. marca 13:20
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Honza
Člen
Avatar
Honza:4. apríla 19:02

Mně to nefachčí. Kód je stejný, i uloženo ve stejné složce, ale diakritika se nezobrazuje. Tedy u toho vytvořeného dle návodu. Ten stažený je ok.

 
Odpovedať
4. apríla 19:02
Avatar
Honza
Člen
Avatar
Odpovedá na Honza
Honza:4. apríla 19:21

Sorry, už to funguje. Chyba začátečníka.

 
Odpovedať
4. apríla 19:21
Avatar
Aleš Vlasák:27. apríla 19:46

Ahoj lidi, začínám se učit. Poradíte mi prosím, kde mám chybu , nepíše mi to čárky? Myslel jsem, že někde najdu přímo ten formát jak to má být napsáno.

děkuji

 
Odpovedať
27. apríla 19:46
Avatar
Odpovedá na Aleš Vlasák
Aleš Vlasák:27. apríla 19:58

myslím toto

 
Odpovedať
27. apríla 19:58
Avatar
Odpovedá na Aleš Vlasák
Tomáš Maňhal:27. apríla 20:14

Musíš ten dokument jako UTF-8 i uložit, nestačí jen deklarovat. A v tagu pro jazyk máš mít "cs-cz" místo "cz-cz".

 
Odpovedať
27. apríla 20:14
Avatar
Michal Dvořák:12. mája 11:41

Nezobrazují se správně české znaky. Ale když text překopíruji a vytvořím stránky z obyčejného notpadu, tak se zobrazí normálně. V čem je chyba?

 
Odpovedať
12. mája 11:41
Avatar
weverka
Člen
Avatar
Odpovedá na Michal Dvořák
weverka:12. mája 11:54

Máš tam řádek <meta charset="utf-8">. Jaký používáš editor?

Odpovedať
12. mája 11:54
Weby jsou budoucnost IT
Avatar
Odpovedá na weverka
Michal Dvořák:12. mája 19:28

PsPad. Ale už jsem to vyřešil. Nicméně, napsané to bylo dobře, to jsem si samozřejmě zkontroloval první. Když jsem ten celý ten text propasíroval skrze notepad, tak už to funguje normálně. Mám 64-bit variantu, může být problém v tom?

 
Odpovedať
12. mája 19:28
Avatar
weverka
Člen
Avatar
weverka:12. mája 20:37

Pokud nemáš 32-bit OS, což nemáš tak v tom pes zakopaný nebude. Zkus jít do kódová stránka a tam vybrat UTF 8.

Odpovedať
12. mája 20:37
Weby jsou budoucnost IT
Avatar
Petr Havlík
Člen
Avatar
Petr Havlík:26. mája 16:36

Mám to všechno podle návodu, ale nezobrazuje se mi hořejšek (Nadpis č.1)

 
Odpovedať
26. mája 16:36
Avatar
ssmrek
Člen
Avatar
ssmrek:2. júla 16:15

Rád by som sa opýtal, či je nejaký rozdiel v nastavení kódovej stránky Unicode UTF-8 no BOM (65001) a kódovej stránky Unicode UTF-8 BOM (65001) v editore PSPad.

Tá prvá možnosť je zvolená na obrázku v tejto lekcii na začiatku, ale mne nefunguje.
Naproti tomu tá druhá možnosť mi funguje bezchybne, i keď v článku uvedená nie je.

Obidve sú UTF-8, no funguje iba tá druhá. Vie niekto v čom je háčik ?
Čo znamená BOM 65001 ?

Odpovedať
2. júla 16:15
Správaj sa tak, ako chceš, aby sa druhí správali k tebe.
Avatar
Petr Štechmüller
Překladatel
Avatar
Odpovedá na ssmrek
Petr Štechmüller:2. júla 16:29

Budu citovat wikipedii.

V kódování UTF-8 je tento znak reprezentován trojicí bajtů 0xEF 0xBB 0xBF („UTF-8 signatura“), v kódování UTF-16 big-endian dvojicí bajtů 0xFE 0xFF a v UTF-16 little-endian 0xFF 0xFE. Grafický význam znaku je „nedělitelná mezera nulové šířky“ (zero-width no-break space), je tak podobný znaku U+2060 (word joiner)

Odpovedať
2. júla 16:29
Pokud spolu kód a komentář nekorespondují, budou patrně oba chybné
Avatar
ssmrek
Člen
Avatar
Odpovedá na Petr Havlík
ssmrek:2. júla 16:36

V html súbore chybu nevidím, takže si myslím, že sa ti to zobrazuje správne, no nie tak, ako si čakal.
Totiž text Nadpis č.1 sa nemá zobraziť hneď nad textom první odstavec a druhý odstavec,
čo si možno predpokladal, ale ako titulok (záhlavie) karty, ktorú prehliadač otvorí, keď začne vykonávať tvoj index.html súbor.

Ak sa mýlim, tak prepáč

Odpovedať
2. júla 16:36
Správaj sa tak, ako chceš, aby sa druhí správali k tebe.
Avatar
ssmrek
Člen
Avatar
Odpovedá na Petr Štechmüller
ssmrek:2. júla 17:00

Dík za rýchlu a presnú odpoveď :-)

Odpovedať
2. júla 17:00
Správaj sa tak, ako chceš, aby sa druhí správali k tebe.
Avatar
Lubomír Štícha:4. augusta 20:50

Uvítal bych když by to vysvětlení bylo podrobnější, například kam přesně vložit tuto část :
<p>Toto je moje první webová stránka, zatím na ní nic není, ale i tak jsem s ní spokojen</p>
<p>Toto je druhý odstavec</p>
Tak aby to bylo i zobrazeno, myslím že tam mám chybu kterou jsem úplně neodhalil vzhledem k tomu že se mi zobrazují otazníky v černém kosočtverci jinak postup vysvětlení ok

 
Odpovedať
4. augusta 20:50
Avatar
Katka Mlázovská:16. augusta 8:57

Škoda, že článek nezmiňuje VisualStudioCode - je TOP!

