Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Peasants and Castles

Peasants and Castles

Peasants and Castles je multiplayerová strategická hra, ktorej demo sa k vám práve dostáva:)

V hre ťažíte suroviny, staviate budovy, armádu a snažíte sa poraziť nepriateľov.

V hre zatiaľ funguje buďto voľné stavanie proti nehrajúcim počítačom alebo sa do hry môžu pripojiť až 3 vaši kamaráti (spolu teda 4 hráči) cez TCP / IP protokol a hráte všetci proti sebe.

Hra od začiatku beží ako sieťová, preto sa neľakajte, keď po vás hra bude chcieť povoliť firewall, bez toho si nezahráte ani sami, pretože pri spúšťaní hry sa už spúšťa server aj klient a obe časti komunikujú cez TCP / IP protokol, aj keď len na jednom PC.

Pozor, hráč ktorý hru zakladal, je od začiatku hry ako server a ak hru vypne, všetci hráči budú odpojení.

Varovanie: Všetko, čo v hre uvidíte, počujete a odohráte som tvoril ja, takže grafika a zvuky tomu zodpovedajú: D

Zdrojové súbory nejaké trochu staršie verzie sú priložené v ZIP súboru v roote hry, niektoré miesta bola napísaná dosť narýchlo, tak sa neľakajte, ak nájdete nejakú prasárnu, bug alebo niečo veľa neefektívneho.

Užitočné skratky sú TAB (nájde voľného dedinčana), A (attack move) a num + num- na nastavenie priehľadnosti budov, ak cez ne niekam nevidíte. Klávesa F12 navyše zobrazuje nejaké info vrátane FPS, ak vám nevadí trocha bordelu na monitore.

Veľa som toho nestihol, takže niečo nemusí fungovať, ak vám hra spadne, tak mi prosím pošlite súbor log.txt z priečinka hry, kde by mali byť nejaké podrobnosti o páde.

Doporučuju si vyskúšať pár väčších bitiek s lukostrelcov;-)

Nástroje používané pri tvorbe tejto hry: Programovanie: Microsoft Visual Studio Community 2015 a 2017 Grafika: Paint.NET Zvuky: Audacity Konfiguračný XML súbory: Notepad ++

Knižnice použité pri vývoji: SharpDX, Lidgren networking, FMOD, pathfindingom by Gustavo Franco, .NET 4.5


Oprášil som svoju stratégiu, ktorú som robil do súťaže jedno z predchádzajúcich liet, a začal to písať od začiatku, tentokrát hneď od začiatku multiplayerovú, čo je hlavný zámer hry.

Hlavné inšpirácie sú hry ako Knights and Merchants, Settlers, Age of Empires, Heroes of Might and Magic, Stronghold, sám som zvedavý, ktorým smerom sa hrateľnosť hry nakoniec vydá, aj keď nejaký hrubý koncept v hlave mám:)

Použité technológie:

C #, SharpDX, FMOD, Lidgren network

Dev diary

  • 17.7.2017 - momentálne je hotové nejaké jednoduché vykresľovanie vrátane animácií, zvukový systém, základné server / klient obsluhy a posielanie správ, funkčné je zatiaľ posielanie mapy a definíciou objektov klientovi, chát správa, umiestňovanie budov na mapu
  • 18.7.2017 - napísaný jednoduchý GUI framework, zatiaľ vie textbox a button, ale ďalšie prvky zatiaľ potreba nie sú a v prípade potreby je jednoduché ich dopísať
  • 19.7.2017 - hlavné menu s join / host voľbami, multiplayer test
  • 20.7.2017 - stavba budov už berie do úvahy dobu stavby budovy, rozostavanej budovy vykresľuje kostru budovy, pridanie jednoduchého generovanie mapy, pridaná cesta a políčko
  • 21.7.2017 - dopísanie a upravené posielanie mapy, generovanie jednoduchých lesov, opravené clipování kurzora vo fullscreen
  • 23.7.2017 - pohyb jednotiek, dedinčania už stavajú budovy, video:
  • 25.7.2017 - opravený crash, keď cesta viedla na kraji mapy, nájdený dôvod dropu fps na 10, akonáhle sa pohybovalo na mape veľa jednotiek - bolo to debugovacie vypisovanie do konzoly, možnosť meniť priehľadnosť budov na num + a num-
  • 28.7.2017 - uľahčenie práce s animacema a definicema objektov, pripravené animácie jednotiek - podľa vykonávanej akcie a natočenie
  • 31.7.2017 - doělání systému animácií jednotiek
  • 2.8.2017 - moznost meniť rozlíšenie za behu hry, clovek by nečakal, koľko s tým bude prace, ked s tym nepočíta už od začiatku: D
  • 5.8.2017 - settings menu
  • 7.8.2017 - nahradený provizórny pathfinder + pridanie jednoduchého vykresľovanie pathfindingom debug infa
  • 9.8.2017 - v singleplayer móde teraz server jede vo vlastnom vlákne (= zvýšenie výkonu) + nastavovanie fullscreen a obnovovacia frekvencia už funguje ako má a nespôsobuje nekonečnú sériu zmien rozlíšenie, kedy ani nešiel program vypnúť ...: D
  • 17.8.2017 - pridanie niekoľkých surovín + ich ťažba, jednotky teraz môžu mať viac príkazov v zásobníku, opravy pár chybičiek
  • 24.8.2017 - oprava, pridané budovy pre ťažbu všetkých surovín, pridaný panel pre stavbu budov
  • 29.8.2017 - selekcia budov a jednotiek, fog of war
  • 07.9.2017 - moznost jednotku niekam poslať pravym klikom, posielanie aktualneho prikazov jednotky na klienta kvôli animáciu, animácie podľa vybraného prikazov
  • 10.9.2017 - animácia pracanta pre idle a chôdzu - zatim hotove 2 smery
  • 14.9.2017 - kasárne a jednoduche palisády

Hodnotenie porotcov

Aplikácia bola vytvorená do súťaže ITnetwork summer 2017

Programátorská súťaž ITnetwork summer 2017 - C # - Pre pokročilých
  • David Čapka (10 bodov) - Hra vysoko predčila moje očakávania. Občas chýba nejaká animácie, ale inak je to úplne hrateľné, celkom sme sa na tom zasekli. Neskúšal som multiplayer, ale verím, že funguje a zahráme si to na nejaké lance. Všetko dáva dokopy zmysel, je vidieť, že asset si sám kreslil a nahrával, pixel art sa zdá ako podarená voľba pre grafický kabát.
  • Lucie Hartingerová (10 bodov) - Ta hra je super!:-D Perfektný voice-acting! Z vety: "Yes my lord!" som na vetve ešte teraz! Ako aktívny hudobník oceňujem vlastné nahrávku. Super melódie - jednoduchá, hráč to vydrží počúvať hodiny. Už mi tam chýba len tlačidlá priblížiť / oddialiť a zrýchliť / spomaliť a je zo mňa závislák prvej kategórie:-D
  • Tomáš Bitter (10 bodov) - RTS hry nie je ľahké vytvoriť, ale toto je veľa dobre dotiahnuté. Dokonca aj z hľadiska grafiky a zvuku má hra všetko, čo by mala mať. Nedá sa tu ani nič moc vytknúť, až na pár drobností, ktoré sa vždy objavia.

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 111x (17.57 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku C#

 

Všetky články v sekcii
C # - Pre pokročilých
Článok pre vás napísal Luboš Běhounek Satik
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se nyní živí programováním v C++, ale jeho nejoblíbenějším jazykem je C#. První hru napsal okolo roku 2000.
Aktivity