Odpovedať
16. augusta 8:57
easy choices => hard life; hard choices => easy life;
Avatar
Jakub Žitný:17. augusta 14:32

Ahoj, stáhnul jsem PSPad a po dopsání a zobrazení se mi vyskytl problém se znaky (všechna písmena s diakritikou se zobrazovala jako otazníky). Google mi poradil přepsat tag <meta charset="iso-8859-2" /> . Třeba to někomu tady taky píchne :)

 
Odpovedať
17. augusta 14:32
Avatar
Tano7
Člen
Avatar
Odpovedá na Katka Mlázovská
Tano7:9. septembra 23:22

Jo, Visual Studio Code je špičkové, programuji poslední dobou jen v něm.
Tam je UTF-8 defaultně nastaveno na On. Pro kontrolu: "Soubor/Předvol­by/Nastavení/ " vyhledat UTF-8, Nastavení na "auto".

Odpovedať
9. septembra 23:22
Život by byl mnohem snazší, kdybychom k němu měli zdrojový kód.
Avatar
t.teichmanova:12. októbra 10:52

Dobrý den,
při přidání do hlavičky <meta charset="utf-8" /> pro české znaky jako jsou háčky a čárky
je lepší napsat <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">.
První způsob mi prostě nefunguje. Píšou se mi místo diakritiky otazníky.

Zdraví T.Teichmanová

 
Odpovedať
12. októbra 10:52
Avatar
Niky Vítková
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovedá na t.teichmanova
Niky Vítková:12. októbra 12:00

Zdravím! Pokud používáte Visual Studio Code, tak si zkontrolujte, že máte správně nastavené to, co se píše ve 2.odstavci u podnadpisu První webová stránka. Pokud používáte jiný editor, tak bude mít obdobné nastavení. Kodování souboru musí být UTF-8, aby charset fungoval.

 
Odpovedať
12. októbra 12:00
Avatar
Irena Milatová:13. októbra 7:19

Dobrý den, jakým způsobem si můžu otevřít vlastní soubor ve webovém prohlížeči, abych viděla můj první web a zároveň si ověřila, že mám vše správně?
Děkuji

 
Odpovedať
13. októbra 7:19
Avatar
Tano7
Člen
Avatar
Odpovedá na t.teichmanova
Tano7:18. októbra 6:34

Funguje tohle:

<!DOCTYPE html>
<html lang="cs">
<head>
<meta charset="UTF-8">
</head>

Nejjistější a nejrychlejší je stáhnout si český font s více řezy, nahrát ho k sobě na server do adresáře např. css nastavit na něj odkaz v .HTML v <header> např.:

<link rel="stylesheet" href="css/brygada.css" type="text/css">

Fonty ke stažení s návodem zde: "Fonty ":https://google-webfonts-helper.herokuapp.com/…brygada-1918?…
Zatrhnout jen latin-ext to jsou české písma.

Odpovedať
18. októbra 6:34
Život by byl mnohem snazší, kdybychom k němu měli zdrojový kód.
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovedá na Irena Milatová
Alex:18. októbra 19:47

Doporučuji Validátor od W3 .

 
Odpovedať
18. októbra 19:47
Avatar
Jana Šoffrová:23. októbra 17:28

Dobrý den, prosím je něco jako visual studio ale jako mobilní app.?Děkuju moc🌷

 
Odpovedať
23. októbra 17:28
Avatar
Jitka Peterková:26. októbra 20:21

Dostatečně vysvětleno, vše "šlape", jak má. Visual studio Code krásně doplňuje tagy, závorky, uvozovky, stačí začít psát.

 
Odpovedať
26. októbra 20:21
Avatar
Vlasta Řenčová
Překladatel
Avatar
Odpovedá na Jana Šoffrová
Vlasta Řenčová :27. októbra 10:04

Pro Android existují aplikace jako Visual Code Mobile, Code Studio nebo Code Editor. Mají poměrně vysoká hodnocení, ale myslím, že se ti na nich bude učit o něco hůř, určitě nemají stejné možnosti jako desktopový editor/IDE a navíc je to na velkém monitoru přehlednější. :-) Ale ano, existují. :-)

Odpovedať
27. októbra 10:04
It's all about the mindset.
Avatar
Odpovedá na Vlasta Řenčová
Jana Šoffrová:27. októbra 13:51

Děkuju moc🙌🌷

 
Odpovedať
27. októbra 13:51
Avatar
Jana Bod'ová:30. októbra 14:29

Zatím dobrý, sice jen tak bez přemýšlení následuji instrukce, ale to tak asi je.:D

 
Odpovedať
30. októbra 14:29
Robíme čo je v našich silách, aby bola tunajšia diskusia čo najkvalitnejšia. Preto do nej tiež môžu prispievať len registrovaní členovia. Pre zapojenie sa do diskusie sa zaloguj. Ak ešte nemáš účet, zaregistruj sa, je to zadarmo.

Zobrazené 259 správy z 259.